Στην αύξηση του τουρισμού εναποθέτουν τις ελπίδες τους για αντιστάθμιση των απωλειών που έχουν υποστεί τους πρώτους πέντε μήνες του 2017 οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των ποτών, αλκοολούχων και μη. Οι αισιόδοξες προβλέψεις για την ενίσχυση των τουριστικών ροών οδηγούν τις εταιρείες σε σημαντικές επενδύσεις στη λεγόμενη «κρύα αγορά», την αγορά δηλαδή της επιτόπιας κατανάλωσης (εστιατόρια, μπαρ, ξενοδοχεία), καθώς την ίδια στιγμή έχουν υποστεί σημαντικό πλήγμα στη λεγόμενη «ζεστή αγορά», στο σούπερ μάρκετ.
Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου της ζυθοποιίας, οι πρώτοι πέντε μήνες του 2017 έκλεισαν με την «κρύα αγορά» να σημειώνει υψηλή μονοψήφια πτώση. Τούτο οφείλεται σε τρεις παράγοντες: πρώτον, στο γεγονός ότι το α΄ πεντάμηνο χαρακτηρίστηκε από χαμηλές σχετικά θερμοκρασίες, δεύτερον, μειώθηκε περαιτέρω το διαθέσιμο προς κατανάλωση εισόδημα και συνεπώς περιορίστηκε η διασκέδαση εκτός σπιτιού και τρίτον, το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι δεν είχε αυξηθεί ακόμη ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στην μπίρα (αυξήθηκε από 1/6/2016).
Στελέχη της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας εκτιμούν μιλώντας στην «Κ» ότι το προσεχές εξάμηνο του έτους θα είναι καλύτερο λόγω του τουρισμού. Προσθέτουν, ωστόσο, ότι καθοριστικό ρόλο θα διαδραματίσει και η ψυχολογία των Ελλήνων καταναλωτών.
Στο πλαίσιο της ενίσχυσης των πωλήσεων στην «κρύα αγορά» η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει προβεί σε σημαντικές επενδύσεις στα συστήματα πώλησης βαρελίσιας μπίρας (draft), καθώς και στην τοποθέτηση στην αγορά νέων προϊόντων προκειμένου να καλυφθούν οι προτιμήσεις όσο το δυνατόν περισσότερων καταναλωτών. Ηδη φέτος έχει τοποθετήσει στην αγορά τέσσερα νέα προϊόντα που απευθύνονται σε καταναλωτές που προσέχουν τη διατροφή τους, αλλά και σε καταναλωτές με απαιτητικά γούστα στην μπίρα.
Ανάλογες κινήσεις με επενδύσεις κυρίως σε συστήματα για την πώληση μπίρας σε ποτήρι κάνουν και οι λοιπές εταιρείες του κλάδου, ενώ ταυτόχρονα αυξάνουν την παρουσία τους και στα μικρά σημεία πώλησης (για παράδειγμα στα ψυγεία των περιπτέρων).
Στόχος της κίνησης αυτής είναι να καλύψουν την αυθόρμητη επιτόπια κατανάλωση και κυρίως τους επισκέπτες της χώρας που προέρχονται από βορειοευρωπαϊκές χώρες.
Το μεγάλο στοίχημα για τις ζυθοποιίες είναι κατά πόσον θα μπορέσουν να διεισδύσουν στο κανάλι των ξενοδοχείων. Τα προηγούμενα χρόνια οι εταιρείες είχαν υποστεί σημαντικές απώλειες από την κατηγορία των πακέτων all inclusive χαμηλού κόστους, τα οποία συχνά παρέχουν μπίρες, αναψυκτικά και ποτά ιδιωτικής ετικέτας.
Ωστόσο, όπως επισημαίνουν στην «Κ» παράγοντες του κλάδου της μπίρας η κατηγορία των all inclusive βρίσκεται, σε γενικές γραμμές, σε πίεση και επιχειρούν το τελευταίο διάστημα να εμπλουτίσουν το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων τους με επώνυμα σήματα.
Σε επενδύσεις που έχουν, κυρίως, ως στόχο την καλύτερη κάλυψη της αγοράς της Νότιας Ελλάδας (Αττική, Πελοπόννησος και Κυκλάδες), προκειμένου να ενισχύουν τις πωλήσεις τους από τον τουρισμό, προβαίνουν επίσης οι εταιρείες του κλάδου των αναψυκτικών και του εμφιαλωμένου νερού.
Στην κατεύθυνση αυτή η «Βίκος» προχώρησε πρόσφατα στην εξαγορά του 70% της εταιρείας «Natura Εμφιαλωτική», η οποία βρίσκεται στον νομό Κορινθίας. Η «Βίκος» έτσι αποκτά στην Πελοπόννησο και πολύ κοντά στην Αττική εγκαταστάσεις εμφιάλωσης νερού, αλλά και αποθηκευτικούς χώρους, γεγονός που θα της επιτρέψει να ενισχύσει περαιτέρω τις πωλήσεις της.
Καθημερινή