Αθώος λόγω αμφιβολιών, κρίθηκε χθες από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ρόδου, ανθυποπλοίαρχος, που υπηρετεί στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Ρόδου, που κατηγορήθηκε για ψευδή βεβαίωση.
Ο κατηγορούμενος εφέρετο στη Ρόδο την 1η Οκτωβρίου 2011 υπηρετώντας στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Ρόδου ως Προϊστάμενος Τομέα Στ (Γραφείου Ασφαλείας Ναυσιπλοϊας χρήσης εμπορικών πλοίων) υπό την ιδιότητα του επιθεωρητή στο πλαίσιο επιθεωρήσεων πλοίων με ξένη σημαία κατά την εφαρμογή του μνημονίου συνεργασίας των Παρισίων (Paris M.O.U.) να συνέταξε έκθεση εκτεταμένης επιθεώρησης για το φορτηγό πλοίο Liberty σημαίας Comoros IMO No 7237236, στην οποία βεβαίωσε ότι δεν διαπίστωσε καμία παρατήρηση για το προαναφερθέν πλοίο, η πράξη του δε είχε ως αποτέλεσμα να μην επιβληθεί η κράτηση (απαγόρευση απόπλου) του εν λόγω πλοίου που προβλεπόταν για πέντε τουλάχιστον από τις παραλειφθείσες παραβάσεις, ενώ στην πραγματικότητα και όπως προέκυψε από την διενεργηθείσα έναν μήνα μετά επιθεώρηση του ίδιου πλοίου στο Burgas της Βουλγαρίας, ο εν λόγω κατηγορούμενος έπρεπε να έχει υποβάλει 14 παρατηρήσεις.
Πιο συγκεκριμένα στο φορτηγό πλοίο παρατηρήθηκαν ελλείψεις στη διαδικασία εφαρμογής κώδικα ISM, παράβαση η οποία αποτελεί λόγο κράτησης, με βάση τα πιστοποιητικά του φορτηγού πλοίου δεν είχαν συντηρηθεί σωστά οι αεραγωγοί και τα μεταλλικά δίκτυα για την προστασία από την πυρκαγιά στο σύστημα εξαερισμού του κυρίου καταστρώματος και των υπερκατασκευών, στο προαναφερθέν πλοίο υπήρχε έλλειψη συντήρησης των υδατοστεγών πορτών / καταλυμάτων και των εξόδων διαφυγής κινδύνου, παράβαση η οποία αποτελεί λόγο κράτησης, με βάση τα πιστοποιητικά του πλοίου δεν είχαν συντηρηθεί σωστά οι σωλήνες θαλασσινού νερού, έρματος και οι πυρασφάλειες, η βοηθητική μηχανή είχε βλάβη και ήταν υπό επισκευή σύμφωνα με τον κώδικα ISM, παραβίαση η οποία αποτελεί λόγο κράτησης, το πλοίο δεν ήταν εφοδιασμένο με το εγχειρίδιο εκπαιδεύσεως, όπως υπαγορεύει η Διεθνής Σύμβαση για την Ασφάλεια της Ανθρώπινης Ζωής στη Θάλασσα, το έντυπο Ε-8.2 δεν είχε συμπληρωθεί σωστά, έλλειπε προσωπικός εξοπλισμός για ορισμένα μέλη του πληρώματος όπως φόρμες και παπούτσια ασφαλείας, η σήμανση των εξάλων δεν είναι σύμφωνα με την Διεθνή Σύμβαση Γραμμής Φόρτισης, παραβίαση η οποία αποτελεί λόγο κράτησης, οι οδηγίες σχετικά με τον ραδιοεξοπλισμό του πλοίου ήταν παλιές, έλειπε ο ναυτικός χάρτης Νο ΒΑ-5011, έλειπαν έντυπα ναυτικών εκδόσεων, έλειπε έντυπο διόρθωσης μαγνητικής πυξίδας και δεν υπήρχε συνεργισμός για την υπερβολική πίεση και τη διαρροή ελαίου, παραβίαση η οποία αποτελεί λόγο κράτησης.
Ο ίδιος απολογούμενος αλλά και οι μάρτυρες που κατέθεσαν στην δίκη επεσήμαναν ότι μόλις είχε αναλάβει καθήκοντα στην υπηρεσία και ήταν ο πρώτος έλεγχος που διενήργησε, τονίζοντας αφενός ότι υπήρχε απειρία και περαιτέρω ότι στο μεσοδιάστημα μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου ελέγχου μπορεί να προέκυψαν ορισμένες από τις ανωτέρω ελλείψεις.
Τονίστηκε μάλιστα ότι στο πλοίο είχε διενεργηθεί μια μέρα ενωρίτερα από την τακτική επιθεώρηση που διενήργησε ο κατηγορούμενος έλεγχος από τον νηογνώμονα της σημαίας του που του είχε χορηγήσει πιστοποιητικό ναυσιπλοϊας.
Ως συνήγορος υπεράσπισης του παρέστη ο δικηγόρος κ. Ακης Δημητριάδης
https://www.dimokratiki.gr/25-05-2017/athoos-logo-amfivolion-o-anthypopliarchos/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.