Tου Σπύρου Δημητρέλη
Δυο σενάρια έχουν πέσει στο τραπέζι των υπουργείων Μεταφορών και Οικονομικών για την αντιμετώπιση του χάους που έχει προκύψει με την περιβόητη διασταύρωση για τα ανασφάλιστα ΙΧ. Χθες πραγματοποιήθηκαν συσκέψεις των συναρμόδιων υπηρεσιών και σήμερα αναμένεται να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις από τους υπουργούς Οικονομικών και Μεταφορών, Ε. Τσακαλώτο και Χ. Σπίρτζη αντίστοιχα.
Το πρώτο σενάριο που δεν είναι όμως και το επικρατέστερο προβλέπει ότι θα δοθεί μια γενική άφεση αμαρτιών σε όλους όσους έλαβαν το μήνυμα για το ανασφάλιστο όχημά τους, που σημαίνει ότι θα πάει πίσω έως και έξι μήνες η προθεσμία για την πληρωμή του παραβόλου των 250 ευρώ και την ασφάλιση του ΙΧ. Στο μεσοδιάστημα τα συναρμόδια υπουργεία θα επιχειρήσουν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα των αρχείων οχημάτων που έδειξαν ως ανασφάλιστα οχήματα που έχουν αποσυρθεί, έχουν κλαπεί ή έχουν ακινητοποιηθεί με κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας.
Το δεύτερο σενάριο, που είναι και το επικρατέστερο, προβλέπει ότι η δίμηνη προθεσμία για την πληρωμή παραβόλων και την ασφάλιση των ΙΧ θα τρέξει κανονικά αλλά στο μεταξύ θα γίνει νέα διασταύρωση μετά από διόρθωση των αρχείων (π.χ. των κλεμμένων ΙΧ της Ελληνικής Αστυνομίας).
Υπενθυμίζεται ότι με τη διασταύρωση που έγινε περίπου 1,1 εκατ. οχήματα χαρακτηρίστηκαν ως ανασφάλιστα και οι ιδιοκτήτες τους κλήθηκαν εντός διμήνου να τα ασφαλίσουν και να καταβάλλουν και πρόστιμο 250 ευρώ. Ωστόσο, μέσα σε αυτά ένας πολύ μεγάλος αριθμός είναι απλώς οχήματα που δεν βρίσκονται πλέον στην κυκλοφορία και οι ιδιοκτήτες τους καλούνται να τρέξουν σε υπηρεσίες προκειμένου να σβήσουν το πρόστιμο και να αποδείξου ότι δεν είναι… ελέφαντες.
Μαυραγάνης: Παράταση για τα ανασφάλιστα και ασφάλιση χωρίς πρόστιμο
Εν τω μεταξύ την πρόταση που κατέθεσε εκ μέρους του υπουργείου Μεταφορών στη σχετική σύσκεψη που έγινε με το υπουργείο Οικονομικών, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και των εκπροσώπων των Ασφαλιστικών Εταιρειών περιέγραψε το πρωί στον Αντ1 ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Μαυραγάνης.
Ο υφυπουργός παραδέχθηκε το μέγεθος του λάθους που έχει γίνει με τα παράβολα των 250 ευρώ που έχουν επιβληθεί σε τουλάχιστον 250.000 ιδιοκτήτες ΙΧ.
Όπως είπε, λόγω του μεγέθους του προβλήματος επενέβη και το υπουργείο Μεταφορών στην προσπάθεια εξεύρεσης λύσης, ώστε να ληφθούν υπόψη και να διορθωθούν όπου πρέπει κάποια σφάλματα.
Πολλές κατηγορίες από το Αρχείο Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών και σε άλλα αρχεία. Το ασφαλιστήριο δεν ξεκινά, αν δεν καταβληθούν τα χρήματα στην Ασφαλιστική. Ο κόσμος πίστευε ότι θα μπορούσε πρώτα να ανανεώσει και μετά να πληρώσει. Κάτι που άλλαξε το 2014, χωρίς ενημέρωση. Έτσι πολλοί βρέθηκαν εκπρόθεσμοι.
Η πρόταση του υπουργείου Μεταφορών, η οποία θα τεθεί και στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου είναι να γίνει επικαιροποίηση της λίστας, με διαστάυρωση, ώστε να βρεθούν ποια είναι τα ασφαλισμένα οχήματα. Όπως είπε ο Υφυπουργός, είναι χιλιάδες εκείνα των οποίων το ποσό καταβλήθηκε εκπρόθεσμα και αφού είχαν ανανεώσει το συμβόλαιό τους με την Ασφαλιστική εταιρεία. Ο λόγος είναι ότι με αλλαγή του σχετικού νόμου, το 2014, το όχημα ασφαλίζεται μόνο όταν καταβληθεί η ασφάλιση και όχι όταν ανανεωθεί το συμβόλαιο. Έτσι πολλοί βρέθηκαν εκπρόθεσμοι χωρίς να το γνωρίζουν.
Επιπλέον, προτείνει το υπουργείο Μεταφορών, να δοθεί η ευκαιρία σε όσους θέλουν να ασφαλίσουν το όχημά τους να το κάνουν εντός συγκεκριμένης διορίας και χωρίς να καταβάλουν το παράβολο των 250 ευρώ. Να σημειωθεί ότι, δεν είναι λίγοι εκείνοι που δεν έχουν δηλώσει κλοπές ή ακινησία του οχημάτός τους καταθέτοντας τις πινακίδες κι έτσι δεν φαίνεται ότι είναι εκτός κυκλοφορίας. Όπως ξεκαθάρισε ο Ν.Μαυραγάνης, η κατάθεση των πινακίδων είναι ο μόνος τρόπος για την πιστοποίηση της μη κυκλοφορίας του οχήματος.
Μια τρίτη πρόταση είναι οι Ασφαλιστικές εταιρείες να διευκολύνουν τους ιδιοκτήτες ΙΧ δίνοντάς τους τη δυνατότητα καταβολής του ποσού σε δόσεις. Μάλιστα, όπως είπε ο Υφυπουργός, η πρόταση είναι να θεσμοθετηθούν οι δόσεις στις Ασφαλιστικές.
Τέλος, παρακίνησε τους ιδιοκτήτες οχημάτων να πάνε να ασφαλιστούν ή να καταθέσουν τις πινακίδες, χωρίς να πληρώσουν το πρόστιμο.
capital.gr