Ειδήσεις

Συμμετοχή των ιδιωτών στα λιμάνια κρουαζιέρας θέλει το υπ. Ναυτιλίας

«Παράθυρο» για την ανάπτυξη υποδομών σε περιφερειακά λιμάνια υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος, ιδίως σε ό,τι αφορά την κρουαζιέρα, από τις ίδιες τις εταιρείες του κλάδου, άφησε χθες ο αρμόδιος υπ. Ναυτιλίας Παν. Κουρουμπλής, σε συνέντευξή του στο κανάλι της Βουλής. Ειδικότερα, επισήμανε ότι «είμαστε ανοιχτοί να δώσουμε στους φορείς της κρουαζιέρας τη δυνατότητα να επενδύσουν στα λιμάνια, να δημιουργήσουν υποδομές και να αποπληρωθούν για την επένδυσή τους με χρήση κατά προτεραιότητα». Πρόκειται για σαφή στροφή πολιτικής από την πλευρά του υπουργείου, που μέχρι πρόσφατα δεν συζητούσε τέτοιου είδους συμπράξεις, παρά το δεδομένο ενδιαφέρον των εταιρειών κρουαζιέρας, που επικαλούνταν και την ανάλογη εμπειρία με άλλα λιμάνια του εξωτερικού, όπως π.χ. εκείνο της Βαρκελώνης. Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Κουρουμπλή, η εκτίμηση για τη φετινή πορεία της δραστηριότητας της κρουαζιέρας κάνει λόγο για υποχώρηση της τάξεως του 5%-7%.

Αναφορικά με το πλάνο της κυβέρνησης για τα 10 περιφερειακά λιμάνια, ο κ. Κουρουμπλής επανέλαβε την αλλαγή του προσανατολισμού του ΤΑΙΠΕΔ, ότι στο παρόν στάδιο, είναι προτιμότερη η αξιοποίηση με βάση τις δραστηριότητες για τις οποίες υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον και όχι η πώληση και ιδιωτικοποίησή τους.

Σε ό,τι αφορά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, εκτιμάται ότι θα έχει εγκατασταθεί η νέα διοίκηση μέχρι τον Οκτώβριο, όταν και αναμένεται να τεθεί επί τάπητος και το χρονοδιάγραμμα των επενδύσεων που θα κληθεί να υλοποιήσει ο νέος επενδυτής (η κοινοπραξία «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Terminal Link SAS» και «Belterra Investments Ltd.», συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη) για την αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Το επόμενο διάστημα θα είναι σημαντικό και αναφορικά με την ευόδωση ή μη των προσπαθειών προσέλκυσης ναυτιλιακών δραστηριοτήτων από το Σίτι του Λονδίνου στην Ελλάδα. Οπως ανέφερε ο κ. Κουρουμπλής, «έχουμε κάνει παρουσιάσεις στο Λονδίνο, διότι εν όψει του Brexit, διεκδικούμε έδρες διαφόρων Οργανισμών που σχετίζονται με τη ναυτιλία. Εχουμε βάλει, πιστεύω, μια επιχειρηματολογία πάρα πολύ ισχυρή σε αυτά τα ζητήματα και δημιουργούμε ένα κλίμα ώστε ο Πειραιάς και η Θεσσαλονίκη να έχουν όλες τις προϋποθέσεις για να έχουν και μεγάλη ναυλαγορά, για να γίνει και χώρος Διαιτησιών, διαμεσολαβήσεων και εγκαταστάσεων ναυτιλιακών εταιρειών και φορέων του κλάδου».

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο πολυνομοσχέδιο που αναμένεται να καταθέσει τις προσεχείς εβδομάδες και στο οποίο περιλαμβάνεται σειρά θεσμικών παρεμβάσεων, όπως η δημιουργία Συμβουλίου Συντονισμού της Ακτοπλοΐας, ανάμεσα στην ακτοπλοΐα και στην αεροπλοΐα.

Καθημερινή

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου