O Δήμαρχος Ρόδου Φώτης Χατζηδιάκος συναντήθηκε με το Διευθύνοντα Σύμβουλο και την Αντιπρόεδρο Μάρκετινγκ μεγάλης κινέζικης εταιρείας που δραστηριοποιείται στα συστήματα διάθεσης ποδηλάτων, παρουσία του Γενικού Γραμματέα του Δήμου Ευγένιου Κορναρόπουλου και του Συμβούλου του Δημάρχου σε θέματα Προγραμματισμού και Ανάπτυξης Γιώργο Στεργίου.
Σκοπός της επίσκεψης ήταν η παρουσίαση στο Δήμαρχο του πλάνου διενέργειας μεγάλης επένδυσης στη Ρόδο για την εγκατάσταση συστήματος διάθεσης ποδηλάτων στο νησί μέσω της οικονομίας διαμοιρασμού (sharing economy). Όπως έγινε γνωστό στην παρουσίαση, το πλάνο της εταιρείας για τη Ρόδο συμπεριλαμβάνει τη διάθεση περί των 2.000 ποδηλάτων υβριδικής τεχνολογίας με δυνατότητα υποβοήθησης από μπαταρία, ενώ σύμφωνα με το επενδυτικό πλάνο της εταιρίας πιθανή ολοκλήρωση της επένδυσης θα δημιουργήσει ένα σημαντικό πυρήνα σταθερών θέσεων εργασίας για τον τοπικό πληθυσμό.
Όπως έγινε γνωστό κατά την παρουσίαση το μεγάλο όφελος του νησιού πέραν της δημιουργίας θέσεων απασχόλησης, θα έχει να κάνει με τη σημαντική αναβάθμιση του περιβάλλοντος και την καταπολέμηση του κυκλοφοριακού προβλήματος, αφού τα ποδήλατα αυτά θα είναι άμεσα και με πολύ χαμηλό τίμημα προσβάσιμα κάθε στιγμή σε οποιοδήποτε σημείο της πόλης μέσω μιας ηλεκτρονικής εφαρμογής. Πέραν τούτου βάσει μελετών έχει παρατηρηθεί βελτίωση της υγείας και της φυσικής κατάστασης των κατοίκων των πόλεων που έχει εγκατασταθεί σχετικό σύστημα.
Επιπρόσθετα, το σχέδιο αυτό συμβαδίζει με το στρατηγικό σχεδιασμό της δημοτικής αρχής για δημιουργία ενός δικτύου πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων που θα ενοποιεί χώρους ενδιαφέροντος της πόλης κάνοντας τη Ρόδο μια σύγχρονη πόλη, φιλική προς το περιβάλλον, αναβαθμίζοντας παράλληλα το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν.
Ο Δήμαρχος αφού δήλωσε καταρχήν θετικός στην ιδέα της επένδυσης, εξήγησε ότι προκειμένου να συναινέσει ο Δήμος στηρίζοντας την επένδυση αυτή, πρέπει να ληφθούν υπόψη παράμετροι που έχουν να κάνουν με την προστασία της δραστηριότητας κλάδων που σχετίζονται με τον τουρισμό, καθώς και η διενέργεια μελετών που να υποδεικνύουν το μέγιστο κυκλοφοριακό και περιβαλλοντολογικό όφελος, χωρίς παράλληλα όχληση της καθημερινότητας του πολίτη. Παράλληλα απαιτείται μια αποσαφήνιση του νομικού πλαισίου αφού η οικονομία του διαμοιρασμού βρίσκεται ακόμα σε εμβρυικά στάδια νομοθετικά.