Ειδήσεις

Ο ξύλινος πεζόδρομος και το καρνάγιο στις προτεραιότητες της δημοτικής αρχής – Ευρεία σύσκεψη

Ευρεία σύσκεψη πραγματοποιήθηκε χτες στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο με την συμμετοχή υπηρεσιακών παραγόντων από την διεύθυνση προγραμματισμού του Δήμου Ρόδου, των μελετητών, του προέδρου του ΤΕΕ, εκπροσώπων των Τεχνικών Υπηρεσιών –υπό την προεδρία του δημάρχου Ρόδου κ. Φώτη Χατζηδιάκου με αντικείμενο την ολοκλήρωση των έργων και παρεμβάσεων στην ανατολική πλευρά της πόλης.
Όπως υπογράμμισε ο δήμαρχος Ρόδου σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους:
«Επιλέξαμε το ΣΒΑ για να εντάξουμε την υποβαθμισμένη αυτή περιοχή, η οποία ξεκινάει από του Κόβα και εκτείνεται μέχρι και το Καρνάγιο. Είναι συνειδητή η επιλογή, καθώς πιστεύουμε πως προσφέρουμε υπηρεσίες για τα επόμενα χρόνια της πόλης μας. Η είσοδος έχει μείνει ημιτελής σε μεγάλη έκταση. Εμείς έχουμε μια χρηματοδότηση περί τα 5εκ. ευρώ για έργα υποδομών αλλά και ενίσχυση για νέους επιχειρηματίες που θα δραστηριοποιηθούν στην περιοχή. Παράλληλα με την μελέτη αυτή που έχει υποβληθεί στην Διαχειριστική Αρχή, περιλαμβάνεται η περιοχή όπου θα μπορούν να δραστηριοποιηθούν ιδιώτες και φορείς του δημόσιου τομέα: (Τράπεζα Πειραιώς, ΚΑΪΡ, ΔΕΗ, ιδιώτες, ΠΝΑΙ, Δήμος Ρόδου, ΕΑΣΔ, Λιμενικό Ταμείο, ΑΣΙΑΘ). Ευελπιστούμε ότι το Καρνάγιο θα έχει και κάποιον ανάδοχο μέχρι τον προσεχή Οκτώβριο ενώ όσον αφορά το παλαιό κτήριο της ΔΕΗ πρέπει να βρούμε και πώς θα λειτουργήσει εφεξής. Η μελέτη κατά προσέγγιση φτάνει στα 130εκ. ευρώ. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα γίνουν όλα γρήγορα, αλλά πρέπει να γίνει μια αρχή με έναν χρονικό ορίζοντα. Εμείς μελετούμε δύο έργα: το Λ.Τ. μαζί με την Διεύθυνση Μεσαιωνικής Πόλης έχουν ολοκληρώσει την επέκταση του ξύλινου πεζόδρομου που σταματάει στο λιμάνι για να φτάσει έως τα παλαιά σφαγεία. Η μελέτη χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ (ΣΒΑ) περί τις 800.000 ευρώ ή ίσως και περισσότερα και περιλαμβάνει το κομμάτι από την είσοδο του λιμανιού έως την συμβολή των οδών Καναδά και Βύρωνος. Το υπόλοιπο τμήμα με 1,750 εκ ευρώ έχει ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα του ΥΠΑΝ. Η μελέτη είναι ενιαία, έχει εγκριθεί από το ΚΑΣ και προχωρούμε στις διαδικασίες. Έως τις 10 Ιουνίου θα πρέπει να υποβληθεί στην Διαχειριστική Αρχή για έλεγχο, για να πάρουμε την έγκριση και να προχωρήσει η χρηματοδότηση».
Ο δήμαρχος αναφέρθηκε και στην κατεδάφιση των παλαιών αλευρόμυλων, για τους οποίους ισχύει απαγόρευση με σχετική απόφαση που εμποδίζει τους μελετητές για να προχωρήσουν τις μελέτες για το έργο της όδευσης, ώστε να περάσει ο δρόμος στο άκρο της πλατείας και να ελευθερωθεί.
«Ακολουθήσαμε τα σχέδια αυτά, διότι δεν μπορούσαμε να τα τροποποιήσουμε» όπως τόνισε, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι θα τα ολοκληρώσει σε αυτή την θητεία για να είναι όλα έτοιμα για την επόμενη θητεία του –εκφράζοντας την απόλυτη πεποίθηση ότι θα… επανεκλεγεί δήμαρχος Ρόδου και θα συνεχίσει τα έργα!
Μίλησε ακόμη για την ανάγκη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που θα προβλεφθούν μέσα στο πλαίσιο της συνολικής παρέμβασης που θα γίνει στην περιοχή με ταυτόχρονη δημιουργία θέσεων στάθμευσης αλλά και με πρόβλεψη για την β’ φάση της νέας Μαρίνας –όταν θα είναι έτοιμη.
«Θα γίνει μια ολοκληρωμένη παρέμβαση και θα αναβαθμίσει την πόλη σε κάθε περίπτωση» τόνισε ο κ. Χατζηδιάκος.
Μιλώντας ο πρόεδρος του Λ.Τ. κ. Μιχάλης Χριστοδούλου, υπογράμμισε πως τόσο ο ξύλινος πεζόδρομος όσο και το Καρνάγιο, είναι στις προτεραιότητες της δημοτικής αρχής: «Εμείς θέλαμε εξ αρχής να τρέξουμε το έργο έχοντας την σχετική μελέτη. Επειδή ο προϋπολογισμός είναι περί τα 3,5εκ. ευρώ περιμέναμε να ανοίξει κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα για να μπορέσουμε να το εντάξουμε. Το έργο αυτό θα αναβαθμίσει την πόλη και θα δώσει το κίνητρο στην ιδιωτική πρωτοβουλία να συμμετέχει, εάν θέλει, στην προσπάθεια. Τα υπόλοιπα θα είναι από ίδιους πόρους του Λ.Τ. Σε ό,τι αφορά την ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου της Ακαντιάς, πρέπει να προχωρήσουμε άμεσα με προτεραιότητα την διαμόρφωση χώρων στάθμευσης για να εξυπηρετήσουμε τις ανάγκες που αυξάνονται με τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα και να ανακουφίσουμε το κέντρο από το κυκλοφοριακό» ενώ τόνισε πως στα σχέδια της δημοτικής αρχής είναι και η δημιουργία ενός διώροφου πάρκινγκ.
«Είναι σημαντική η αναβάθμιση του ανατολικού παραλιακού μετώπου ενώ σε δεύτερη φάση θα προχωρήσουμε στην αναβάθμιση του Καναμάτ. Εμείς σαν Λ.Τ. και δημοτική αρχή, θέλουμε να αξιοποιήσουμε την περιοχή και να κάνουμε βελτιώσεις» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Χριστοδούλου.
Ο πρόεδρος του ΤΕΕ κ. Γιάννης Γλυνός τόνισε σε δηλώσεις του τα εξής: «Είναι ένα μεγαλεπίβολο σχέδιο για την αναβάθμιση του ανατολικού μετώπου. Ήμασταν σαν φορέας από την αρχή σύμφωνοι σε ό,τι αφορά ένα υποβαθμισμένο κομμάτι της πόλης μας, που απαιτεί βελτίωση. Ξεκινήσαμε με μία μελέτη από το 2012 που υπήρχε από τον Σύλλογο Αρχιτεκτόνων και από εδώ και στο εξής, προχωράμε για τις επόμενες κινήσεις», εκφράζοντας την ικανοποίησή του για τις εξελίξεις.
«Ο πολίτης πρέπει να δει κι ένα έργο» είπε ο κ. Γλυνός, ευχαριστώντας τον δήμαρχο, τις υπηρεσίες και το Λ.Τ.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου