Ειδήσεις

“Επιβάλλεται εκ των πραγμάτων η επέκταση του αεροδρομίου Ρόδου”

Αποκαλυπτικός για μιά σειρά από «καυτά» ζητήματα που αφορούν άμεσα τον διεθνή αερολιμένα Ρόδου, εμφανίσθηκε, σε ομιλία του κατά την διάρκεια του Φόρουμ για τον Τουρισμό, που διοργάνωσε ο τουρ οπερέιτορ ΤΕΖ TOUR, ο προϊστάμενος της Κρατικής Αεροπορικής Αρχής κ. Σπύρος Δεληγιάννης.
Αναφερόμενος στην τουριστική κίνηση, υπογράμμισε χαρακτηριστικά:
«Μόνον ο μήνας Φεβρουάριος για τα slots έκλεισε φέτος με μείωση της τάξης του 3,5% σε σχέση με πέρσι (2016) ενώ βρισκόμαστε σε αναμονή και για τα στοιχεία του Μαΐου και Απριλίου -που είναι ένας…. περίεργος μήνας. Και αυτά τα στοιχεία, μας έχουν δοθεί, σύμφωνα με την αρμόδια υπηρεσία που εδρεύει στο ‘Ελευθέριος Βενιζέλος’ και ασχολείται μόνον με τα slots. Δεν τολμούσα να ανακοινώσω τέτοια στοιχεία, όπως καταλαβαίνετε… διότι κάποια ΜΜΕ έκαναν τότε λόγο για τεράστια νούμερα σε κρατήσεις κ.λπ. Εμείς γνωρίζαμε ότι το αεροδρόμιο της Ρόδου, είχε  -6% σε επιβάτες μόνον για τον Φεβρουάριο. Όσον αφορά τον Απρίλιο, επειδή συνέπεσε το Πάσχα των Καθολικών με των Ορθοδόξων, η κίνηση που σημειώθηκε το Μεγάλο Σάββατο, θύμιζε κίνηση καλοκαιριού. Όμως δεν ήταν ενδεικτική για την συγκεκριμένη εποχή» όπως ανέφερε.
Ο κ. Δεληγιάννης είπε ακόμη, πως «Η Ρόδος εξακολουθεί να παραμένει ένα αεροδρόμιο ‘εποχιακό’ και ‘ημερήσιο’: η κίνηση καταγράφεται το Σάββατο και την Κυριακή (συνήθως) και μετά εμφανίζονται η Τετάρτη προς Πέμπτη και λίγο η Τρίτη. Αυτό που ακούγεται ότι άνοιξε η αγορά της Αυστρίας επειδή ξεκινάει ένα αεροπλάνο της TUI από ένα άλλο προορισμό, κι έβαλε το δρομολόγιο μέσω Ρόδου, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι άνοιξε η αγορά. Απλά ο τουρ οπερέιτορ δεν θέλει να ταλαιπωρεί τους επιβάτες του κι έτσι βρήκε έναν τρόπο να τους μην τους κουράζει….».
Ακόμη, έκανε σύντομη αναφορά στην «αλλαγή» του καθεστώτος λόγω ανάληψης της διαχείρισης του αεροδρομίου της Ρόδου από την γερμανική Fraport, με συνέπεια να μην έχει βρει ακόμη τον οριστικό βηματισμό του σε ό,τι αφορά την λειτουργία του, ο αερολιμένας: «Το αεροδρόμιο είναι μια ζωντανή μονάδα. Όσο προετοιμασμένος κι αν είσαι πρέπει να ξέρεις πως δεν σταματάει να κινείται 24 ώρες το 24ωρο» τόνισε και υπογράμμισε πως υπάρχει σαφής έλλειψη προσωπικού στους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας καθώς ο τελευταίος υπάλληλος προσελήφθη το 2010 και μέχρι σήμερα δεν έχουν γίνει προσλήψεις.
«Η ηλικία των Ελεγκτών είναι μάξιμουμ 45 ετών. Δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο ελεγκτής στο μικρόφωνο να είναι 62 ετών και να εργάζεται 10 ώρες νύχτα! Είμαστε 20 άτομα κι έπρεπε να είμαστε 32. Την ίδια ώρα ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας σε όλο τον κόσμο αναπτύσσεται με πολύ γοργούς ρυθμούς. Από το 1997 δεν έχει γίνει τίποτα για την περαιτέρω ανάπτυξη του αερολιμένα, αφού το σύστημα ραντάρ χρειάζεται ‘πλήρη αναβάθμιση – αντικατάσταση’ μαζί με τον εξοπλισμό», ανέφερε ο κ. Δεληγιάννης.
Χρειάζεται επέκταση θέσεων και νέα πεδία προσγειώσεων
Ο προϊστάμενος της Κρατικής Αεροπορικής Αρχής, είπε ακόμη, πως το πρόβλημα με το αεροδρόμιο της Ρόδου είναι η έλλειψη θέσεων, καθώς υπάρχουν διαθέσιμες μόνον 12 θέσεις για την στάθμευση των αεροσκαφών.
«Ακόμη και αν επιτευχθεί η ολική διαδικασία της πλήρους αναβάθμισης – αντικατάστασης του συστήματος ραντάρ, τηλεπικοινωνιών μαζί με τον εξοπλισμό, πρέπει να επεκταθεί το αεροδρόμιο της Ρόδου σε θέσεις, παράλληλα με τις επίγειες προσφερόμενες υπηρεσίες. Αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό. Το αεροδρόμιο της Ρόδου έχει 12 θέσεις –ακόμη κι αν έρθουν 50 άτομα να ενισχύσουν τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, δεν θα αποδώσει τίποτε παραπάνω. Η επέκταση του αεροδρομίου είναι απαραίτητη: σε 2-3 χρόνια θα έχουμε ακόμη λιγότερους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας και όσα αεροσκάφη κι αν θέλουν να έρθουν με περισσότερους επισκέπτες, δεν θα υπάρχουν θέσεις στάθμευσης.
Εμείς έχουμε ήδη υποβάλει τις προτάσεις μας προς την αρμόδια υπηρεσία και προς τα υπουργεία για περαιτέρω ανάπτυξη και λειτουργία σαν πεδία προσγείωσης στην Γέφυρα του Γαδουρά και στην Κάλαθο. Αυτά μπορούν να εξυπηρετήσουν σκάφη Γενικής Αεροπορίας, μικρότερα σκάφη, ιδιωτικά και ειδικότερα, σκάφη που κατά το 70-80% θα έχουν προορισμό την Νότια Ρόδο –δηλαδή θα εξυπηρετούνται κατά την μεταφορά τους οι επισκέπτες και θα γλιτώνουν χρόνο στην μετάβασή τους» όπως είπε.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στο σύστημα Euro Control που εφαρμόζεται σε άλλα αεροδρόμια και είναι απαραίτητο να εφαρμοστεί διότι στην Ρόδο,σημειώνονται πολλές καθυστερήσεις.
Κλείνοντας, ο κ. Δεληγιάννης έδειξε στον προτζέκτορα την ‘χαρούμενη’ πλευρά της δουλειάς του, που αφορά τα αεροσκάφη διαφόρων εταιρειών τα οποία είναι στολισμένα και βαμένα με διάφορους τρόπους για διαφημιστικούς λόγους όπως η TUI (καραμέλες ή αλλιώς ο Candyman), η Finnair (με τον Άγιο Βασίλη), Condor (με καρδούλες), Austrian Airlines (με άσπρο – κόκκινο), η Aegean (με ελληνικά μουσεία κ.λπ.)
Τέλος, σε ερώτηση της «δημοκρατικής» εάν είναι εφικτή η επέκταση του αεροδρομίου της Ρόδου με περισσότερες θέσεις για να σταθμεύουν αεροσκάφη, ο κ. Δεληγιάννης απάντησε καταφατικά και είπε πως αυτό «είναι εφικτό», ενώ ερωτηθείς και για το ενδεχόμενο να λειτουργήσει ξανά το αεροδρόμιο Μαριτσών για να εξυπηρετεί μικρότερα αεροσκάφη, είπε ότι «είναι αδύνατη πλέον η λειτουργία του».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου