Τον κώδωνα κινδύνου για μεγάλη απάτη μέσω μηνυμάτων σε κινητά τηλέφωνα, τα οποία οδηγούν σε τεράστιες χρεώσεις τους χρήστες της κινητής τηλεφωνίας, κρούει η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης.
Συγκεκριμένα, σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η Ένωση, προειδοποιεί τους καταναλωτές για τα εξής:
«Σε “μάστιγα” για τους καταναλωτές, έχουν εξελιχθεί το τελευταίο διάστημα,τα sms και τα τηλεφωνήματα από τετραψήφιους/πενταψήφιους αριθμούς που φθάνουν στα κινητά τους τηλέφωνα από εταιρίες που δηλώνουν συνήθως ως έδρα το εξωτερικό (τη Βουλγαρία και την Κύπρο), με αποτέλεσμα, να διαπιστώνουν έκπληκτοι φουσκωμένους τους λογαριασμούς των τηλεφώνων τους, πράγμα που τους οδηγεί να τηλεφωνούν ή να επισκέπτονται τα γραφεία της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, καταγγέλλοντας το γεγονός, φοβερά ενοχλημένοι και αγανακτισμένοι, ζητώντας να ενημερωθούν επί των δικαιωμάτων τους και τρόπο να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο αυτό.
Επί του θέματος αυτού και για ευρύτερη ενημέρωση των καταναλωτών, που έχουνε δεχτεί μηνύματα ή τηλεφωνήματα “απρόσκλητα” ή πρόκειται να δεχτούν, η Ένωση των Καταναλωτών ενημερώνει τι πρέπει να πράξουν γνωρίζοντας ότι οι επιτήδειοι δρουν με πολλές διαφορετικές μεθόδους, ανάλογα με το… είδος της κομπίνας και το ποσό που επιδιώκουν να αποσπάσουν από κάθε καταναλωτή.
-Υπάρχουν τετραψήφιοι/πενταψήφιοι αριθμού που σε χρεώνουν ακόμη και αν δεν ανοίξεις το μήνυμα. Σε άλλες περιπτώσεις, ο αποστολέας προσπαθεί να δελεάσει το θύμα με δήθεν προσφορές ή διαγωνισμούς για σπίτια και ταξίδια, ώστε ο καταναλωτής όχι μόνο να διαβάσει το μήνυμα, αλλά να δώσει, σε επόμενο στάδιο, και τα προσωπικά στοιχεία του. Κατά μέσο όρο, η χρέωση για κάθε μήνυμα ή κλήση φθάνει τα δύο ευρώ.
-Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι δεν θα πρέπει να ανοίγουν αυτά τα sms, ούτε να απαντούν σε κλήσεις που οδηγούν σε ηχογραφημένα μηνύματα, καθώς αν το πράξουν θα “τιμωρηθούν ” με υπέρογκες χρεώσεις στο λογαριασμό τους.
-Οι καταναλωτές , θα πρέπει να ζητούν την επιβολή φραγής στους συγκεκριμένους αριθμούς και να διεκδικούν την επιστροφή των χρημάτων τους από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας.
-Οι καταναλωτές ,θα πρέπει να καταγγέλλουν αυτές, τις μη νόμιμες ενέργειες άμεσα ή στο τηλ. 1520 (Γενική Γραμματεία Καταναλωτή) ή στην πλησιέστερη γι’ αυτούς Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών.
Τέλος, επειδή το φαινόμενο της εξαπάτησης πολιτών (κυρίως ηλικιωμένων) βρίσκεται σε έξαρση, μέσω τετραψήφιων/πενταψήφιων αριθμών και οργανωμένων τηλεφωνικών κέντρων καθώς οι εταιρίες “φαντάσματα” έχουν βρει τρόπους να κρύβουν τα ίχνη τους, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, εφιστά την προσοχή των καταναλωτών».
topontiki.gr