Μπορεί να οδεύουμε ήδη προς τον Ιούλιο και η τουριστική σεζόν να φτάνει σχεδόν στο μέσον της, όμως στην αγορά της Ρόδου επικρατεί «χειμώνας», αφού οι εισπράξεις κινούνται σε βαρομετρικό χαμηλό με τους τζίρους να παραμένουν καθηλωμένοι.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Δωδεκανήσου, κ. Παναγιώτη Καραγιάννη, η αγορά της Ρόδου αργοπεθαίνει και αυτό έχει να κάνει με μία σειρά από λόγους, όπως η χαμηλή αγοραστική δύναμη των επισκεπτών, η έλλειψη κινήτρων για να επισκεφθούν την νέα αγορά, όπως διάφορα χάπενινγκς και οπωσδήποτε η έλλειψη ποιοτικών προϊόντων.
Μιλώντας στη «δημοκρατική» ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στην κατάσταση που επικρατεί στην αγορά της πόλης λέγοντας: “Η Ρόδος είναι ένα γερασμένο νησί που δεν έχει να προσφέρει πολλά στον επισκέπτη… Τα τελευταία χρόνια δεν κατεβαίνει καθόλου κόσμος στο κέντρο της Ρόδου. Η αγορά της πόλης με μαθηματική ακρίβεια, έχει βάλει ταφόπλακα και είναι πλέον ορατός ο θάνατός της. Ένας τουρίστας ο οποίος έρχεται για μία εβδομάδα ή και λιγότερο στη Νότια Ρόδο, δεν έχει κανένα λόγο να έρχεται στην πόλη πόσω μάλλον όταν είναι τουρίστας all inclusive. Οι τουρίστες έρχονται να απολαύσουν τον ήλιο και τη θάλασσα και το τελευταίο που τους ενδιαφέρει είναι τα μνημεία μας,
Σε μία από τις καθιερωμένες ευρείες συσκέψεις πριν την έναρξη της σεζόν, πρότεινα στο δήμαρχο να τοποθετηθούν στις εισόδους της πόλης πινακίδες, ώστε να βρίσκουν εύκολα την νέα αγορά οι επισκέπτες οι οποίοι πηγαινοέρχονται έχοντας την εντύπωση ότι η αγορά της Ρόδου είναι αυτή της Μεσαιωνικής Πόλης και μόνο… Πρότεινα συγκεκριμένα πράγματα στον δήμαρχο ώστε να δοθεί λίγη ζωή στο κέντρο… Ελπίζω τελικά κάποιες από τις προτάσεις να υλοποιηθούν ώστε το κέντρο να είναι πιο φιλικό, πιο ελκυστικό και πάνω απ’ όλα προσβάσιμο.
Παλαιότερα υπήρχαν κάποια χάπενινγκ. Τώρα δεν υπάρχει τίποτε για να προδιαθέτουμε θετικά τον τουρίστα, αντίθετα υπάρχουν παντού παράνομοι πλανόδιοι, μασέρ κ.ο.κ. οι οποίοι με χίλιους δυο τρόπους προσπαθούν να τους πάρουν τα λεφτά.
Αισθάνομαι μεγάλη ανησυχία. Εάν δεν αναλάβουμε όλοι οι φορείς πρωτοβουλίες, κάθε χρόνος θα είναι και χειρότερος. Έχουν χαθεί τα πειστήρια που θα βοηθούσαν να αλλάξει η ποιότητα των τουριστών. Αν δεν γίνουν υποδομές, εάν δεν δοθούν κίνητρα στον καταναλωτή, τότε απλά η αγορά της πόλης θα χάσει μία για πάντα την πελατεία της».
Ο κ. Καραγιάννης επισημαίνει ότι θα πρέπει να αποτυπωθεί ποια εικόνα έχουν οι τουρίστες για την αγορά της Ρόδου ώστε να παρθούν μέτρα που θα βοηθούσαν στην τόνωση της κίνησης, δεδομένου ότι κάποια αβαντάζ που υπήρχαν παλιά (βλ. δασμολογικό καθεστώς), έχουν πλέον χαθεί.
Συγκεκριμένα ανέφερε: “Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με τον εισερχόμενο τουρισμό στη Ρόδο. Ως έμποροι δεν μπορούμε να υποδείξουμε στους ξενοδόχους τι συμβόλαια να υπογράφουν και αν θα πρέπει να αναβαθμίσουν τις συνεργασίες τους με τους tour operators. Τίθεται όμως το ερώτημα κατά πόσο ένας τουριστικός προορισμός μπορεί να επιβιώσει μόνο με τα ξενοδοχεία, χωρίς δηλαδή να υπάρχει κάποια άλλη υποδομή. Ξεκίνησα την επαγγελματική μου καριέρα το 1968, τέσσερα χρόνια αφού ξεκίνησε ο οργανωμένος τουρισμός. Τότε δεν υπήρχαν περισσότεροι από 15 τουριστικοί προορισμοί στην Ευρώπη. Σήμερα είναι περισσότεροι από 3.000 σε όλο τον κόσμο. Είναι πολύ μεγάλος ο ανταγωνισμός…
Με το all inclusive χάθηκε η επαφή με το ντόπιο κόσμο. Ένα ξενοδοχείο που δουλεύει σε αυτή τη βάση γίνεται κατ’ ανάγκη πιο απρόσωπο. Το τουριστικό θαύμα της Ρόδου χτίστηκε όμως στις διαπροσωπικές σχέσεις… Σήμερα τα πακέτα πλήρους διατροφής φέρνουν χαμηλότερης ποιότητας τουρίστες. Επίσης μίκρυνε η διάρκεια της σεζόν στους τρεις μήνες. Παλιά ο τουρισμός ξεκινούσε από τις 20 Φεβρουαρίου με τους Φινλανδούς και συνεχίζονταν οι αφίξεις μέχρι τις αρχές Δεκέμβρη…
Η Ρόδος είχε ένα δασμολογικό καθεστώς που έδινε μεγάλο αβαντάζ στην αγορά. Από το 1987 με την πλήρη ένταξή της Ελλάδας στην ΕΕ, η αγορά της Ρόδου εξισώθηκε με αυτή της Ελλάδας και όλης της Ευρώπης, οπότε έχασε το αβαντάζ που είχε. Σήμερα, όλα αυτά τα είδη που πωλούνται εδώ υπάρχουν και στην Ευρώπη σε όλα τα καταστήματα και μάλιστα πολύ φθηνότερα… Σε κάποια δε νησιά, υπάρχει αισχροκέρδεια με τα κινέζικα προϊόντα να πωλούνται σε διπλάσιες τιμές απ’ ότι στην αγορά της Ρόδου.
Η αγορά δεν έχει μέλλον όταν ο τουρίστας δεν έχει κανένα κίνητρο να αγοράσει από εδώ ό,τι βρίσκει και στον τόπο του και μάλιστα οικονομικότερα. Επιπλέον, χάσαμε την εμπιστοσύνη του τουρίστα καταναλωτή. Παντού υπάρχουν κινέζικα είδη που μπορούν να τα βρουν στον τόπο τους πάμφθηνα. Γιατί λοιπόν να αγοράσουν από τη Ρόδο; Είναι λάθος που ο ντόπιος κόσμος ασχολήθηκε με την εμπορία προϊόντων Κίνας. Υπάρχουν τουρίστες που ζητούν τα ελληνικά προϊόντα. Παλιά πουλούσαμε υφάσματα, ομπρέλες, δερμάτινα… Τέτοια είδη αναζητούν οι επισκέπτες…
Με όλα αυτά, γεννάται το ερώτημα ποιο κίνητρο έχει ο κάθε τουρίστας να επιλέγει τη ντόπια αγορά. Θα πρέπει προφανώς να γίνει μία έρευνα πάνω σε αυτό… Θα πρέπει να δούμε ποια εικόνα έχουν οι επισκέπτες του νησιού μας από την αγορά της πόλης ώστε να πάρουμε τα μέτρα που πρέπει. Είναι θέμα που έθεσα στην ΕΣΕΕ”.
Κ. Σπανός: Κάθε πέρσι και καλύτερα
Ο γενικός γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου κ. Κ. Σπανός, με δηλώσεις του στην «δημοκρατική», επισημαίνει ότι οι έμποροι και οι καταστηματάρχες αγωνιούν ήδη για τον χειμώνα, αφού η κίνηση επί του παρόντος είναι μειωμένη σε σχέση με πέρυσι, που ήταν επίσης μια κακή χρονιά, και δύσκολα θα καταστεί δυνατόν να καλυφθούν οι χαμένοι μήνες.
«Βρισκόμαστε ήδη εντός της τουριστικής περιόδου, που σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε, θα κορυφωθεί τους επόμενους μήνες. Αν και οι αριθμοί των αφίξεων είναι θετικοί και παρουσιάζουν αύξηση, αυτό δεν αντικατοπτρίζεται στις εισπράξεις και στα ταμεία των εμπορικών επιχειρήσεων του νησιού. Ο τζίρος των καταστημάτων βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα, σε σύγκριση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο, γεγονός που προβληματίζει και ανησυχεί τους επαγγελματίες της αγοράς», δήλωσε ο κ. Κ. Σπανός.
Οπως λέει, οι έμποροι ευελπιστούν στους λίγους μήνες της σεζόν που απομένουν, για να αποκατασταθεί η ταμειακή απόδοση, καθώς μπροστά τους έχουν φορολογικό Γολγοθά: «Σχεδόν κάθε χρόνο έχουμε αύξηση των αφίξεων αλλά μείωση στην κατά κεφαλή δαπάνη των επισκεπτών μας. Οι λόγοι της τάσης αυτής είναι πολλοί αλλά δεν μπορούν να αναλυθούν σε βάθος οι αιτίες, χωρίς λεπτομερή έρευνα που θα οδηγήσει σε τεκμηρίωση των αιτίων αλλά και σε διορθωτικές ενέργειες. Ελπίζουμε στους μήνες που ακολουθούν, η κορύφωση της σεζόν, με το νησί να βουλιάζει πραγματικά από κόσμο, να διορθώσει και να αποκαταστήσει την ταμειακή απόδοση και την εικόνα των επιχειρήσεων. Οι επόμενοι μήνες θα είναι δύσκολοι καθώς αρχίζει και η εποχή που επιχειρήσεις και ιδιώτες θα κληθούν να καταβάλουν για ακόμα μία χρονιά αυξημένες και δυσβάσταχτες φορολογικές επιβαρύνσεις. Η ρευστότητα των επιχειρήσεων θα αποτελέσει κρίσιμο παράγοντα για την ανταπόκριση των επιχειρήσεων στις μαραθώνιες φορολογικές τους υποχρεώσεις. Ας ελπίσουμε ότι η εικόνα θα διορθωθεί το επόμενο διάστημα και δεν θα φτάσουμε στο τέλος της τουριστικής περιόδου να λέμε και πάλι “κάθε πέρσι και καλύτερα”
https://www.dimokratiki.gr/28-06-2017/agora-tis-rodou-argopetheni/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.