Το πρόβλημα που έχει ανακύψει στον ΟΑΕΔ της Ρόδου με τις καθυστερήσεις στη διεκπεραίωση των αιτήσεων για την καταβολή του επιδόματος ανεργίας των εποχικά εργαζόμενων, αναδεικνύει με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, ο Βουλευτής Δωδεκανήσου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάνος Κόνσολας.
Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου αναφέρει ότι δεύτερη συνεχή χρονιά καταγράφεται μεγάλη καθυστέρηση στην εξυπηρέτηση και διεκπεραίωση των αιτήσεων για την καταβολή του επιδόματος ανεργίας από τον ΟΑΕΔ των εποχικά εργαζομένων στη Ρόδο. Ο συνωστισμός, ο εκνευρισμός, οι διαμαρτυρίες και η ταλαιπωρία των πολιτών συνιστούν μόνιμη εικόνα, παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των υπαλλήλων του ΟΑΕΔ να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες.
Όπως τονίζει ο κ. Κόνσολας, βρισκόμαστε στις αρχές Φεβρουαρίου και ακόμα δεν έχουν χορηγηθεί επιδόματα ανεργίας σε 3.000 περίπου δικαιούχους.
Όπως επισημαίνει ο Μάνος Κόνσολας, η διοίκηση του Οργανισμού, αλλά και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας πρέπει να αντιληφθούν ότι στη Ρόδο υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός εποχικά εργαζομένων που κάθε χρόνο δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από τον ΟΑΕΔ, με αποτέλεσμα να καταγράφεται καθυστέρηση στην καταβολή των επιδομάτων ανεργίας.
Απαιτείται, όχι μόνο η ενίσχυση με προσωπικό του ΟΑΕΔ στη Ρόδο, αλλά και η δυνατότητα υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων και η αλλαγή του πλαισίου διεκπεραίωσης με κύριο κριτήριο την ταχύτητα και την άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών.
To πλήρες κείμενο της Ερώτησης του κ. Κόνσολα.
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
Κυρία Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
ΘΕΜΑ: «Μεγάλες καθυστερήσεις στη διεκπεραίωση των αιτήσεων και στην καταβολή των επιδομάτων ανεργίας στον ΟΑΕΔ Ρόδου»
Για δεύτερη συνεχή χρονιά καταγράφεται μεγάλη καθυστέρηση στην εξυπηρέτηση και διεκπεραίωση των αιτήσεων από τον ΟΑΕΔ των ανέργων και εποχικά εργαζομένων στη Ρόδο.
Κυρίως, όμως, η καθυστέρηση αντανακλάται και στην καταβολή του επιδόματος ανεργίας, μια εξέλιξη που δημιουργεί συνθήκες οικονομικής ασφυξίας σε αυτούς τους ανθρώπους.
Το πρόβλημα διαιωνίζεται λόγω της έλλειψης προσωπικού του ΟΑΕΔ στη Ρόδο, αφού υπάρχουν μόνο είκοσι (20), εκ των οποίων οι δεκαοκτώ (18) είναι διοικητικοί υπάλληλοι που καλούνται να εξυπηρετήσουν πάνω από 13.000 εποχικά εργαζόμενους που υποβάλλουν αίτηση για τη χορήγηση του επιδόματος ανεργίας, ενώ την ίδια στιγμή θα πρέπει να διεκπεραιώσουν όλες τις υποθέσεις που σχετίζονται με τον οργανισμό, όπως τα οικοδομικά επιδόματα, τα προγράμματα του ΟΑΕΔ, αλλά και τα ζητήματα του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας.
Ο συνωστισμός, ο εκνευρισμός, οι διαμαρτυρίες και η ταλαιπωρία των πολιτών συνιστούν μόνιμη εικόνα, παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των υπαλλήλων του ΟΑΕΔ να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι βρισκόμαστε στις αρχές Φεβρουαρίου και ακόμα δεν έχουν χορηγηθεί επιδόματα ανεργίας σε 3.000 περίπου δικαιούχους, όπως παραδέχεται με ανακοίνωσή του ο ΟΑΕΔ.
Η διοίκηση του Οργανισμού αλλά και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας πρέπει να αντιληφθούν ότι στη Ρόδο υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός εποχικά εργαζομένων που κάθε χρόνο δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από τον ΟΑΕΔ, με αποτέλεσμα να καταγράφεται καθυστέρηση στην καταβολή των επιδομάτων ανεργίας.
Απαιτείται όχι μόνο η ενίσχυση με προσωπικό του ΟΑΕΔ στη Ρόδο αλλά και η δυνατότητα υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων και η αλλαγή του πλαισίου διεκπεραίωσης με κύριο κριτήριο την ταχύτητα και την άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών.
1. Εάν γνωρίζει το πρόβλημα που δημιουργείται τα δύο τελευταία χρόνια με τη διεκπεραίωση των αιτήσεων στον ΟΑΕΔ Ρόδου και με την καθυστέρηση στην καταβολή των επιδομάτων ανεργίας στους δικαιούχους εποχικά εργαζόμενους.
2. Με δεδομένο ότι η Ρόδος έχει ένα μεγάλο αριθμό εποχικά εργαζομένων και οι αυξημένες ανάγκες συνιστούν μια μόνιμη κατάσταση, προτίθεται το Υπουργείο Εργασίας να ενισχύσει με προσωπικό τον ΟΑΕΔ Ρόδου αλλά και να δημιουργήσει υποδομές ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης των πολιτών για να επιτυγχάνεται η άμεση και ταχεία διεκπεραίωση των αιτήσεων;