Με μεγάλη αποχή των μαθητών των ΕΠΑΛ συνεχίσθηκαν την Τρίτη οι πανελλήνιες εξετάσεις στη Ρόδο. Οι υποψήφιοι των Επαγγελματικών Λυκείων εξετάζονταν χθες στα Ψηφιακά Συστήματα, στον Προγραμματισμό Υπολογιστών, στη Μεταφορά Φορτίων και στην Οικοδομική. Από τους 19 υποψηφίους, μόλις οι 9 προσήλθαν στο εξεταστικό κέντρο για να πάρουν μέρος στις εξετάσεις, με το ποσοστό αποχής πλέον να ξεπερνά το 50%!
Σημειώνεται ότι την πρώτη μέρα των πανελληνίων η αποχή στη Ρόδο είχε φτάσει στο 33% (από τους 138 υποψηφίους πήραν μέρος στις εξετάσεις οι 88). Τη δεύτερη μέρα προσήλθαν στο εξεταστικό κέντρο οι 86 από τους 138 με το ποσοστό αποχής να σκαρφαλώνει στο 36%.
Όπως σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί, πρόκειται για ένα πάγιο φαινόμενο. Οι μαθητές των ΕΠΑΛ ενδιαφέρονται κυρίως για το απολυτήριο, ώστε να βγουν απευθείας στην αγορά εργασίας, ενώ ελάχιστοι προσβλέπουν στην εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αρκετοί δηλώνουν εντελώς τυπικά συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις και δεν εμφανίζονται ποτέ στα εξεταστικά κέντρα.
«Ο βασικός λόγος που οι μαθητές επιλέγουν να φοιτήσουν σε ΕΠΑΛ, είναι να αποκτήσουν ένα πτυχίο που θα τους δώσει πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Υπάρχουν παιδιά από αδύναμες οικογένειες ή οικογένειες μεταναστών, που έχουν μεγάλη ανάγκη να εργαστούν. Αυτά τα παιδιά, σπάνια θα μπουν στη διαδικασία να διεκδικήσουν μία θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πολλοί δηλώνουν εντελώς τυπικά συμμετοχή στις εξετάσεις και δεν έρχονται να γράψουν, ή έρχονται τις πρώτες μέρες για την εμπειρία και δεν εμφανίζονται μετά. Η αποχή είναι συνηθισμένο φαινόμενο. Οι μαθητές των ΕΠΑΛ δεν στοχεύουν κατά κύριο λόγο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση…», δήλωσε στη «δημοκρατική» ο διευθυντής του πρώτου ΕΠΑΛ Ρόδου, κ. Ιωάννης Καραμήτσας.
Ο θεσμός της μαθητείας, που δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να έχουν επαφή με το εργασιακό περιβάλλον παράλληλα με τη φοίτησή τους, φαίνεται πως έχει μετατρέψει τα Επαγγελματικά Λύκεια από λύση ανάγκης σε μια συνειδητή επιλογή.
Η αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κυρίως ο θεσμός της μαθητείας σε χώρους εργασίας προβλέπεται στην έκθεση του ΟΟΣΑ για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και αποτελεί ουσιαστικά μέρος της συμφωνίας του υπουργείου Παιδείας με τους θεσμούς. Εξου και η ένταξή του στο τριετές σχέδιο δράσης του υπουργείου Παιδείας.
Ειδικά τα παιδιά από τη Ρόδο και τα νησιά, τα οποία θέλουν να ακολουθήσουν τουριστικά ή γεωργικά επαγγέλματα τα ΕΠΑΛ, αποτελούν την ιδανική λύση!
«Υπήρχαν περιπτώσεις παιδιών που πέρασαν σε σχολές εκτός Ρόδου και δεν πήγαν ποτέ, επειδή δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα οι οικογένειές τους να τα στηρίξουν. Για τους μαθητές αυτούς, το πτυχίο των ΕΠΑΛ, το οποίο είναι ισότιμο με των ΓΕΛ, τους παρέχει τη δυνατότητα να βγουν άμεσα στην αγορά εργασίας. Τώρα δε με το θεσμό της μαθητείας, το πτυχίο τους αναβαθμίζεται σε επίπεδο ΙΕΚ. Υπάρχει μεγάλη ζήτηση στα τουριστικά και αγροτικά επαγγέλματα. Μικρότερη ζήτηση έχουν επαγγέλματα που έχουν επηρεαστεί από την οικονομική κρίση, όπως οι ηλεκτρολόγοι και οι πολιτικοί μηχανικοί. Αντίστοιχα, τα κορίτσια προτιμούν ακόμη ειδικότητες που έχουν να κάνουν με την αισθητική, τα επαγγέλματα υγείας και πρόνοιας και τη γραφιστική», εξήγησε ο κ. Καραμήτσας.
Οι ηλεκτρονικές εγγραφές
Έντονα προβληματισμένοι δηλώνουν οι καθηγητές των Επαγγελματικών Λυκείων, με εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας που απαιτεί την ηλεκτρονική εγγραφή των μαθητών έως τις 30 Ιουνίου, ενώ είναι γνωστό ότι ο μεγάλος όγκος των εγγραφών στα ΕΠΑΛ πραγματοποιείται μέσα στο Σεπτέμβριο. Όπως επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς (και οι ίδιοι οι μαθητές) είτε δεν έχουν πρόσβαση στην τεχνολογία, είτε δεν ξέρουν να τη χειριστούν. Ως εκ τούτου, θα υπάρξει ένα ποσοστό γονέων και μαθητών που δεν θα κάνει εγγραφή και τελικά τα παιδιά θα κάνουν την πρώτη λυκείου στα ΓΕΛ (κοινή τάξη για τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ) ή δεν θα πάνε καν στο λύκειο. Με τον τρόπο αυτό κινδυνεύουν τα ΕΠΑΛ να μην έχουν μαθητές στην πρώτη λυκείου! Για το λόγο αυτό, οι εκπαιδευτικοί ζητούν να μην ισχύσουν οι ηλεκτρονικές εγγραφές.
https://www.dimokratiki.gr/14-06-2017/megali-apochi-stis-panelladikes-exetasis-ton-mathiton-ton-epal/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.