Συγκεκριμένα, όπως έχει δηλώσει ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, ο νέος ΚΟΚ θα δίνει τη δυνατότητα αύξηση των ορίων ταχύτητας, από τα 130χλμ/ώρα –που ισχύει σήμερα- στα 150χλμ/ώρα μετά από έγκριση των αρμόδιων υπηρεσιών.
Ωστόσο, ο κ. Σπίρτζης δεν ανέφερε σε κανένα σημείο τη χρησιμότητα μιας τέτοιας αλλαγής, την ώρα που η Ελλάδα συνεχίζει να μετρά θύματα στην άσφαλτο.
Τα ευρωπαϊκά παραδείγματα
Στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης εφαρμόζεται το όριο που έχει μέχρι σήμερα και η Ελλάδα, τα 130 χιλιόμετρα ανά ώρα. Μικρότερο είναι το όριο (120χλμ/ώρα) σε Βέλγιο, Ελβετία, Ιρλανδία, Ισπανία, Πορτογαλία, Φινλανδία, ενώ Βουλγαρία και Πολωνία έχουν το μεγαλύτερο όριο, στα 140 χιλιόμετρα ανά ώρα.
Τα μικρότερα όρια ταχύτητας εφαρμόζονται στη Λετονία με 90 χιλιόμετρα ανά ώρα, ενώ ακολουθούν Κύπρος και Νορβηγία με 100 χλμ/ώρα.
Η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που δεν υπάρχει καθορισμένο όριο ταχύτητας είναι η Γερμανία, ωστόσο εκεί ο νόμος ορίζει ως «προτεινόμενη ανώτερη ταχύτητα τα 130 χλμ/ώρα».
Αντίθετη με την οδική ασφάλεια
Όπως σημειώνουν συγκοινωνιολόγοι, η πρόταση του υπουργείου για αύξηση του ορίου ταχύτητας είναι εντελώς αντίθετη με τις προσπάθειες για ελάττωση των τροχαίων και τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Η αύξηση του ορίου ταχύτητας δίνει λανθασμένα μηνύματα στους οδηγούς και θα οδηγήσει σε ταχύτητες αρκετά πιο αυξημένες σε σχέση με σήμερα.
Οι οδηγοί, όπως εξηγούν οι συγκοινωνιολόγοι, συνηθίζουν να παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας. Αν αυτά είναι στα 130 χλμ/ώρα, αρκετοί θα είναι εκείνοι που θα οδηγήσουν με ταχύτητες που θα φτάνουν τα 150 χλμ/ώρα. Ωστόσο, αν το όριο αυξηθεί κατά 20 χιλιόμετρα ανά ώρα, τότε οι παραβάτες θα οδηγούν με 170-180 χλμ/ώρα.
Καταλήγοντας, υπογραμμίζουν πως κάθε αύξηση των ορίων ταχύτητας, αυξάνει το βαθμό επικινδυνότητας για σοβαρά τροχαία ατυχήματα και τον αριθμό των θυμάτων.