Ειδήσεις

Στη Ρόδο ο γεν. γραμματέας του υπουργείου Υποδομών

Την αγαστή, εφεξής, συνεργασία ανάμεσα στον Δήμο Ρόδου και στο υπουργείο Υποδομών, επιβεβαίωσαν σε κοινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν χτες, ο γενικός γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Δέδες και ο δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος –πλαισιωμένοι από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας ‘Κτηριακές Υποδομές Α.Ε.’ κ. Βασίλη Καραγιάννη, τον κ. Γιάννη Βασιλικό (συνεργάτη του υφυπουργού κ. Νεκτάριου Σαντορινιού), παράγοντες του υπουργείου και τον πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου κ. Μιχάλη Χριστοδούλου.
Των ανακοινώσεων προηγήθηκε περιοδεία και αυτοψία στις υποδομές του νησιού από τον δήμαρχο, ο οποίος είχε συνεργασία με υπηρεσιακούς παράγοντες για θέματα υποδομών του νησιού.
«Φαίνεται ότι σήμερα είχαμε πολύ καλό… ποδαρικό για τον Δήμο της Ρόδου καθώς σήμερα, πρώτη ημέρα του Αυγούστου, είχαμε την χαρά να υποδεχτούμε τον γ.γ. Υποδομών κ. Γιώργο Δέδε ύστερα από αρκετές συναντήσεις που είχαμε στην Αθήνα. Η επίσκεψη έγινε με θέμα την εξέταση όλων των εκκρεμών έργων που υπάρχουν πάνω στο νησί, είτε οδικών, είτε κτηριακών, είτε λιμενικών», εξήγησε ο δήμαρχος.

Αναφέρθηκε μάλιστα, στις προτεραιότητες που έθεσε η δημοτική αρχή όσον αφορά τις υποδομές, όπως η μεσογειακή χάραξη από το αεροδρόμιο μέχρι το νοσοκομείο, που ξεκίνησε το 1985 και ματαιώθηκε λόγω προβλημάτων. Ακολούθως ξεκίνησε μία νέα μελέτη το 2006 και σταμάτησε το 2010 λόγω κωλύματος. Το 2014 ο τότε υπουργός κ. Χρυσοχοΐδης είχε δεσμεύσει τον άξονα για μία 4ετία με συνέπεια να είναι αναγκαίο να δρομολογηθεί μέσα στο τρέχον έτος το έργο ώστε να προλάβουν τις προθεσμίες –όπως είπε.
Παράλληλα, ο κ. Χατζηδιάκος μίλησε για την συνέχιση της περιμετρικής οδού, καθώς η α’ φάση των 2χλμ. είχε υλοποιηθεί μέχρι το Καρνάγιο. «Από εκεί και πέρα, είναι η β’ φάση μέχρι την Ρόδου – Λίνδου και η γ’ φάση που ξεκινάει απέναντι από το παλιό νοσοκομείο για να συναντήσει την νέα χάραξη, με στόχο να αποσυμφορήσουμε την πόλη από τα μεγάλα οχήματα στους άξονες του νησιού. Παράλληλα συζητήσαμε για τις παρεμβάσεις στα σχολικά κτήρια μέσα από ΣΔΙΤ ενώ εξετάζουμε με ποιον τρόπο θα γίνει ο συνολικός σχεδιασμός και πώς θα υλοποιηθεί ή θα δρομολογηθούν οι διαδικασίες», όπως τόνισε.
Όσον αφορά τα λιμενικά έργα, εξετάστηκαν οι προοπτικές για να προχωρήσουν οι μελέτες για ό,τι είναι απαραίτητο με προϋπόθεση την συνεργασία του Δήμου Ρόδου, του υπ. Υποδομών και του ΥΕΝ.
«Υπάρχουν πολλές μελέτες που είναι σε εκκρεμότητα αλλά ξεμπλοκαρίστηκαν. Προτεραιότητά μας είναι το έργο της ασφάλειας των λιμενικών χώρων. Σε αυτό είχαμε και την στήριξη του κ. Σαντορινού αλλά και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Η Ρόδος θεωρείται ο πιο ασφαλής προορισμός για τους επιβάτες στον χώρο της Μεσογείου τόσο για τα πλοία της ακτοπλοϊας, όσο και για τα κρουαζιερόπλοια».
Ο γ.γ. Υποδομών
κ. Γ. Δέδες
Ο γ.γ. Υποδομών κ. Γιώργος Δέδες υπογράμμισε τα εξής: «Η επίσκεψή μου είναι περισσότερο ουσιαστική με την έννοια ενός καθορισμού κοινού πλαισίου δράσης ανάμεσα σε δύο συναρμόδια υπουργεία, το Υποδομών και το ΥΕΝ μαζί με τον Δήμου Ρόδου. Η συνάντηση έρχεται ως επιστέγασμα μιας διπλής διαδικασίας. Έχουμε την απόφαση της κυβέρνησης να ασκήσει μέσω των δύο υπουργείων μια πολιτική ενίσχυσης των υποδομών των νησιών της χώρας. Γνωρίζουμε τις παθογένειες που υπάρχουν εδώ και δεκαετίες ακόμη και για τα πιο αναπτυγμένα στον χώρο του Αιγαίου. Αυτά έχουν στερήσει τις λύσεις που χρειάζονται τα νησιά μας. Γι αυτό ξεκινήσαμε μια στενή συνεργασία με στόχο να καταλήξουμε σε συγκεκριμένες, άμεσες και ουσιαστικές δράσεις. Όχι μόνον στα λόγια. Παράλληλα, μας ενδιαφέρει να συνεργαστούμε με τον Δήμο Ρόδου, καθώς ο δήμαρχος έχει θέσει, αξιολογώντας τις προτεραιότητες, τα σοβαρά ζητήματα που αφορούν την Ρόδο. Με αυτό τον τρόπο, μπορούμε να έχουμε άμεσα απαντήσεις σε κρίσιμα προβλήματα».
Ο κ. Δέδες, διαβεβαίωσε πως οι πόροι και οι πιστώσεις θα είναι από το ΠΔΕ 2017 του υπ. Υποδομών προς τον Δήμο Ρόδου για να εκτελέσει τα έργο που θέλει τόσο σε ό,τι αφορά την ύδρευση, την περιμετρική οδό, την μεσογειακή χάραξη, όσο και τα λιμενικά έργα και τα σχολικά κτήρια. «Οι διαθέσιμοι πόροι για υποδομές, είναι λιγοστοί σε σχέση με το προηγούμενο πρόγραμμα 2007-2014 και φτάνουν μόνο τα 2,3δις ευρώ. Εμείς ωστόσο θέλουμε να διευρύνουμε τους πόρους. Θα ‘ξεπαγώσουμε’ όποιες διαδικασίες απαιτηθούν για να προχωρήσουν έως το 2019».
Αίσθηση προκάλεσε η διαπίστωση του κ. Δέδε ότι «στην Ρόδο υπάρχει τεράστιος πλούτος δημοσίων κτηρίων που μπορούν να αξιοποιηθούν μέσω ΣΔΙΤ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για την αξιοποίηση των δημοσίων κτηρίων ο δήμαρχος, είπε ότι περιόδευσε με τον κ. Δέδε και τους συνεργάτες του στα κτήρια, όπως το δικαστικό μέγαρο, το παλιό νοσοκομείο και άλλα που έχουν ‘βαλτώσει’ εδώ και δεκαετίες, σε μια προσπάθεια να βρεθούν τρόποι να ξεμπλοκάρουν από τις γραφειοκρατικές διαδικασίες ώστε να αξιοποιηθούν προς όφελος των πολιτών. «Εμείς δεν κάναμε ασκήσεις επί… χάρτου. Από σήμερα, ξεκινάμε να σχεδιάσουμε επί της ουσίας. Αποφάσισα να συγκροτήσω μια ομάδα εργασίας με συνεργάτες που θα έχουν την ευθύνη για μια σειρά από ζητήματα, όπως το πολεοδομικό σχέδιο της Μεσαιωνικής Πόλης, και η αξιοποίηση κτηρίων όπου εμπλέκονται μέχρι και 12 φορείς. Μέσα σε όλα αυτά εντάσσονται και οι παρεμβάσεις στα σχολικά κτήρια –πολλά από τα οποία είναι γηρασμένα», όπως ανέφερε.

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου