Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Με γοργούς ρυθμούς προχωράει η διαδικασία έκδοσης αδειών για την υλοποίηση εργασιών ανακατασκευής στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια τα οποία έχουν παραχωρηθεί στη Fraport Greece. Η ελληνογερμανική εταιρεία, μέσω της τεχνικής εταιρείας Intrakat, έχει ξεκινήσει, από το τέλος της θερινής περιόδου 2017, την υλοποίηση πρόδρομων κατασκευαστικών εργασιών, οι οποίες εντείνονται όσο η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας προχωρά στην έκδοση των απαιτούμενων αδειών και εγκρίσεων.
Πράσινο φως
Μέχρι σήμερα, η Fraport Greece έχει αποκτήσει είτε έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας είτε άδεια δόμησης για τα περισσότερα αεροδρόμια, μεταξύ των οποίων, σε:
– Ρόδο, όπου θα λάβουν χώρα εργασίες αναδιαρρύθμισης του κτηρίου αεροσταθμού
– Μυτιλήνη, όπου θα υλοποιηθούν μικρής κλίμακας εργασίες
– Καβάλα. Προβλέπεται η αναδιαρρύθμιση και επέκταση του κτηρίου αεροσταθμού
– Κεφαλλονιά, όπου θα ανεγερθεί νέο κτήριο αεροσταθμού
– Άκτιο, όπου θα λάβουν χώρα εργασίες αναδιαρρύθμισης και επέκτασης του κτηρίου αεροσταθμού
– Σάμο, όπου προβλέπεται η κατεδάφιση του ισογείου κτηρίου του παλαιού αεροσταθμού
– Ζάκυνθο. Για την πραγματοποίηση εργασιών αναδιαμόρφωσης του κτηρίου αεροσταθμού
– Κω. Αφορά την υλοποίηση εργασιών επισκευής στον πύργο ελέγχου
Ακόμη, η Fraport Greece έχει ολοκληρώσει την ανακατασκευή του διαδρόμου προσγείωσης/απογείωσης στην Μύκονο και υλοποιεί μικρής κλίμακας εργασίες στο αεροδρόμιο “Μακεδονία”. Υπενθυμίζεται ότι την λίστα των 14 αεροδρομίων που έχουν παραχωρηθεί στη Fraport συμπληρώνουν αυτά σε Σκιάθο, Σαντορίνη, Χανιά και Κέρκυρα.
Ολοκληρώνονται τα έργα στο “Μακεδονία”
Εάν τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, σε περίπου δύο εβδομάδες, στις 7 Μαρτίου, θα ολοκληρωθούν τα έργα της διασταύρωσης των διαδρόμων 16-34 και 10-28 στο αεροδρόμιο Μακεδονία. Συγκεκριμένα, οι εργασίες αφορούν την αναβάθμιση αντοχής χερσαίου τμήματος διαδρόμου 10-28 με ανάδοχο την ΕΤΕΘ και την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών 10-28 (μετά παράλληλου τροχοδρόμου), με ανάδοχο την κοινοπραξία Αθηνά-Άκτωρ.
Σημειώνεται ότι τα έργα στο διάδρομο 10-28 και στο διάδρομο προσαπογειώσεων, που φέρονται να αποτέλεσαν μία από τις αιτίες για την ακύρωση πτήσεων, κυρίως low-cost αερομεταφορέων, στο αεροδρόμιο Μακεδονία, είναι αρμοδιότητα της ΥΠΑ.