Ρεπορτάζ

«Τα ανασφάλιστα οχήματα είναι μια πληγή για την κοινωνία»

Αυξημένη ήταν η κίνηση στα ασφαλιστικά γραφεία της Ρόδου από ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων οι οποίοι έσπευσαν να συνάψουν ασφαλιστήρια συμβόλαια αποφεύγοντας το παράβολο των 250 ευρώ (500 ευρώ για φορτηγά). Μπορεί να μην υπάρχει συγκεκριμένη εικόνα για τα ανασφάλιστα οχήματα, εκτιμάται όμως ότι ο αριθμός τους είναι μεγάλος. Σύμφωνα με παλαιότερα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας, τα οχήματα που ήταν ανασφάλιστα ανερχόταν στα 15.000, μεγάλο ποσοστό εκ των οποίων αφορούσε ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα…
Καθώς είχαν προκύψει πολλά λάθη στις λίστες με τα ανασφάλιστα οχήματα τα οποία αρχικά διαπιστώθηκε ότι ανέρχονται στα 1,2 εκατομμύρια σε όλη την Ελλάδα, ενώ σύμφωνα με τις τελευταίες διασταυρώσεις δεν ξεπερνούν τα 500.000, το Υπουργείο Οικονομικών αποφάσισε το πάγωμα των προστίμων μέχρι και τις 14 Ιουλίου.
Το υπουργείο είχε δώσει παράταση στους πολίτες που περιλαμβανόταν στην πρώτη λίστα των ιδιοκτητών ανασφάλιστων ΙΧ προκειμένου να διορθώσουν λάθη που τυχόν υπάρχουν ή να ασφαλίσουν το όχημά τους χωρίς να επιβαρυνθούν με το παράβολο των 250 ευρώ.
Μετά από αυτή την απόφαση και μέχρι τις 14 Ιουλίου πολλοί κάτοχοι οχημάτων, έσπευσαν να τα ασφαλίσουν, αποφεύγοντας το παράβολο, ενώ δεν έχει υπάρξει ακόμη καμία επίσημη ενημέρωση τι ισχύει στο εξής…
Σύμφωνα όμως με όσα έχουν γίνει γνωστά, σε νέες διασταυρώσεις ανασφάλιστων οχημάτων έχει προχωρήσει η ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων), η οποία παρέλαβε τις ανανεωμένες λίστες από τις ασφαλιστικές και τους αρμόδιους φορείς. Όταν ολοκληρωθεί η διασταύρωση, θα σταλούν τα σχετικά ειδοποιητήρια σε όσους ιδιοκτήτες εμφανίζονται να έχουν ανασφάλιστα οχήματα.
Όσοι επιβεβαιωθεί ότι δεν έχουν ασφαλίσει τα οχήματά τους πρόκειται να λάβουν email με το οποίο θα καλούνται να πληρώσουν πρόστιμο:
• 100 ευρώ για δίκυκλα οχήματα έως 250 κυβικά εκατοστά.
• 150 ευρώ για δίκυκλα άνω των 251 κ.ε.
• 200 ευρώ για αυτοκίνητα έως 1.000 κ.ε. και
• 250 ευρώ για αυτοκίνητα άνω των 1.000 κ.ε.
«Δεν μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα πόσα είναι ακριβώς τα ανασφάλιστα οχήματα στη Ρόδο. Τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα ασφαλίζονται συνήθως μόνο το καλοκαίρι και αυτά είναι που ανεβάζουν σε μεγάλο ποσοστό τον αριθμό των ανασφάλιστων. Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι υπήρξε μία σχετικά αυξημένη κίνηση στα ασφαλιστικά γραφεία όλο το διάστημα που είχε παγώσει το μέτρο της επιβολής προστίμων. Ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων έσπευσαν να τα ασφαλίσουν αποφεύγοντας το παράβολο.
Ουσιαστικά είχαμε επιστρέψει στην εποχή προ της σχετικής υπουργικής απόφασης η οποία και προέβλεπε την επιβολή προστίμων σε όσους δεν είχαν ασφαλίσει τα οχήματά τους και μένει να δούμε τι θα ισχύει τελικά», είπε, μιλώντας στη «δημοκρατική» ο κ. Πάρις Χατζηπέτρος, πρόεδρος του Συλλόγου Διαμεσολαβούντων Ασφαλιστών Δωδεκανήσου, «Η Ισχύς».
Ο κ. Χατζηπέτρος αναφέρει ότι τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα είναι ένα κατ’ εξοχήν κοινωνικό πρόβλημα. Υπογραμμίζει δε ότι το διακύβευμα είναι μεγάλο και αφορά σε ανθρώπινες ζωές…
«Το πρόβλημα των ανασφάλιστων οχημάτων είναι ένα κατ’εξοχήν κοινωνικό πρόβλημα. Ο ιδιοκτήτης ενός ανασφάλιστου οχήματος μπαίνει σε μεγάλες διαδικασίες σε περίπτωση ατυχήματος. Κινδυνεύει με την επιβολή μεγάλων χρηματικών προστίμων, αφαίρεση διπλώματος κλπ. Είναι ένα σοβαρό ζήτημα που πρέπει να σταθμίσουμε αναλόγως.
Οι οδηγοί οι οποίοι δεν έχουν ασφαλισμένα τα οχήματά τους, όταν προκαλούν τροχαία σύγκρουση, συνήθως εγκαταλείπουν τον τόπο του ατυχήματος, φοβούμενοι για τις συνέπειες. Έχουμε πολλές ανάλογες αναφορές.
Το φαινόμενο είναι μεγάλο και απαιτεί σοβαρές πρωτοβουλίες. Η υπουργική απόφαση για την υποχρεωτική καταβολή παραβόλου σε όσους είχαν ανασφάλιστα οχήματα για να μπορέσουν να τα ασφαλίσουν, ήταν στη σωστή κατεύθυνση, το μέτρο όμως δεν ισχύει πλέον, τουλάχιστον δεν έχουμε κάποια διαφορετική ενημέρωση. Μπορεί κάποιος να πιέζεται και να μην έχει τη δυνατότητα να καταβάλει το ποσό των 200 ευρώ π.χ. το χρόνο για να ασφαλίσει το όχημά του, το διακύβευμα όμως σε περίπτωση ατυχήματος, είναι πολύ μεγαλύτερο, έχει να κάνει με ανθρώπινες ζωές…», είπε ο κ. Χατζηπέτρος.

Μανώλης Καρυδάκης
«Τα ανασφάλιστα είναι μια πληγή για την κοινωνία»
Τις απόψεις του για τα ανασφάλιστα οχήματα καταθέτει στη «δημοκρατική» και ο κ. Μανώλης Καρυδάκης, Επιτ. Πρόεδρος Συλ. Διαμεσολαβούντων Δωδ/σου «ΙΣΧΥΣ», αναφέροντας τα εξής:
«Ανασφάλιστα υπήρχαν πάντα και δυστυχώς ακόμα και σήμερα υπάρχουν αρκετά. Καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες περιστατικών με ανασφάλιστα οχήματα.
Η αύξηση των ανασφάλιστων τα τελευταία χρόνια δεν έχει να κάνει μόνο με άτομα που συνειδητά επιλέγουν να είναι ανασφάλιστα λόγω «εξυπνάδας» η κάτι άλλο . Δυστυχώς είναι αποτέλεσμα και της κακής οικονομικής κατάστασης που έχουν περιέλθει αυτή την περίοδο όλοι οι Έλληνες.
Δυστυχώς πολλοί από ανάγκη και λογικά προτιμούν αντί για ασφάλιση να διαθέσουν κάπου αλλού τα λιγοστά χρήματα τους. Βέβαια δεν θα έπρεπε να οδηγούν ανασφάλιστο όχημα, αλλά ο καθένας έχει την δικαιολογία του. Άλλος «προσέχει» άλλος ενώ δεν το κινεί «έτυχε» και το πήρε άλλος απλά δεν έχει λεφτά. Είναι πολύ μεγάλη συζήτηση ποιος ευθύνεται για την όλη τριτοκοσμική κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην ασφάλιση των χερσαίων οχημάτων στην Ελλάδα πάντως η πλειονότης των αναγκασθέντων για την ασφάλιση συμπολιτών μας λογω των ελέγχων ασφάλισε τα οχήματα τους για περίοδο ενός και δύο μηνών ελπίζοντας ότι το μέτρα θα ατονήσει όπως συνηθίζεται στην Ελλάδα. Ήδη πολλοί δεν τα ανανεώνουν διότι πιστεύουν ότι δεν θα ξαναγίνει έλεγχος. Έχουμε αποτύχει σαν Χώρα να δημιουργήσουμε πολίτες με ασφαλιστική συνείδηση. Πολιτεία, Ασφαλιστικές εταιρίες αλλά και τράπεζες με τις ενέργειες τους έχουν καταστήσει τους πολίτες αρνητές της Ασφάλισης καθόσον οι πολίτες έχουν πιστέψει ότι και η ασφάλιση είναι ένα μέτρο υφαρπαγής των χρημάτων τους και όχι μέτρο πρωτίστως δικής τους κάλυψης και προστασίας και κατ επέκταση κοινωνική προστασία. Τα ανασφάλιστα είναι πράγματι μια πληγή για την κοινωνία. Αν ήταν δυνατόν καθένας να αναλογιζόταν προτού οδηγήσει το μέγεθος της ζημιάς που μπορεί να προκαλέσει με ένα λάθος του, σίγουρα θα επέλεγε άλλο τρόπο μετακίνησης.
‘Όμως, είναι λάθος ο εκφοβισμός των πολιτών από την πλευρά της πολιτείας καθόσον φέρνει αντίθετα αποτελέσματα. Λάθος και ο πλειστηριασμός των ασφαλίστρων από τις Ασφαλιστικές καθόσον τέτοιες ενέργειες ευτελίζουν το προϊόν.
Λάθος η πίεση και ο εκβιασμός των τραπεζών προς τους πολίτες καθόσον δημιουργούν σε βάθος χρόνου αρνητές της ασφάλισης λόγω κακής αποζημίωσης , αποτέλεσμα της κακής ενημέρωσης και της λόγω άγνοιας υπασφάλισης κινδύνων.
Δυστυχώς οι μόνοι σύμμαχοι σύμβουλοι των πολιτών ήταν και παραμένουν οι επαγγελματίες ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές πάνω στους οποίους ξεσπούν συχνά αδικαιολόγητα οι καταναλωτές. Δεν ευθύνονται οι διαμεσολαβητές, που έχουν αναγκαστικά καταστεί εισπράκτορες του κράτους.
Χρειάζεται επανασχεδιασμός σοβαρός για το όλο θέμα. Δεν είναι δυνατόν να στέλνονται πρόστιμα σε αποσυρθέντα από την κυκλοφορία αυτοκίνητα, σε ασφαλισμένα ήδη αυτοκίνητα ή σε ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που έχουν δηλώσει κλοπή του οχήματος η ακόμα περισσότερο στους επαγγελματίες ενοικιαστές αυτοκινήτων για οχήματα που έχουν στην αποθήκη τους που δεν είναι ενοικιασμένα.
Ας καλέσει η πολιτεία ανθρώπους που γνωρίζουν τα θέματα της ασφάλισης και να υιοθετηθεί μια λύση που θα συμφέρει πρωτίστως την κοινωνία άλλως τα ανασφάλιστα θα γίνονται όλο και περισσότερα με ανυπολόγιστες οικονομικές ζημιές αλλά και ανυπολόγιστες ζημιές στον κοινωνικό ιστό.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου