Του Μηνά Τσαμόπουλου
Η μακρινή Κίνα είναι «αντικείμενο» πόθου για τον εισερχόμενο τουρισμό πολλών χωρών, αφού έχει εξελιχθεί πλέον στη μεγαλύτερη δεξαμενή εξερχόμενου τουρισμού στον κόσμο, με περίπου 120 εκατομμύρια Κινέζους να ταξιδεύουν σε κάθε γωνιά της υφηλίου.
Από αυτά τα 120 εκατομμύρια, τα 6 εκατομμύρια περίπου κατευθύνθηκαν προς την Ευρώπη. Η εισροή Κινέζων τουριστών στην Ελλάδα έχει αυξηθεί πάνω από 400% τα τελευταία 2 χρόνια, ξεπερνώντας φέτος τις 100.000 τουρίστες.
Ο αριθμός μπορεί να φαίνεται μικρός μπροστά στα 120 εκατομμύρια, όμως ο ρυθμός αύξησης είναι τεράστιος όπως και η δυναμική για τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τουριστικούς πράκτορες.
Ένα επιπλέον σημαντικό στοιχείο είναι ότι οι κινέζοι πήραν τα ηνία στις ταξιδιωτικές δαπάνες, ξεπερνώντας τους μέχρι πρότινος πρώτους στη λίστα Αμερικανούς και Γερμανούς.
Αξιοσημείωτο επίσης είναι και το γεγονός ότι οι κινέζοι έχουν μικρό χρονοδιάγραμμα ταξιδιωτικού προγραμματισμού και επιλέγουν να ταξιδεύουν τους μήνες Φεβρουάριο, Μάιο και Οκτώβριο που είναι περίοδοι εθνικών εορτών ενώ στην Ελλάδα η τουριστική κίνηση εκείνες τις εποχές είναι μειωμένη.
Η εικόνα της Ελλάδας στην Κίνα ως τουριστικός προορισμός έχει διαφοροποιηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Η Ελλάδα αναδεικνύεται σε έναν δημοφιλή και κυρίως ρομαντικό προορισμό για τους Κινέζους, καταλαμβάνοντας πλέον θέση στο Top 10 των δημοφιλέστερων προορισμών που επιλέγουν.
Η πρώτη οργανωμένη κρουαζιέρα
Σε αυτό το πλαίσιο, ύστερα από συστηματική προσπάθεια και συντονισμό πολλών αρμόδιων φορέων όπως το Υπουργείο Εξωτερικών, εκδόθηκε ταξιδιωτική visa και μπόρεσαν 250 Κινέζοι τουρίστες με αφετηρία τη Shanghai και την Guangzhou να πραγματοποίησαν την πρώτη τους κρουαζιέρα σε ελληνικά νησιά, με το κρουαζιερόπλοιο Celestyal Olympia.
Όπως επισημαίνουν επαϊοντες του κλάδου της κρουαζιέρας «στην ενδυνάμωση του τουριστικού ρεύματος από την Ασία σίγουρα θα διαδραματίσουν και οι απευθείας αεροπορικές πτήσεις της Air China που θα συνδέουν Κίνα-Ελλάδα».
Κινέζοι και Ιάπωνες
Όμως ο δρόμος δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα όπως τόνισε ο Γιάννης Μήτσιου πρόεδρος του ταξιδιωτικού γραφείου «Amphitrion» ο οποίος έχει εμπειρία τόσο στην κρουαζιέρα αφού αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα τις εταιρείες «Princess Cruises», «Cunard» και «Carnival Cruises» όσο και στους Κινέζους τουρίστες:
«Οι χώρες της Άπω Ανατολής δεν είναι ακόμη μυημένες στην κρουαζιέρα στο βαθμό που θέλει η αγορά. Επειδή όμως η δύναμη των Κινέζων τουριστών αυξάνει συνεχώς και με γρήγορους ρυθμούς οι εταιρείες κρουαζιέρας κατεβάζουν πλοία στην Άπω Ανατολή και επενδύουν στην εκπαίδευση των Κινέζων στην κρουαζιέρα» και συνεχίζει:
«Είναι ιδιαίτεροι τουρίστες. Τους ενδιαφέρει να βγάλουν φωτογραφίες από ένα μέρος να δείξουν ότι πήγαν και μετά εστιάζουν στις αγορές. Τώρα βεβαίως έχουν αρχίσει να μαθαίνουν την κρουαζιέρα ως τρόπο διακοπών».
Ο Γιάννης Μήτσιου όμως έχει εμπειρία και από τους Ιάπωνες τουρίστες αφού έχει γραφεία σε Τόκυο και Οσάκα:
«Όταν αρχίσαμε να φέρνουμε στην Ελλάδα οργανωμένα Ιάπωνες τουρίστες, και πιο συγκεκριμένα ο πατέρας μου, ο Ντίνος Μήτσιου, μας πήρε πολύ καιρό να τους μάθουμε στις μονοήμερες κρουαζιέρες. Δεν ήξεραν αυτό το είδος διακοπών. Μόλις το έμαθαν άρχισαν τις 3ημερες και 4ήμερες. Τώρα είναι εξοικειωμένοι. Οι Ιάπωνες πλέον επιλέγουν την κρουαζιέρα και στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως».
.newmoney.gr