Ειδήσεις

Ξαναζωντάνεψε η οικονομία της Λέρου μέσα από τη λειτουργία της μαρίνας στο Λακκί

Γράφει
ο Νεκτάριος Καλογήρου

Πρωταγωνιστικό ρόλο για ολόκληρη την οικονομία της Λέρου διαδραματίζει στα τελευταία χρόνια η μαρίνα που κατασκευάσθηκε στη θέση Λακκί και αποτελεί πόλο προσέγγισης σκαφών από κάθε γωνιά του Αιγαίου Πελάγους. Τα οικονομικά οφέλη που έχουν προκύψει για το νησί εντυπωσιάζουν και δείχνουν τη δυναμική που μπορεί να έχουν τέτοια έργα για τις μικρές κοινωνίες.
Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της ωφέλειας για τη μικρή οικονομία της Λέρου, αρκεί να σημειωθεί ότι η τουριστική σεζόν στο νησί διαρκεί μόνο τις 70 – 80 ημέρες της καρδιάς του καλοκαιριού. Αντιθέτως, η μαρίνα στο Λακκί διατηρεί υψηλή κίνηση για τουλάχιστον 180 ημέρες και στη διάρκειά τους είναι χιλιάδες τα σκάφη που εξυπηρετούνται. Οι ιστιοπλόοι αναγνωρίζουν στη συγκεκριμένη θέση ένα ασφαλές καταφύγιο και μια κοινωνία πάντοτε έτοιμη να καλύψει τις ανάγκες τους. Συνολικά, η μαρίνα έχει δυνατότητα φιλοξενίας 220 σκαφών αναψυχής (ιστιοπλοϊκών και μηχανοκίνητων). Εκείνο που ωστόσο αποδίδει τα μέγιστα για την οικονομία είναι η χερσαία υποδομή για τη συντήρηση, επισκευή και διαχείμαση συνολικά 600 σκαφών. Τα τελευταία απαιτούν ανταλλακτικά, προσωπικό και λοιπές βοηθητικές υπηρεσίες. Σε όλα αυτά θα πρέπει να προστεθούν οι ανάγκες των ιδιοκτητών για διατροφή, ένδυση, υπόδηση και διασκέδαση. Στο τέλος τα χρήματα που εισέρχονται στην αγορά της Λέρου από τη μαρίνα είναι αρκετά και ικανά να συντηρήσουν ικανοποιητικά πλήθος οικογενειών.
Πρέπει να σημειωθεί ότι για πολλά χρόνια η μικρή κοινωνία του νησιού στήριζε την ευμάρειά της στο «Κέντρο Ανιάτων», που λειτουργούσε υπό την ομπρέλα του Δημοσίου. Ηταν περισσότερες από 1000 οι οικογένειες που είχαν εξαρτημένη οικονομική σχέση με το «Ιδρυμα» και περίμεναν την εύκολη και ανά 15ήμερο πληρωμή για την κάλυψη των αναγκών τους. Ο τερματισμός λειτουργίας της κοινωνικής δομής βρήκε τους κατοίκους του νησιού απροετοίμαστους και σχεδόν απαίδευτους με ο,τιδήποτε είχε σχέση με επαγγελματική εκμετάλλευση του τουριστικού προϊόντος.
Στο Σήμερα της Λέρου τα πάντα έχουν αλλάξει. Η μαρίνα βοήθησε προς την κατεύθυνση αυτή και το σημαντικό είναι πως για την περίπτωση της συγκεκριμένης επένδυσης οι άδειες όλες δόθηκαν κανονικά. Η πολιτεία στάθηκε με σοβαρότητα στο αίτημα εκμετάλλευσης του όρμου, που επί πολλά χρόνια είχε χρησιμοποιηθεί ως βάση για τα υδροπλάνα που εξυπηρετούσαν τους Ιταλούς κατακτητές. Η ιστορία του χώρου και οι φυσικές δυνατότητες στο σύνολό τους δόθηκαν ως παρακαταθήκη για την κατασκευή της μαρίνας από την εταιρεία «Μαρίνα Νήσου Λέρου, ΕΥΡΟΣ Ν.Α.Ε». Υπενθυμίζεται ότι η μαρίνα Λέρου κατασκευάσθηκε σ’ ένα από τα πιο ασφαλή, φυσικά λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου.
Σειρά σε πρωταγωνιστικούς ρόλους θα πάρουν σιγά σιγά όλες οι νέες μαρίνες που κατασκευάζονται στη Δωδεκάνησο. Η νέα μαρίνα της Ρόδου ξεχωρίζει μεταξύ των έργων, λόγω του μεγέθους, της στρατηγικής της θέσης, αλλά και της ποιότητας που υπόσχεται να προσφέρει (και ήδη προσφέρει σε μεγάλο βαθμό). Είναι σίγουρο πως αν οι τοπικές αρχές, καθώς και η πολιτεία σταθούν με σοβαρότητα στις ανάγκες που έχουν αυτά τα έργα ώστε να ολοκληρωθούν, όπως έχουν σχεδιαστεί, τότε είναι σίγουρο ότι οι οικονομίες των νησιών μας θα έχουν ένα ακόμα ισχυρό όπλο στη φαρέτρα των υποδομών τους.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου