Στα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει η δημόσια εκπαίδευση αναφέρθηκαν τα μέλη της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν χθες στην αίθουσα εθιμοτυπίας του Δήμου Ρόδου. Η κατάργηση των 14 ολιγομελών τμημάτων των ΕΠΑΛ στα Δωδεκάνησα ήταν το θέμα που κυριάρχησε.
«Αυτή τη στιγμή, τα προβλήματα των ΕΠΑΛ είναι πολύ σοβαρά. Τα επαγγελματικά λύκεια πρέπει να τα διαφυλάξουμε, να τα προστατεύσουμε και να διεκδικήσουμε την ενίσχυσή τους. Αντίθετα όμως, βλέπουμε να κλείνουν τμήματα των τεχνικών σχολών. Από τα 14 τμήματα που καταργούνται, τα 13 είναι της τρίτης λυκείου. Τι θα κάνουν αυτά τα παιδιά; Θα πρέπει να συνεχίσουν στην Κω, στην Αθήνα ή όπου αλλού θα υπάρχει η ειδικότητα που θέλουν; Δεν γίνεται να κλείσουν τα τμήματα των ΕΠΑΛ, όπως δεν γίνεται να μετακομίσουν οι μαθητές για να παρακολουθήσουν τις ειδικότητες που επιθυμούν», τόνισε ο πρόεδρος της Α΄ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου κ. Ανδρέας Μαρίνος.
Ο γραμματέας της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, κ. Θεόδωρος Ξάφης αναφέρθηκε και στο ζήτημα των μεγάλων οργανικών κενών στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, επισημαίνοντας ότι παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης, πως η νέα σχολική χρονιά θα κυλήσει ομαλά, ακόμη οι ανάγκες είναι αυξημένες.
«40 μέρες πέρασαν από τη νέα σχολική χρονιά. Έρχεται το Υπουργείο να καταργήσει 14 τμήματα των ΕΠΑΛ στα Δωδεκάνησα. Δημιουργείται τεράστιο πρόβλημα σε μαθητές της τρίτης λυκείου που θα δώσουν αυτή τη χρονιά πανελλήνιες εξετάσεις. Ο νομός Δωδεκανήσου χρειάζεται πάνω από 500 αναπληρωτές. Σε πρώτη φάση διορίστηκαν μόνο 200. Συνεπώς τα κενά είναι κοντά στα 300. Τα Δωδεκάνησα είναι αδικημένα. Κανένας άλλος νομός δεν έχει τόσο μεγάλες ανάγκες σε αναπληρωτές. Δεν γνωρίζουμε καν αν θα καλυφθούν τα κενά αυτά. Η κανονικότητα δεν επέστρεψε στα σχολεία όπως επικαλούταν ο υπουργός», είπε ο κ. Ξάφης.
Για τα κενά στα σχολεία, ο κ. Μαρίνος δήλωσε: «Τα κενά ανέρχονται στα 250 πράγμα που δημιουργεί πολλά προβλήματα. Κάποια σχολεία λειτουργούν μόνο τρεις ώρες. Χάνεται απίστευτα μεγάλος αριθμός διδακτικών ωρών στα σχολεία της Δωδεκανήσου. Αντίθετα με τις δεσμεύσεις της Κυβέρνησης ότι την 1η Σεπτεμβρίου θα ήταν έτοιμα, τα σχολεία εξακολουθούν να έχουν ακόμη πολλά κενά και δεν γνωρίζουμε καν πότε θα γίνουν οι προσλήψεις των αναπληρωτών. Πρέπει να συνυπολογιστεί ότι 400 περίπου καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα μεταταχθούν στα πανεπιστήμια. Μεταξύ αυτών και συνάδελφοι από τα Δωδεκάνησα. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι τα σχολεία μας θα αποδυναμωθούν ακόμη περισσότερο».
Ο κ. Δημήτρης Κλαδογένης μέλος της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου αναφερόμενος στα προβλήματα των ΕΠΑΛ είπε: «Στο πρώτο ΕΠΑΛ Ρόδου, καταργούνται τέσσερα τμήματα στη Γ’ τάξη. Οι τρεις ειδικότητες είναι μοναδικές στη Ρόδο και η τέταρτη μοναδική στα Δωδεκάνησα. Οι μαθητές υποχρεούνται ουσιαστικά να αλλάξουν ειδικότητα, ή να μεταβούν σε άλλο νησί ή σε όποια άλλη πόλη υπάρχουν οι ειδικότητες που θέλουν. Οι μαθητές, δεν έχουν τη δυνατότητα όμως να μετακομίσουν και ουσιαστικά μένουν εκτός εκπαίδευσης. Στο εσπερινό ΕΠΑΛ Ρόδου καταργούνται τρία τμήματα. Οι μαθητές των εσπερινών ΕΠΑΛ οι οποίοι είναι συνήθως ενήλικες, δουλεύουν και χρειάζονται το πτυχίο για την καλύτερη επαγγελματική αποκατάστασή τους. Αυτοί οι μαθητές δεν μπορούν να εγκαταλείψουν τις δουλειές τους και να μετακομίσουν σε άλλα μέρη. Και στο εσπερινό ΕΠΑΛ Αρχαγγέλου καταργείται το τμήμα τουριστικών επιχειρήσεων».
Τοποθετήθηκε επίσης η κ. Παρασκευή Μακρή μητέρα μαθητή των ΕΠΑΛ ο οποίος είχε επιλέξει την ειδικότητα του ψυκτικού. Το τμήμα όμως καταργήθηκε επειδή ήταν ολιγομελές με τη μητέρα να εκφράζει την απογοήτευσή της.
Τέλος, ο κ. Μαρίνος αναφέρθηκε στις μεταρρυθμίσεις στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ο κ. Μαρίνος επεσήμανε ότι η ΟΛΜΕ αντιτίθεται στο Νέο Λύκειο και στην ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θεωρώντας ότι παραβιάζονται βασικά στοιχεία της μόρφωσης των παιδιών. Κάποια μαθήματα διδάσκονται εντατικά (εξάωρο) και κάποια άλλα έχουν δευτερεύοντα ρόλο. Συνεπώς η τρίτη λυκείου λειτουργεί ως φροντιστήριο, ως προθάλαμος των πανεπιστημίων. Το ζητούμενο, σύμφωνα με τον κ. Μαρίνο, είναι να γίνει ένας εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης.