Την διαβεβαίωση πως οι εξελίξεις στο Κατάρ δεν θα επηρεάσουν τον τομέα της Κρουαζιέρας εις βάρος της Ελλάδας, έδωσε μέσω της «δημοκρατικής» ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας κ. Θεόδωρος Κόντες.
«Οι εξελίξεις με το Κατάρ και την αγορά από εκεί, δεν πρόκειται να επηρεάσουν τον τομέα της Κρουαζιέρας εις βάρος της χώρας μας. Εμείς δεν έχουμε άμεση σχέση με αυτή την αγορά. Ωστόσο, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την αγορά της Ασίας στον τομέα της Κρουαζιέρας –ένα θέμα που τίθεται υπό διερεύνηση. Εάν συμβεί κάτι τέτοιο, θα είναι πολύ θετικό για την Ελλάδα, καθώς η Ασία είναι ο μεγάλος μας ανταγωνιστής αφού έχει πάρει πολύ μεγάλο κομμάτι της αγοράς στην Κρουαζιέρα» εξήγησε ο κ. Κόντες.
Ωστόσο, αν και όλα τα μηνύματα για την Κρουαζιέρα ήταν απογοητευτικά για το 2017, οι δείκτες αυτή την περίοδο εμφανίζουν αισθητή βελτίωση!
«Όσο κι αν φαίνεται περίεργο, η κατάσταση στην Κρουαζιέρα παρουσιάζει μικρή αλλά ευχάριστη βελτίωση. Ως προς τις αρχικές μας προβλέψεις, εκεί που περιμέναμε μείωση από 25-30%, οι δείκτες και τα ‘calls’ δείχνουν ότι θα πάμε καλύτερα και η μείωση θα κινηθεί από 15 έως 20%. Κι αυτό γιατί υπάρχουν έκτακτα ‘calls’, ενώ σημειώνεται μικρή κινητικότητα και από την Τουρκία, η οποία ναυλώνει ένα κρουαζιερόπλοιο 600 – 700 επιβατών το οποίο θα κάνει ταξίδια στα νησιά του Αιγαίου, δύο φορές την εβδομάδα. Αυτό είναι θετικό καθώς δεν χάνουμε εντελώς τους Τούρκους τουρίστες.
Πάντως σε άλλες περιοχές της Ελλάδας τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα σε σχέση με τα Δωδεκάνησα. Π.χ. η Μυτιλήνη, περιμένει μόνον…. ένα κρουαζιερόπλοιο –κι αυτό τον προσεχή Σεπτέμβριο, λόγω της πολύ δύσκολης κατάστασης που επικρατεί από το μεταναστευτικό – προσφυγικό. Πάντως αφού μέχρι τώρα που διανύουμε τον Ιούνιο καλύπτουμε έστω και δειλά – δειλά τις απώλειες, υπάρχουν βάσιμες ελπίδες ότι ίσως, κατά την διάρκεια της εξέλιξης της καλοκαιρινής περιόδου κι έπειτα, να καταφέρουμε να καλύψουμε ακόμη μερικές», λέει ο κ. Κόντες.
Είπε ακόμη ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει τα χαρακτηριστικά του τουρισμού με ιδιαίτερες ιδιομορφίες αλλά απαιτεί να αναπτυχθεί σωστά, καθώς αποτελεί ‘εθνική υπόθεση’ τόσο για την χώρα όσο και για τον τουρισμό μας.
«Το γεγονός ότι υπάρχει αύξηση κατά 7% των επιβατών κρουαζιέρας παγκοσμίως σε ετήσια βάση, σε συνδυασμό με τις ολοένα αυξανόμενες παραγγελίες μεγάλων πλοίων – συγκεκριμένα έχουν πραγματοποιηθεί 78 παραγγελίες μεγάλων πλοίων για τα επόμενα 10 έτη, δημιουργεί προσδοκίες ότι η αναμενόμενη για το 2017 μείωση της κίνησης των κρουαζιεροπλοίων λόγω των ταραχών στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου θα είναι αρκετά μικρή έως ελάχιστη σε σύγκριση με τα δεδομένα του περασμένου έτους», όπως τόνισε.
Σημειώνεται ότι από την πλευρά του Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, γίνονται προσπάθειες ώστε να βελτιωθούν οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της Κρουαζιέρας και να προχωρήσουν το συντομότερο δυνατόν οι απαιτούμενες παρεμβάσεις σε όλα τα επίπεδα, προκειμένου να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη για την τουριστική ανάπτυξη της χώρας, ενός ιδιαίτερα δυναμικού τουριστικού κλάδου, όπου νησιά του Νοτίου Αιγαίου διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο.
https://www.dimokratiki.gr/09-06-2017/veltiononte-ta-pragmata-tin-krouaziera/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.