Ειδήσεις

Δυναμικό φίνις της τουριστικής σεζόν

Με το ύστερο καλοκαίρι να είναι σύμμαχος της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας σημαντικά αυξημένα καταγράφονται μέχρι στιγμής τα στοιχεία αφίξεων επισκεπτών για Σεπτέμβριο και Οκτώβριο. Ακόμα και προορισμοί πέρα από τους βασικούς κατέγραψαν το Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο ικανοποιητικές πληρότητες, απότοκο τη δυναμικής που παρουσιάζει η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια αλλά και των προσπαθειών προβολής τόσο των δημόσιων φορέων, Υπ. Τουρισμού, Περιφερειών αλλά και της Marketing Greece, του ΣΕΤΕ και των τοπικών επαγγελματικών ενώσεων.

Έτσι, π.χ., σύμφωνα με εκτιμήσεις τουριστικών παραγόντων στη Μήλο, που η σεζόν ολοκληρώνεται αυτές τις ημέρες, ο Σεπτέμβριος κινήθηκε όπως ο Ιούλιο ενώ ικανοποιητική ήταν η εικόνα της κίνησης των πρώτων δύο εβδομάδων του Οκτωβρίου. Συνολικά εκτιμάται από τοπικούς παράγοντες ότι το νησί δέχτηκε φέτος όλη τη σεζόν κοντά στους 100 χιλιάδες επισκέπτες. Αντίστοιχα ικανοποιητική εικόνα παρουσίασε και η γειτονική Φολέγανδρος με τη σεζόν να εκτείνεται και μέχρι τα μέσα Σεπτέμβρη.

Από τους βασικούς προορισμούς όπως η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Κρήτη τα μηνύματα που έρχονται είναι θετικά. Ενδεικτικά όπως αναφέρουν στο Reporter.gr τουριστικοί παράγοντες των Χανίων ο Οκτώβρης πήγε καλά, όπως και πέρυσι. Η σεζόν πάντως σε ένα από τους πλέον βασικούς προορισμούς ολοκληρώνεται την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου με την Περιφέρεια Κρλητης και το Υπ. Τουρισμού να είναι σε συζητήσεις με τους επαγγελματικούς φορείς και tour operators όπως η TUI για ένα στρατηγικό σχέδιο διεύρυνσης και το χειμώνα της τουριστικής περιόδου σε Ρέθυμνο, Χανιά και Ηράκλειο. Στη Σαντορίνη και φέτος ο χειμώνας αναμένεται με λεφούσια Κινέζων λόγω και της διευκόλυνσης που παρέχει η νέα απευθείας σύνδεση με Πεκίνο από την Αir China.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το δίμηνο Σεπτεμβρίου- Οκτωβρίου, όπως επισημαίνει το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, τον Σεπτέμβριο η αύξηση των αεροπορικών θέσεων τοποθετείται στο 9% ή αλλιώς επιπλέον 217 χιλ. θέσεις, ενώ τον Οκτώβριο αναμένεται αύξηση 10,1 % ή αλλιώς 132 χιλ. θέσεις. Δεν είναι τυχαίο ότι φέτος μάλλον αναμένεται σε επίπεδο αφίξεων να υπάρξει υπέρβαση του στόχου των 27 εκατομμυρίων τουριστών με τα έσοδα πάντα να είναι το μεγάλο ζητούμενο.

Η στρατηγική της Marketing Greece

Σημαντικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια στήριξης του τουρισμού το αποκαλόκαιρο είναι η στρατηγική που ακολουθεί η Marketing Greece.  Σύμφωνα με στατιστικά που δημοσιοποίησε μόνο το Σεπτέμβριο 96 άρθρα δημοσιεύτηκαν σε διάφορα ΜΜΕ, όπου τα επισκέφτηκαν 86,252,696 μοναδικοί χρήστες. Σε επίπεδο blog καταγράφηκαν 13,140,720 media impressions την ίδια περίοδο. Το ενδιαφέρον ήταν ότι οι δημοσιεύσεις αφορούσαν εναλλακτικούς προορισμούς σε όλη την Ελλάδα με θεματικές που απλωνόταν από το θαλάσσιο μέχρι τον οινικό τουρισμό.

Πιο συγκεκριμένα η παράταση των καλοκαιρινών διακοπών στη συναρπαστική Κρήτη και τη μαγευτική Χαλκιδική, η Αθήνα ως ιδανικός city break προορισμός και η ακαταμάχητη ζεστασιά της Μεσσηνιακής φιλοξενίας είναι μόνο μερικά από τα αφιερώματα σε διεθνή περιοδικά και εφημερίδες του Σεπτεμβρίου που προέκυψαν από δημοσιογραφικές αποστολές που διοργάνωσε η Marketing Greece.

Παράλληλα, η ψηφιακή πλατφόρμα προώθησης storytelling ταξιδιωτικών εμπειριών για digital influencers, Blogtrotters, κατακλύστηκε από ιστορίες βιώσιμων τουριστικών πρακτικών σε όλη την Ελλάδα. Υπό το concept “Travel in Balance”, οι διαμορφωτές ψηφιακής κοινής γνώμης δημοσίευσαν blogs, social media posts και vlogs για την Άνδρο, την Κρήτη, τη Μήλο, την Πάρο, τη Μύκονο, την Πάτμο, τη Ρόδο, τη Σάμο, τη Σαντορίνη, τη Σίφνο, την Τήνο και τη Δυτική Ελλάδα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Μarketing Greece, κα. Ιωάννα Δρέττα, μιλώντας στο 160 Συνέδριο του ΣΕΤΕ την περασμένη Δευτέρα και Τρίτη αναφέρθηκε, ειδικότερα, στις νέες δράσεις που δρομολογούνται και εντάσσονται στη στρατηγική του Συνδέσμου. Επιπλέον, η κα. Δρέττα παρουσίασε τη δράση Blogtrotters, η οποία αφορά στην πρόσκληση στην Ελλάδα και με διαδραστική συμμετοχή, διακεκριμένων ξένων bloggers και vloggers σε προορισμούς της χώρας. Το 2017, το Blogtrotters εστίασε στη βιώσιμη ανάπτυξη, στις φυσικές ομορφιές των εν λόγω προορισμών και στην ανάδειξη των πολιτιστικών και πολιτισμικών χαρακτηριστικών τους, με έμφαση στη γαστρονομία, τις τοπικές παραγωγές και στον παραδοσιακό τρόπο ζωής. Μέρος του υλικού από τις περιηγήσεις και την εμπειρία των bloggers ανά την Ελλάδα, ήταν η βάση για τη σύνθεση video, το οποίο, ήδη, έχει προσελκύσει σημαντικό όγκο αναφορών και αναπαραγωγών στα social media. Η δράση πραγματοποιείται σε στρατηγική συνεργασία με την Aegean Airlines.

‘Ήδη από καρδιά της τουριστικής καλοκαιρινής περιόδου, η Marketing Greece, στο πλαίσιο της στρατηγικής της συνεργασίας με την Aegean Airlines, σχεδίασε και υλοποίησε, στη ψηφιακή πλατφόρμα του Discovergreece.com, τη νέα της ψηφιακή καμπάνια “A second serving of Greek summer”, προσκαλώντας το κοινό που βρίσκεται στις καλοκαιρινές του διακοπές να μοιραστεί την αγαπημένη του στιγμή με μία φωτογραφία και να προσκαλέσει ένα φίλο του να ζήσει το…δεύτερο ελληνικό καλοκαίρι, κερδίζοντας αεροπορικά εισιτήρια με την Aegean Airlines!

Σκοπός της ψηφιακής καμπάνιας ήταν να διαδώσει το μήνυμα ότι το ελληνικό καλοκαίρι δεν τελειώνει τον Αύγουστο, απευθύνοντας ανοιχτή πρόσκληση σε όλους να απολαύσουν την μαγεία των καλοκαιρινών στιγμών στη χώρα όπου το καλοκαίρι ξεκινά και…αργεί να τελειώσει!

Γιώργος Αλεξάκης

Πηγή: reporter.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου