Η αποκαλούμενη «οικονομία εμπειρίας» οδηγεί στην ανάπτυξη των ταξιδιωτικών πωλήσεων, καθώς οι άνθρωποι εκτιμούν όλο και περισσότερο το τι ζουν από το τι διαθέτουν, σύμφωνα με τον ταξιδιωτικό πράκτορα Kuoni.
Σύμφωνα με την εταιρεία, οι καταναλωτές επενδύουν σε ταξίδια «όπως ποτέ άλλοτε», ιδιαίτερα σε γεγονότα – ορόσημα στη ζωή τους, όπως γάμοι, σημαντικά γενέθλια και επετείους.
Οι τάσεις αυτές, που τοποθετούν την Ελλάδα στην θέση 17 του Top 25 των προορισμών της KUONI, περιλαμβάνονται στην ετήσια έκθεση Worldwide Trends Report 2018, που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση στο Λονδίνο το βράδυ της Δευτέρας.
Μάλιστα στην έκθεση γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στις συνεχείς αυξήσεις που επιτυγχάνει ο ελληνικός Τουρισμός, αλλά και σε συγκεκριμένα ξενοδοχεία, όπως τα Ikos Dassia στην Κέρκυρα, Corfu Imperial Grecotel Exclusive Resort, MarBella Corfu Hotel και MarBella Nido Suite Hotel & Villas. Ακόμη αναφορές για ελληνικά ξενοδοχεία, γίνονται και στις επιμέρους κατηγορίες της έκθεσης.
Περίπου οι μισές από τις κρατήσεις της Kuoni αφορούν εκδρομές σε ειδικές περιστάσεις, με τα ταξίδια του μέλιτος να κατακτούν την πρώτη θέση της λίστας. Ακολουθούν τα γενέθλια – ορόσημα, οι γάμοι και οι ανανεώσεις όρκων, τα ταξίδια που βρίσκονται στη λίστα επιθυμιών και οι οικογενειακές συγκεντρώσεις.
Παράλληλα, την πρώτη τους εμφάνιση στη λίστα κάνουν και τα ταξίδια αρραβώνα. Η Kuoni αναφέρει ότι ο αρραβώνας της πριγκίπισσας Ευγενίας στη Νικαράγουα φανερώνει την τάση των ζευγαριών να κάνουν την πρόταση γάμου αξέχαστη, όπως είναι και η ημέρα του γάμου.
Οι Μαλδίβες, που βρίσκονται στην κορυφή της λίστας προορισμών, αναφέρουν ως μέσο κόστος για ένα ζευγάρι τις £6.000.
Ταξίδια ανά τον κόσμο στην Ιαπωνία, το Βιετνάμ και την Κόστα Ρίκα παρουσιάζουν επίσης άνοδο, με ολοένα αυξανόμενο αριθμό τουριστών να επιλέγουν μεγαλύτερης διάρκειας ταξίδια 20 ή περισσότερων διανυκτερεύσεων. Η ζήτηση για κρουαζιέρες παγκοσμίως αυξήθηκε κατά 45%.
Ο Derek Jones, διευθύνων σύμβουλος της Kuoni, δήλωσε: «Από δείπνο σε ιδιωτικό νησί στις Μαλδίβες μέχρι φαγητό υπό το φως των κεριών σε καταρράκτη στην Ταϊλάνδη, όλο και περισσότεροι τουρίστες όλων των ηλικιών είναι πρόθυμοι να επενδύσουν στην εμπειρία, ικανή να διαρκέσει για πάντα.»
«Οι αναμνήσεις που δημιουργήθηκαν, οι σχέσεις που καλλιεργήθηκαν και τα γεγονότα που γιορτάζονται είναι σημαντικά στη διαμόρφωση των ανθρώπων που είμαστε σήμερα», δήλωσε.
Η Kuoni πρόσθεσε: «Η απελευθέρωση των κεφαλαίων και η χαλάρωση των συνταξιοδοτικών κανονισμών τα τελευταία χρόνια είναι κάποιοι από τους λόγους αύξησης των ιδιαίτερων ταξιδιών, καθώς οι άνθρωποι επιδιώκουν να σβήσουν προορισμούς από τη λίστα επιθυμιών τους.
«Οι πιο μεγάλοι πλούσιοι καταναλωτές, που είναι υγιείς και σε καλή σωματική κατάσταση, επενδύουν σε ταξίδια ανά τον κόσμο ζώντας τη ζωή στο έπακρο.»
Top10 ειδικών περιστάσεων:
- γαμήλια ταξίδια
- γενέθλια (ιδιαίτερα αλλαγή δεκαετίας: 30 – 40 – 50 – 60 – 70)
- γάμοι / ανανεώσεις όρκων
- ταξίδια λίστας επιθυμιών
- οικογενειακές συγκεντρώσεις
- ταξίδια δέσμευσης για την πρόταση
- τελευταίο ταξίδι πριν τον ερχομό ενός μωρού
- συνταξιοδότηση
- δεύτερος μήνας του μέλιτος
- πρόσφατος χωρισμός (διαζύγιο, διάσταση ή θάνατος)
Top 25 προορισμοί της Kuoni για το 2018:
- Μαλδίβες
- Μαυρίκιος
- Ταϊλάνδη
- Σρι Λάνκα
- ΗΠΑ
- Ιταλία
- Ινδονησία (Μπαλί)
- Μπαρμπάντος
- Αντίγκουα
- Μεξικό
- Ινδία
- Νότια Αφρική
- Αγία Λουκία
- Βιετνάμ
- Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
- Μαλαισία
- Ελλάδα
- Καναδάς
- Κένυα
- Σεϋχέλλες
- Αυστραλία
- Ισπανία
- Τανζανία
- Κούβα
- Πορτογαλία