Η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, με την συνήθη τακτική των συνοπτικών διαδικασιών στη Βουλή, ψήφισε το αντιδραστικό πολυνομοσχέδιο 134 άρθρων τουυπουργείουΝαυτιλίας,το οποίο παρέχει νέα προνόμια στο εφοπλιστικό κεφάλαιο σε βάρος των δικαιωμάτων των ναυτεργατών και της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Η τοποθέτηση του υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ν. Σαντορινιού κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου , αποκαλύπτει την ικανότητα της σημερινής κυβέρνησης να διαχειρίζεται και να ικανοποιεί με μεγαλύτερη μαεστρία μακροχρόνιες αξιώσεις του κεφαλαίου, γι’ αυτό και μαζεύουν «έπαθλα» για την αντιλαϊκή πολιτική τους μέσα κι έξω από την Ελλάδα.
Με το νόμο αυτό η κυβέρνηση παραδίδει την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα στις ιδιωτικές ανώνυμες εταιρείες των νηογνωμόνων όπου συμμετέχουν και οι εφοπλιστές, ενώ με το άρθρο 16 περιορίζει και τις ευθύνες των εφοπλιστών για «ναυτικές απαιτήσεις» για «απώλεια ζωής» ή «σωματικές βλάβες»!
Οσον αφορά τις ρυθμίσεις για την ακτοπλοΐα, χειροτερεύει ακόμα τα πράγματα σπάζοντας το ενιαίο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών σε 3 ζώνες και προβλέποντας για την εξυπηρέτηση νησιών συμπράξεις εφοπλιστών με ΟΤΑ, σχήματα που έχουν χρεοκοπήσει και έχουν ακριβοπληρώσει ναυτεργάτες και νησιώτες. Δημιουργούν δηλαδή Συμπράξεις εφοπλιστών με φορείς Τοπικής και Περιφερειακής διοίκησης, όπως ακριβώς αξίωσε και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, αφού προσδοκούν ακόμα μεγαλύτερα κέρδη . Ήδη οι εφοπλιστές έχουν πάρει 1.000.000.000 ευρώ επιδοτήσεις από το 2001 μέχρι το 2017, με όχημα τις άγονες γραμμές.
Όσον αφορά τη κατάργηση των μειωμένων συντελεστών του ΦΠΑ στα νησιά, η κυβέρνηση και τα κόμματα της αντιπολίτευσης περιορίστηκαν στην απόδοση ευθυνών ο ένας στον άλλο, αφού μαζί ψήφισαν την κατάργησή τους στο 3ο μνημόνιο το 2015.
Ούτε λόγος να καταδικαστεί η αντιδραστική πολιτική της ΕΕ, μετά και τις αποκαλύψεις της επιστολής του κ. Γιούνκερ που αναφέρει επί λέξει τα εξής: «Οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ μπήκαν στο πρόγραμμα και δεσμεύτηκε η ελληνική Κυβέρνηση γι’ αυτό, διότι δημιουργούν περιττές στρεβλώσεις και διοικητικές δαπάνες». συνεχίζοντας παρακάτω ότι: «Οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ δεν είναι οι πλέον αποτελεσματικοί ή στοχοθετημένοι τρόποι για να επιτευχθεί η αντιμετώπιση των παραπάνω προβλημάτων.» Αυτή είναι η άποψη της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ, και δεν διανοούνται να θίξουν την αντιλαϊκότητα της πολιτικής της, γιατί συμφωνούν στο κοινό στόχο: «την προστασία της καπιταλιστικής ανάπτυξης», για την οποία θα θυσιάζονται οι λαϊκές ανάγκες.
Το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει πλήθος ρυθμίσεων για την ενίσχυση της στρατιωτικοποίησης του Λιμενικού Σώματος και της πρόσδεσής του στους κατασταλτικούς μηχανισμούς της ΕΕ, όπως η Frontex, νέα προνόμια για τους εφοπλιστές, ενώ εντείνει την επίθεση σε βάρος των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, που φτάνει μέχρι τη διαγραφή των μακροχρόνια άνεργων ναυτεργατών από τις λίστες των ναυτικών μητρώων!
Τα άρθρα που αφορούν τη ναυτική μετεκπαίδευση διαιωνίζουν την απαράδεκτη κατάσταση των ωρομίσθιων καθηγητών.
Το αντιδραστικό νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας, το πέρασε η κυβέρνηση από την Ολομέλεια άρον – άρον, μέσα σε μια μέρα, για να μη μάθει ο κόσμος τους τρόπους και τις μεθόδους που προστατεύει και προωθεί η κυβέρνηση ό,τι συμφέρει και ό,τι απαιτήσεις έχουν οι εφοπλιστές. Και το απέδειξε έμπρακτα την ίδια μέρα, που ενώ εντός Βουλής αγόρευαν περί δημοκρατίας και νησιωτικότητας,το Υπουργείο Ναυτιλίας κατ’ εντολή των εφοπλιστών, έστειλε βατραχανθρώπους και δυνάμεις του Λιμενικού να “προστατεύσουν” τη διεξαγωγή του νόθου και εκφυλισμένου 29ου “Συνεδρίου” της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, προκειμένου να διαμορφώσουν συσχετισμούς στο συνδικαλιστικό κίνημα που είναι αρεστοί στους εφοπλιστές!
Απέναντι στα κάλπικα «αφηγήματα» της «δίκαιης ανάπτυξης» από την οποία τάχα θα ωφεληθούν όλοι, πρέπει να πάρουν απάντηση από την οργανωμένη πάλη των εργαζομένων και του λαού για να ανοίξει ο δρόμος της ανατροπής, για να περάσουν οι εργαζόμενοι και λαός στο δρόμο της αντεπίθεσης.
Ρόδος 27/11/2017