Ειδήσεις

Κυριάκος Μητσοτάκης: «Θα πάω στα άκρα για την Παιδεία»

Αποκαλυπτικές δηλώσεις του προέδρου της ΝΔ, ο οποίος προαναγγέλλει σύγκρουση με τη ΔΑΚΕ,τη ΔΑΠ και συμφέροντα προκειμένου να υλοποιήσει το σχέδιό του για την εκπαίδευση

Ο πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης έχει ανοίξει, ταυτόχρονα, πολλές παρτίδες «πόκερ» και σε όλα τα τραπέζια γύρω του κάθονται δύσκολοι παίκτες. Οι συνδικαλιστές εκπαιδευτικοί της ΔΑΚΕ (παράταξη της ΝΔ στα σχολεία) εκδίδουν ανακοινώσεις οργισμένες, οι πανεπιστημιακοί φοβούνται τις λέξεις «ιδιωτικά ΑΕΙ», οι φοιτητές της ΔΑΠ έχουν εντολή να μην ξανακολλήσουν αφίσες σε ανώτατα ιδρύματα, αν και πολλοί ανάμεσά τους δεν εγκαταλείπουν τα κομματικά τους «οικοδομήματα». Παρ’ όλα αυτά, ο κ. Μητσοτάκης τοποθετεί την Παιδεία στην κορυφή των προτεραιοτήτων του και επιμένει: «Θα λέω τα πράγματα με το όνομά τουςΔεν θα διστάσω να συγκρουστώ με τα συμφέροντα συνδικαλιστών που δεν συμπαθούν τη λέξη αξιολόγηση» δηλώνει σε συζήτησή του με δημοσιογράφους.
Το Πολυτεχνείο θα αλλάξει
 
«Δεν θα ανεχθώ κτίρια όπως αυτό του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου στην οδό Πατησίων». Γι’ αυτό ειδικά λέει ότι σε μια κυβέρνηση της ΝΔ θα φροντίσει ώστε η εικόνα του να αλλάξει συνολικά. «Αν χρειαστεί να κλείσει για λίγο, θα το κάνουμε» τονίζει για το κτίριο της Πατησίων. Και θυμίζει την περυσινή επίσκεψη φίλου του από αμερικανικό πανεπιστήμιο στο ΕΜΠ, ο οποίος σοκαρίστηκε από τα γκραφίτι, την παρουσία εξωπανεπιστημιακών ατόμων και την εικόνα εγκατάλειψής του. Τη φωτογραφία μάλιστα από το ΕΜΠ που του έστειλε, ο κ. Μητσοτάκης την είχε «ανεβάσει» στο Twitter με αποτέλεσμα να προκαλέσει… πανεπιστημιακές αντιδράσεις. Δεν μετανιώνει, όπως λέει. «Είναι ευθύνη των ίδιων των ΑΕΙ να μπορούν να διαγιγνώσκουν τα προβλήματα, το κακό». Σε ερώτηση για το πώς θα αντιμετωπίσει πιθανές αντιδράσεις ισχυρών «μειοψηφιών» αντίθετων με την πολιτική του μέσα στον χώρο των ΑΕΙ απαντάει: «Θα τις αντιμετωπίσω με όλα τα θεσμικά όπλα που θα έχω στη διάθεσή μου. Το πανεπιστήμιο είναι δημόσιος χώρος στον οποίο δεν μπορεί να μπαίνει ο καθένας. Δεν είναι χώρος ελεύθερης πρόσβασης και πρέπει να έχει κανόνες» λέει ο κ. Μητσοτάκης.
 
«Τα τμήματα Χημείας των πανεπιστημίων είναι σωστό να τα χρησιμοποιήσουμε και για τίποτα άλλο εκτός από την κατασκευή μολότοφ» σχολιάζει χαριτολογώντας. Αναφέρει ότι θα πάει σε αλλαγή του νόμου-πλαισίου και στην κατάργηση του τελευταίου νόμου Γαβρόγλου μέσα στους τρεις πρώτους μήνες εφόσον η ΝΔ γίνει κυβέρνηση, ενώ θα επαναφέρει θέμα ιδιωτικών ΑΕΙ.
 
«Πρώτη προτεραιότητά μας είναι η ενίσχυση των κρατικών ΑΕΙ» λέει ο κ. Μητσοτάκης. «Ομως πρέπει να αλλάξει το άρθρο 16, έτσι ώστε να λειτουργούν ιδιωτικά και δημόσια ανώτατα ιδρύματα υπό την “ομπρέλα” μιας ενισχυμένης Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας στα ΑΕΙ (ΑΔΙΠ)».
Προπτυχιακά μαθήματα στα αγγλικά; Η απάντηση ακαριαία: «Φυσικά, οπωσδήποτε, άμεσα».
Μεταπτυχιακά και δίδακτρα
Για το θέμα των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά προγράμματα, στην ηγεσία της ΝΔ πιστεύουν ότι τα Ιδρύματα πρέπει να αποφασίζουν αυτόνομα για το ύψος τους, με βάση τις ανάγκες τους αλλά και την αξιολόγηση των κοινωνικών κριτηρίων που αφορούν τους φοιτητές τους. «Η βασική αντίληψη του τελευταίου νόμου Γαβρόγλου για τα ΑΕΙ μάς γυρίζει σε λογικές του 1982 και με στενοχωρεί το ότι υπάρχει στην Παιδεία ένας άξονας οπισθοδρόμησης που τέμνει κάθετα τις αλλαγές που γίνονται τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας».
Πρέπει να ξεφύγουμε από την Ελλάδα των επιδομάτων και να πάμε στην Ελλάδα των ευκαιριών, επαναλαμβάνουν από την Πειραιώς σε όλους τους τόνους.
Ο κ. Μητσοτάκης επισκέφθηκε την Παρασκευή δημόσιο δημοτικό σχολείο στον Αγιο Δημήτριο για το οποίο δήλωσε μετά ότι είναι πιθανό να ήταν πολύ καλύτερο από πολλά ιδιωτικά σχολεία που λειτουργούν σήμερα στη χώρα. Στον διάδρομό του, η 61χρονη δασκάλα κυρία Βούλα Π. έλεγε σε συνεργάτες του ότι «έγινα δασκάλα παρά τη θέληση των γονιών μου» και ανέφερε ότι σύντομα παίρνει σύνταξη αλλά αν μπορούσε με χαρά θα συνέχιζε τη δουλειά της στο σχολείο. Και μαζί της πολλοί ακόμη δάσκαλοι στήριζαν ένα σχολείο με ελλείψεις, χωρίς γραμματειακή υποστήριξη, μειωμένους μισθούς, αλλά με ένα μεγάλο κίνητρο: την αγάπη για την Παιδεία…
 
Τέλος σε αφίσες και σημειώσεις
Πάντως ο κ. Μητσοτάκης φαίνεται ότι επικοινώνησε τις προηγούμενες ημέρες με τους εκπροσώπους της φοιτητικής παράταξης της ΔΑΠ στα πανεπιστήμια από τους οποίους και ζήτησε να μην κολλούν πλέον κομματικές αφίσες στα ΑΕΙ. Ο πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης θέλει τα μέλη της φοιτητικής παράταξης του κόμματός του να προσεγγίζουν στο μέλλον διαφορετικά τους φοιτητές και όχι για να τους δίνουν σημειώσεις και να διοργανώνουν εκδρομές. Εχει αποφασίσει να προχωρήσει σύντομα σε συνέδριο επανίδρυσης της ΔΑΠ όπου και θα τεθούν όλα τα παραπάνω θέματα, ενώ σκέφτεται ότι θα ήταν ιδανικό στο μέλλον ένα ενιαίο ψηφοδέλτιο από το οποίο θα εκλέγονται οι εκπρόσωποι των φοιτητών.
Πρόταση «δύσκολη» είναι αλήθεια σε ένα πανεπιστήμιο που πασχίζει να απαλλαγεί από τις παρενέργειες της χρόνιας ασθένειας που προκαλούν στη λειτουργία του οι κομματικές παρεμβάσεις και τα κρούσματα βίας.
«Ποτέ δεν σκέφτηκα απολύσεις, αλλά πρέπει να υπάρξει αξιολόγηση»

Με τη ΔΑΚΕ, το πρόβλημα είναι πιο σύνθετο. Οι καθηγητές του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν συμπαθούν ούτε τη λέξη «αξιολόγηση» ούτε τις λέξεις «αυτόνομα σχολεία». Οι οποίες όμως τοποθετούνται και οι δύο στην κορυφή των πολιτικών «εντολών» του κ. Μητσοτάκη προς τα μέλη του κόμματός του.

Ο κ. Μητσοτάκης ξεκαθαρίζει ότι δεν θα υποχωρήσει στο θέμα των συνδικαλιστών της ΔΑΚΕ, οι οποίοι χαρακτήρισαν προχθές «επικίνδυνες» τις δηλώσεις του στη ΔΕΘ για την αυτονομία των σχολείων.
Ομως αναφέρει ότι «ποτέ δεν σκέφτηκε τις απολύσεις εκπαιδευτικών», αλλά βεβαίως θα πρέπει να υπάρχει κάποιας μορφής επιβράβευση των καθηγητών που αξιολογούνται θετικά. Επεξεργάζεται έτσι την ιδέα το αποτέλεσμα της αξιολόγησης στα σχολεία να μπορεί να συνδεθεί με τα μισθολογικά ζητήματα των εκπαιδευτικών, ενώ όσοι… αποτυγχάνουν να επιμορφώνονται.
«Ζούμε τη δικτατορία της μετριότητας και αυτό πρέπει να αλλάξει» αναφέρει ο πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Για το θέμα της «ισότητας» που σχολιάστηκε τις προηγούμενες ημέρες καταλήγει στο ότι «είμαστε όλοι ίσοι απέναντι στον νόμο, θέλουμε ίσες ευκαιρίες, αλλά δεν μπορούμε να έχουμε όλοι ίση κατάληξη». Το θέμα των χαρισματικών παιδιών που φοιτούν σε σχολεία και δεν αξιοποιούνται ως σήμερα οι ικανότητές τους τίθεται προς επίλυση, σε μια αναζήτηση για το «σχολεία της αριστείας», την επαναφορά των πρότυπων σχολείων και την αξιολόγηση των μαθητών τους με εξετάσεις από το Γυμνάσιο.
Η ηγεσία της ΝΔ κρίνει ως σημαντική επιλογή το να «ανέβουν» τα θέματα της Παιδείας στην κορυφή της πολιτικής της ατζέντας, με το δεδομένο ότι κάτι τέτοιο αφορά και τα θέματα ανάπτυξης της χώρας.
«Δεν θα διστάσω να πάω στα άκρα» λέει σήμερα ο κ. Μητσοτάκης για τα θέματα που αφορούν τον πυρήνα των επιλογών του στην Παιδεία. Η ΝΔ δεν έχει ακόμη πρόταση για το εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ, αν και επεξεργάζεται το θέμα με επιμονή.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου