Ειδήσεις

Συνεχίζεται και φέτος η έρευνα ποιότητας του προορισμού

Συνεχίζεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η έρευνα ποιότητας από το Σύλλογο Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου σε συνεργασία με το ACT–American College of Thessaloniki, μέλος του Κολλεγίου Ανατόλια. Ήδη έχουν συγκεντρωθεί 1.000 ερωτηματολόγια και όπως δηλώνει ο πρόεδρος του Συλλόγου κ. Γιώργος Ματσίγκος, στόχος είναι να συγκεντρώνονται 1.200 ερωτηματολόγια κάθε μήνα.
Η συλλογή των ερωτηματολογίων ξεκίνησε από τις αρχές Μαΐου 2018 και πρόκειται να διαρκέσει μέχρι τη λήξη της τουριστικής σαιζόν. Η όλη διαδικασία αποσκοπεί στην αναβάθμιση και βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και υποδομών του νησιού μας. Τα ερωτηματολόγια έχουν μεταφραστεί σε τέσσερις γλώσσες και συγκεντρώνονται με τη βοήθεια των τοπικών τουριστικών γραφείων καθώς και των Tour Operator που δραστηριοποιούνται στη Ρόδο. Η διανομή γίνεται στα λεωφορεία κατά την αναχώρηση των τουριστών για το αεροδρόμιο καθώς και στα ξενοδοχεία εντός των οποίων εργάζονται τα μέλη του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων.
«Απαιτείται η συγκέντρωση 1.200 ερωτηματολογίων προκειμένου να θεωρηθεί μία έρευνα αξιόπιστη. Εμείς στοχεύουμε στο να συγκεντρώνουμε 1.200 ερωτηματολόγια το μήνα, ώστε να έχουμε συγκεκριμένα αποτελέσματα ανά χρονική περίοδο για τις εθνικότητες που επισκέπτονται τον προορισμό, τις περιοχές που επιλέγουν να μένουν, τον τρόπο που κλείνουν τις διακοπές τους κ.ο.κ. Φέτος συγκεντρώνονται ερωτηματολόγια και από μικρά ξενοδοχεία, ενώ έχουμε απευθυνθεί και σε κάποιους φορείς στοχεύοντας πάντα να έχουμε την καλύτερη δυνατή διασπορά του δείγματος. Μεταξύ άλλων απευθυνθήκαμε και στο αεροδρόμιο και αναμένουμε απάντηση, καθώς μας ενημέρωσαν ότι πραγματοποιείται ξεχωριστή έρευνα από το αεροδρόμιο», είπε ο κ. Ματσίγκος.
Φέτος έχουν προστεθεί δύο επιπλέον ερωτήσεις στο περσινό ερωτηματολόγιο. Η μία έχει να κάνει με τα κανάλια μέσα από τα οποία κλείνουν οι επισκέπτες τα πακέτα διακοπών τους, αν δηλαδή τα κλείνουν μέσω τουριστικού πρακτορείου, μέσω του tour operator, από το διαδίκτυο, απευθείας από το ξενοδοχείο κλπ. Το δεύτερο ερώτημα αφορά στον τρόπο με τον οποίο ξοδεύουν τα χρήματά τους εκτός ξενοδοχείου οι τουρίστες, αν προτιμούν δηλαδή να ξοδεύουν για φαγητό και ποτό, για επισκέψεις σε μουσεία και χώρους πολιτισμού, για αναμνηστικά δώρα κλπ.
Σημειώνεται ότι το παράδειγμα της Ρόδου ακολουθούν και άλλοι προορισμοί όπως η Κρήτη, η Κύπρος και η Θεσσαλονίκη που διενεργούν αντίστοιχες έρευνες ποιότητας. Μάλιστα η έρευνα της Θεσσαλονίκης πραγματοποιείται από το Αμερικάνικο Κολέγιο, όπως και η έρευνα της Ρόδου.
Η απήχηση της έρευνας είναι εντυπωσιακή. Εξήχθησαν χρήσιμα συμπεράσματα τα οποία καταδεικνύουν τις δυνατότητες του προορισμού, αλλά και τα σημεία που θα πρέπει να βελτιωθούν. Για πρώτη φορά μετά από καιρό, με τη βοήθεια της έρευνας αποτυπώνεται η εικόνα που έχουν για τη Ρόδο οι επισκέπτες.
Ορισμένα από τα κύρια σημεία της έρευνας:
• Όσον αφορά στη μέση διαμονή, οι Ρώσοι διαμένουν στο νησί περισσότερες ημέρες σε σχέση με τους Γερμανούς ή τους Βρετανούς.
• Αντίστοιχα η διαφοροποίηση της διάρκειας παραμονής, επηρεάζεται από τον μήνα. Ο Σεπτέμβριος είναι ο μήνας ο οποίος χαρακτηρίζεται από τη μεγαλύτερη διάρκεια παραμονών.
• Παρά την ομολογουμένως μεγάλη συμβολή του Ίντερνετ στην επιλογή της Ρόδου ως τόπου διακοπών, στην περίπτωση των Ρώσων, ιδιαίτερη βαρύτητα έχει το παραδοσιακό γραφείο ταξιδίων.
• Οι παραλίες, η φύση, η ιστορία και ο πολιτισμός, αποτελούν καθοριστικούς λόγους επιλογής της Ρόδου.
• Πάνω από το 70% του δείγματος ξοδεύουν λιγότερα από 40 ευρώ την ημέρα, πέραν του κόστους του πακέτου τους.
• Στα αποτελέσματα της έρευνας, «πρωταθλητές» στα φθηνότερα πακέτα διακοπών αναδεικνύονται οι Ρώσοι. Εκείνοι όμως, που ξοδεύουν λιγότερα κατά την παραμονή τους στη Ρόδο είναι οι Γερμανοί.
• Ο συνολικός βαθμός ικανοποίησης των τουριστών είναι σχετικά υψηλός. Τα σημεία που χρειάζονται βελτίωση είναι η καθαριότητα και οι συγκοινωνίες στο νησί
• Σημαντικό ποσοστό των τουριστών, αν και παραμένουν στο νησί κατά μέσο όρο 9 με 10 ημέρες, δεν επισκέπτονται καθόλου την παλιά και νέα πόλη της Ρόδου. Το υψηλότερο ποσοστό, 31%, σημειώνεται στους Βρετανούς.
• Στα αισιόδοξα μηνύματα κατατάσσεται το πολύ υψηλό ποσοστό των ερωτηθέντων να συστήσουν τη Ρόδο ως ελκυστικό προορισμό, αλλά και να την επισκεφτούν οι ίδιοι ξανά.

Μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας έρευνας και την επεξεργασία από το ACT – American College of Thessaloniki, θα γίνει τον Νοέμβριο του 2018 εκδήλωση παρουσίασης των αποτελεσμάτων της και σύγκρισής τους με τα ευρήματα της περασμένης χρονιάς.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου