Την έντονη αντίδραση των ιδιοκτητών οδηγών ταξί της Ρόδου, έχει προκαλέσει η τροπολογία, η οποία προβλέπει την κατάργηση της ελάχιστης διάρκειας μίσθωσης οχήματος με οδηγό, η οποία μέχρι πρότινος οριζόταν στις 3 ώρες. Πλέον, με την πρόβλεψη που περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο θα μπορεί κανείς να προχωρά στη μίσθωση αυτοκινήτου με οδηγό χωρίς κανέναν χρονικό περιορισμό, ανοίγοντας πρακτικά τον δρόμο στη δραστηριοποίηση μη αδειοδοτημένων ταξί στην αγορά μεταφορών.
Η σχετική τροπολογία πυροδότησε αναστάτωση μεταξύ των αυτοκινητιστών ταξί, οι οποίοι προειδοποιούν πλέον και στα Δωδεκάνησα ότι θα τραβήξουν χειρόφρενο με επαναλαμβανόμενες κινητοποιήσεις.
Αυτό υπογράμμισε χτες μεταξύ άλλων, σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί Ρόδου κ. Θεοδόσης Καστανίδης, ξεκαθαρίζοντας πως δεν πρόκειται να μείνει ο κλάδος με ‘σταυρωμένα’ τα χέρια, την ώρα που η κατάσταση τείνει να τεθεί εκτός ελέγχου:
«Επισκεφθήκαμε σήμερα, όλες τις τοπικές αρχές προκειμένου να ενημερώσουμε και να γνωρίζουν σχετικά με τις κινητοποιήσεις στις οποίες προχωρήσαμε, με αιτία το τρίωρο που καταργείται στα μίνι – βαν. Αυτή είναι η αιτία της καταστροφής και της διάλυσης του ταξί. Έχουν προηγηθεί μια σειρά από γεγονότα τα οποία μάς ανάγκασαν να προχωρήσουμε κι εμείς σε απεργία. Μετά από τηλεφώνημα του προέδρου της Ομοσπονδίας του κλάδου μας, αποφασίσαμε να συμμετέχουμε κι εμείς στην Ρόδο στην πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση. Το πρώτο πράγμα που σκεφτήκαμε ήταν ότι θα κάνουμε ζημιά στο νησί από την στιγμή που υπάρχει πολύ μεγάλη τουριστική κίνηση –αφού η απόφαση που πάρθηκε έπρεπε να υλοποιηθεί μέσα σε έξι ώρες. Επικοινώνησα με τους φορείς που έχουν σχέση με τα πρακτορεία και τον τουρισμό, και με ενημέρωσαν ότι έχουμε περί τις 1.400 μεταφορές από και προς το αεροδρόμιο της Ρόδου και από και προς το λιμάνι. Με παρακάλεσαν να μην κάνουμε απεργία, διότι οι συμβάσεις που υπάρχουν με τα πρακτορεία, τους υποχρεώνουν να ενημερώσουν τους πελάτες τους σε περίπτωση απεργίας, 24 ώρες νωρίτερα. Η ζημιά λοιπόν, θα ήταν από 300.000 έως 400.000 ευρώ. Ένα σοβαρό διοικητικό συμβούλιο έπρεπε να κοιτάξει τα μέλη του και φυσικά, να κοιτάξει τον τόπο και την ζημιά που θα προκαλούσε στο νησί. Εμείς αποφασίσαμε να μην συμμετέχουμε στην απεργία –αν και στην υπόλοιπη Ελλάδα συμμετείχαν όλοι. Θα μπορούσαμε να είχαμε οργανωθεί χωρίς προβλήματα. Ωστόσο, ο ίδιος ο περιφερειάρχης, μας ευχαρίστησε αφού κοιτάξαμε το καλό του τόπου –αλλά δυστυχώς, αυτό ήταν σε βάρος μας. Πάθαμε μεγάλη ζημιά. Ενώ στα άλλα μέρη της Ελλάδας παρέμεινε το τρίωρο στα μίνι – βαν, στα Δωδεκάνησα (και σε μερικά άλλα μέρη) έγινε μισάωρο. Αυτό σημαίνει ότι οποιοσδήποτε έχει πρακτορείο, ή ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα ή διαθέτει μίνι – βαν μπορεί να κάνει την δική μας δουλειά. Εμείς έχουμε αποφασίσει να προστατέψουμε τα μέλη μας. Γι αυτό προχωρήσαμε σε δύο τρίωρες στάσεις εργασίας –και με προηγούμενη προειδοποίηση. Εμείς θα εξυπηρετούμε όσους έχουν ανάγκη για να μην δημιουργήσουμε περαιτέρω προβλήματα», όπως τόνισε χαρακτηριστικά.
Ξεκαθάρισε πάντως ότι την προσεχή Δευτέρα 25 Ιουνίου θα έχουν συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη για να θέσουν το ζήτημα όπως έχει δημιουργηθεί στην περιοχή της Δωδεκανήσου, για να βρεθεί λύση.
«Ευελπιστούμε ότι θα πάρει το μέτρο πίσω. Ειδάλλως, θα ξεκινήσουμε 24ωρες απεργίες κατ’ επανάληψη. Ζητάμε μεγάλη συγγνώμη από το κοινό και από τους Ροδίτες, δεν θα κάνουμε ποτέ κακό στον τόπο μας, αλλά πρέπει να προστατέψουμε τα μέλη μας και τον κλάδο» τόνισε ο κ. Καστανίδης.
Σε ερώτηση σχετικά με την πορεία της σεζόν, ξεκαθάρισε πως τα προβλήματα υπάρχουν και λειτουργούν εις βάρος του κλάδου, επικεντρώνοντας στους ελέγχους που απαιτούνται για την λειτουργία των μίνι – μπας: «Σε όλους τους ελέγχους που γίνονται, η συντριπτική πλειοψηφία είναι παράνομοι. Η δουλειά μας έχει πέσει στο 70% και τα μεροκάματα είναι μείον 50% σε σχέση με άλλες εποχές. Κοντεύουμε να μην μπορούμε να επιβιώσουμε, γι αυτό και ξεκινάμε δυναμικές κινητοποιήσεις. Πρέπει να σώσουμε τον κλάδο μας».