της Όλγας Μπαλαφούτη
Με αύξηση της επιβατικής κίνησης από και προς την Ελλάδα σε ποσοστό περίπου 5,6% έκλεισε το 2016 για τον όμιλο της Lufthansa, ενώ για φέτος το καλοκαίρι οι διαθέσιμες θέσεις ενισχύθηκαν κατά 7% σε σχέση με πέρυσι.
Αναλύοντας τους άξονες στρατηγικής του ομίλου ο Κωνσταντίνος Τζεβελέκος, Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων, Ελλάδας και Κύπρου του Oμίλου στάθηκε κυρίως στην αναδιάρθρωση της τιμολογιακής πολιτικής στους ναύλους, σημειώνοντας ότι «ένα μεγάλο μέρος της αύξησης επιτελέστηκε την τουριστική περίοδο γεγονός που αντανακλά τη τουριστική δυναμική της Ελλάδας και την αυξανόμενη ζήτηση για τους δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς».
«Στην Ελλάδα επιτυγχάνουμε πληρότητα θέσεων άνω του 80% στις πτήσεις της Lufthansa, ένα ποσοστό που είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικό και αποδεικνύει ότι οι στρατηγικές αποφάσεις του Ομίλου είναι προς τη σωστή κατεύθυνση»., πρόσθεσε ο ίδιος.
Επιπλέον, το πτητικό δίκτυο του Ομίλου ενισχύθηκε και φέτος με νέους ελληνικούς προορισμούς. «Το φετινό καλοκαίρι καλωσορίζουμε για πρώτη φορά τη Brussels Airlines στο νησί της Ρόδου, τη Eurowings στην Κάρπαθο και νέες πτήσεις επίσης της Eurowings από τη Βιέννη προς την Καβάλα και τη Σαντορίνη. Η θυγατρική της SWISS, Edelweiss θα εξυπηρετεί φέτος και τη Ζακυνθο», συμπλήρωσε ο κ. Τζεβελέκος.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στο δυνατό σημείο της Lufthansa Business Class, τονίζοντας ότι ο γερμανικός αερομεταφορέας προσφέρει έως και 40% χαμηλότερες τιμές στα εισιτήρια της συγκεκριμένης θέσης, γεγονός που ενισχύει σημαντικά το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα στην εγχώρια αγορά.
«Στηρίζουμε τη στρατηγική ανάπτυξης του Ομίλου σε δύο κύριους άξονες: Ο ένας άξονας αφορά την αύξηση των εσόδων μέσα από την δημιουργία μιας ισχυρής ραχοκοκαλιάς που θα στηρίζεται στην ενιαία και συνολική διαχείριση όλων των εσόδων του Ομίλου Lufthansa, στην εισαγωγή νέων προϊόντων και το premium positioning του Ομίλου στην αγορά, και τέλος στην καινοτομία και την ψηφιοποίηση των αεροπορικών μας υπηρεσιών.
Ο δεύτερος άξονας αφορά τις μειώσεις του κόστους τόσο με τη συγκρότηση ενός σύγχρονου και αποτελεσματικού στόλου, όσο και με τις κατάλληλες αναδιαρθρώσεις των οργανωτικών δομών» δήλωσε από την πλευρά του ο κ. Peter Pullem, Ανώτατος Διευθυντής Πωλήσεων Κεντρικής, Ανατολικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης του Oμίλου που βρέθηκε στην Αθήνα στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου στο Innovathens Hub of innovation and enterpeneurship στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.
Ο κ. Pullem αναφέρθηκε στα θετικά αποτελέσματα του Ομίλου για το πρώτο τρίμηνο του 2017, σημειώνοντας ότι o Όμιλος Lufthansa συνεχίζει να κινείται ανοδικά, επιτυγχάνοντας φέτος το καλύτερο πρώτο τρίμηνο κερδοφορίας από το 2008.
Το φετινό καλοκαίρι ο Όμιλος Lufthansa ενίσχυσε ακόμα περισσότερο το δίκτυό του με περισσότερους δημοφιλείς προορισμούς διακοπών. Οι αεροπορικές εταιρείες του Ομίλου Lufthansa – Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings, Lufthansa και SWISS – προσφέρουν στο ταξιδιωτικό κοινό 23.476 πτήσεις την εβδομάδα προς 308 προορισμούς σε 103 χώρες. Οι υπηρεσίες αυτές ενισχύονται με περισσότερες από 18.000 πτήσεις κοινού κωδικού με 30 συνεργαζόμενες εταιρείες προσφέροντας στους επιβάτες ένα πτητικό δίκτυο που καλύπτει σχεδόν όλη την υφήλιο.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο κ. Pullem στις πρόσφατες συνεργασίες του Ομίλου Lufthansa οι οποίες, όπως σημείωσε, «είναι στρατηγικής σημασίας για την περαιτέρω ανάπτυξη των υπηρεσιών του Ομίλου». Σε αυτές περιλαμβάνονται η Κοινοπραξία με την Air China και οι Διμερείς Συμφωνίες με την Etihad, την Air Astana και την Cathay Pacific.
Νέα αεροσκάφη
Στα σημαντικότερα γεγονότα του Ομίλου για το τελευταίο έτος συγκαταλέγεται και η παραλαβή των πρώτων Αirbus A350-900. Συνολικά η Lufthansa έχει παραγγείλει 25 αεροσκάφη τύπου A350-900. Πρόκειται για το πλέον σύγχρονο και φιλικό προς το περιβάλλον αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων παγκοσμίως. Οι πρώτοι προορισμοί που θα εξυπηρετεί θα είναι το Δελχί, το Μουμπάι και η Βοστώνη.
Επενδύσεις
Ο Όμιλος Lufthansa πρόκειται να προχωρήσει, έως το 2020, σε επενδύσεις ύψους 500 εκατ. ευρώ αποκλειστικά προς την κατεύθυνση της εξατομίκευσης και ψηφιοποίησης των προϊόντων του, προκειμένου να εξυπηρετήσει τις διαφορετικές ανάγκες του κάθε επιβάτη.
«Για τη Lufthansa, σημασία δεν έχουν μόνο οι σημαντικές καινοτομίες – αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να προσφέρουμε τεχνολογικές λύσεις που κάνουν το ταξίδι μαζί μας πιο ευχάριστο και άνετο», συμπλήρωσε ο κ. Pullem. Για παράδειγμα, οι ταξιδιώτες έχουν ήδη τη δυνατότητα να κατεβάζουν στις φορητές συσκευές τους επιλογές από 250 εφημερίδες και περιοδικά σε ηλεκτρονική μορφή (ejournals). Επίσης, με τη βοήθεια του chatbot «Mildred» (ψηφιακό ρομπότ αυτόματης επικοινωνίας) οι επιβάτες μπορούν να αναζητούν πτήσεις και τις καλύτερες τιμές εισιτηρίων σε χρονικό ορίζοντα εννέα μηνών, ενώ με την εφαρμογή Lufthansa Companion App μπορούν να επιλέξουν το πρόγραμμα ψυχαγωγίας εν πτήσει που επιθυμούν έως και έξι εβδομάδες νωρίτερα από την πτήση τους.
«Ο Όμιλος Lufthansa δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με 5 αεροπορικές εταιρείες – Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, Brussels Airlines και Eurowings – έχει παρουσία σε 20 ελληνικά αεροδρόμια, ενώ 85.000 άτομα ταξιδεύουν κάθε εβδομάδα από την Ελλάδα σε όλο τον κόσμο με τον Όμιλο Lufthansa», σημείωσε ο κ. Τζεβελέκος συμπληρώνοντας: «Με την ολοκλήρωση της πλήρους ανακαίνισης της Business Lounge της Lufthansa στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, η Lufthansa αποδεικνύει την εμπιστοσύνη της στην ελληνική αγορά. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα παραμένει η μοναδική ξένη αεροπορική εταιρεία που προσφέρει δική της lounge στον AIA», συμπλήρωσε ο κ. Τζεβελέκος.
newmoney.gr