Πριν φύγετε για διακοπές, καλό θα ήταν να ρίξετε μια ματιά στο γραμματοκιβώτιό σας. Εντός του επόμενου μήνα προγραμματίζεται –καλώς εχόντων των πραγμάτων– η έναρξη αποστολής των ειδοποιητηρίων προς τους ιδιοκτήτες ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων. Οι αρχικές εξαγγελίες ήθελαν τους ασυνεπείς ιδιοκτήτες Ι.Χ. να λαμβάνουν ταυτόχρονα τα «ραβασάκια» που αφορούν σε ανασφάλιστα και ανέλεγκτα οχήματα. Τα πρώτα σημειώματα ήταν προγραμματισμένα να σταλούν τον Φεβρουάριο του 2016 και ενάμιση χρόνο αργότερα αυτά βρίσκονται ακόμα… καθ’ οδόν. Τελικώς προκρίθηκε η λύση της ξεχωριστής αποστολής ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων, με τα πρώτα να έχουν ήδη φτάσει στα γραμματοκιβώτια ιδιοκτητών Ι.Χ. Τα λάθη, ωστόσο, που εντοπίστηκαν κατά τη διαδικασία επέβαλαν την παράταση πληρωμής του προστίμου. Στο ίδιο αυτό πλαίσιο, πρέπει ο κρατικός μηχανισμός, που μέχρι στιγμής δεν έχει επιδείξει τα πιο οργανωτικά του αντανακλαστικά, να προχωρήσει στον εντοπισμό και την αποστολή των αντίστοιχων προσωπικών σημειωμάτων με τα οποία θα ενημερωθούν οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ τα οχήματά τους ότι πιάστηκαν στην τσιμπίδα του νόμου.
Εντός του καλοκαιριού
Πληροφορίες αναφέρουν ότι, ύστερα από τη διασταύρωση των στοιχείων του υπουργείου Υποδομών (ποια οχήματα έχουν περάσει από έλεγχο ΚΤΕΟ) και της αντίστοιχης βάσης δεδομένων του υπουργείου Οικονομικών (ιδιοκτησία Ι.Χ.), ο μηχανισμός θα είναι έτοιμος για την αποστολή των νέων σημειωμάτων εντός του καλοκαιριού. Οι ασυνεπείς ιδιοκτήτες θα κληθούν να καταβάλουν το πρόστιμο του εκπρόθεσμου ελέγχου ΚΤΕΟ, καθώς και όλα τα προβλεπόμενα από τον νόμο παράβολα για τον έλεγχο. Ωστόσο, ακόμη και αυτά τα «ραβασάκια» έχουν αρχίσει να θυμίζουν πλέον Γεφύρι της Αρτας. Οι αρχικές εξαγγελίες ήθελαν την αποστολή των ειδοποιητηρίων τον Φεβρουάριο του 2016, ωστόσο μέχρι σήμερα αυτό δεν έχει καταστεί εφικτό.
Στο μεταξύ, είχε προηγηθεί ένα κομφούζιο στα ΚΤΕΟ όταν έγινε για πρώτη φορά λόγος για την αποστολή των εν λόγω σημειωμάτων στα τέλη του 2015.
Μέρος της καθυστέρησης οφείλεται στην υποστελέχωση πλέον των υπηρεσιών Μεταφορών της Περιφέρειας. Μέχρι πρότινος, η βάση δεδομένων του υπουργείου Υποδομών περιελάμβανε μόνον τα οχήματα που είχαν περάσει από ιδιωτικό ΚΤΕΟ και όχι εκείνα που είχαν περάσει από τα δημόσια. Το πρόβλημα, σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, αντιμετωπίζεται, αν και με καθυστέρηση, και οι κατάλογοι των παραβατών θα είναι σύντομα έτοιμοι.
Οσον αφορά τη ροή των ελέγχων παρατηρείται, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, αποχή περίπου 10% τους πρώτους μήνες του 2017 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015 (φέτος πρέπει να περάσουν από ΚΤΕΟ τα οχήματα που ελέγχθηκαν το 2015, γι’ αυτό και η σύγκριση γίνεται με τα στοιχεία του 2015 και όχι του 2016). Εκτιμήσεις θέλουν το 2015 να μετρούσε 1,2 εκατ. ανέλεγκτα οχήματα περίπου. Την ίδια στιγμή, υπολογίζεται ότι η πλειονότητα των μοτοσικλετών δεν έχει περάσει την πύλη κάποιου ΚΤΕΟ.
Έντυπη