Η άνοδος των ομαδικών ταξιδιών κρουαζιέρας, στα οποία συμμετέχουν περισσότερες από μία γενιές, η υψηλή ζήτηση για κρουαζιέρες μικρότερης διάρκειας και οι all-inclusive επιλογές, αποτελούν τις βασικές τάσεις στην αγορά της κρουαζιέρας, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πρώτης έκθεσης για το 2017 της Ένωσης Ταξιδιωτικών Πρακτόρων στη βιομηχανία της κρουαζιέρας.
Η έκθεση αποτελεί μέρος μιας διεξαγόμενης ερευνητικής μελέτης από τη Διεθνή Ένωση Κρουαζιερόπλοιων (CLIA), που αποσκοπεί στην πρόβλεψη των τάσεων της κρουαζιέρας μεταξύ των ταξιδιωτικών πρακτόρων.
«Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες έχουν στραμμένη την προσοχή τους στο τι συμβαίνει στη βιομηχανία κρουαζιέρας. Αξιοποιώντας τις πληροφορίες μέσω της έκθεσης, ο κλάδος είναι σε θέση να προβλέψει τις επικείμενες τάσεις συμπεριφοράς σε ταξίδια και ταξιδιώτες και να προσαρμόσει τις επιχειρηματικές στρατηγικές ανάλογα», είπε, μιλώντας για την έκθεση η Cindy D’Aoust, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της CLIA.
Κάποια από τα βασικά ευρήματα της πρώτης έκθεσης ταξιδιωτικών πρακτόρων στη βιομηχανία της κρουαζιέρας για το 2017 είναι:
Σε συνεχή άνοδο η βιομηχανία της κρουαζιέρας
Σύμφωνα με την έκθεση, οι πωλήσεις των τουριστικών πρακτόρων σε κρουαζιέρες εξακολουθούν να αυξάνονται. Στην πραγματικότητα, το 77% των ταξιδιωτικών πρακτόρων, που ειδικεύονται στις κρουαζιέρας, εμφανίζουν αυξημένο όγκο πωλήσεων, σε σχέση με πέρυσι. Επιπλέον, περίπου τα τρία τέταρτα (74%) των πρακτόρων λένε ότι αναμένουν αύξηση στις δαπάνες των πελατών το 2017, ειδικά όταν πρόκειται για έξοδα εκδρομών.
Η βιομηχανία κρουαζιέρας συνεχίζει να αναπτύσσεται σε όλους τους τομείς, με σχεδόν το ήμισυ (47%) των ταξιδιωτικών πρακτόρων να αναφέρουν την υψηλότερη ικανοποίηση των πελατών τους με θαλάσσιες κρουαζιέρες σε θέρετρα all-inclusive (21%) και ενοικιάσεις κατοικιών ή διαμερισμάτων (7%). Την ίδια στιγμή, οι παραποτάμιες κρουαζιέρες γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς.
Στροφή σε μικρότερης διάρκειας κρουαζιέρες
Η έκθεση διαπίστωσε επίσης κάποιες αλλαγές στη συμπεριφορά του ταξιδιώτη κρουαζιερόπλοιου. Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες που συμμετείχαν στην έκθεση ανέφεραν ότι τα μικρότερα κρουαζιερόπλοια γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον να προσελκύουν κρουαζιέρες που διαρκούν λιγότερο από δύο εβδομάδες. Περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα πράκτορες (43%) ανέφεραν ότι οι πελάτες τους ενδιαφέρονται κατά κύριο λόγο για κρουαζιέρες από τρεις έως πέντε ημέρες και το 44% των πρακτόρων προβλέπουν αυξημένες κρατήσεις σε κρουαζιέρες που διαρκούν έξι έως οκτώ ημέρες. Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες που εδρεύουν στη Βόρεια Αμερική διαπιστώνουν επίσης μια στροφή προς τα εσωτερικά ταξίδια.
Αυξημένη ζήτηση για ομαδικά ταξίδια
Τα ταξίδια πολλαπλών γενεών και τα ομαδικά ταξίδια εξακολουθούν να αποτελούν αναπτυσσόμενη τάση στον κλάδο, με τους τουριστικούς πράκτορες να αναφέρουν ότι, όλο και περισσότερες οικογένειες επιλέγουν κρουαζιέρες για τα μέλη τους.
Η έκθεση διαπίστωσε ότι οι κατάλληλες για κάθε ηλικία ανέσεις και οι πληθώρα δραστηριοτήτων πάνω στο πλοίο προσελκύουν γκρουπ πολλαπλών γενεών, με τις πολλαπλές επιλογές να ταιριάζουν στις διαφορετικές προτιμήσεις και ηλικιακές ομάδες.
Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες «βλέπουν «αύξηση των κρατήσεων σε ποικίλες ηλικιακές ομάδες, ενώ σχεδόν επτά στους δέκα (67%) επικαλούνται αύξηση των κρατήσεων στις γενιές των Boomer και πάνω από το ήμισυ (55%) επισημαίνουν μία μικρή άνοδο στις κρατήσεις μεταξύ της ηλικιακής ομάδας των Generation X.
Οι τουριστικοί πράκτορες αναφέρουν επίσης ότι, όσοι ταξιδεύουν για πρώτη φορά δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για κρουαζιέρες all inclusive, επιθυμώντας να γνωρίσουν πολλούς προορισμούς, να αποκτήσουν μια πλούσια διεθνή εμπειρία και να ζήσουν σε μόνο μία φορά ένα ταξίδι πολλαπλών δραστηριοτήτων, χωρίς να ανησυχούν για το υπερβολικό κόστος.
.Διαβάστε περισσότερα στο money-tourism.gr