Την δέσμευση ότι, επιτέλους, θα λήξει άμεσα η αγωνία των παιδιών που θα ολοκληρώσουν τη φοίτησή τους στο Λύκειο τον Ιούνιο του 2020 και τα οποία δεν γνωρίζουν ακόμα με ποιό σύστημα θα εισαχθούν στα Πανεπιστήμια, ανέλαβε σήμερα το πρωί από του βήματος της Βουλής ο κ. Κ. Γαβρόγλου.
«Τα παιδιά που θα πάρουν απολυτήριο Λυκείου τον Ιούνιο 2020, θα μπουν με σύστημα που θα ανακοινώσουμε προς το τέλος του μήνα (όπως στη συνέχεις διευκρίνισε, εννοεί το τέλος Ιουλίου). Και το σύστημα αυτό θα είναι δομημένο ως προς το ποιά θα είναι η τρίτη λυκείου», δήλωσε συγκεκριμένα ο υπουργός Παιδείας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του κ. Μαξ. Χαρακόπουλου, με τον ερωτώντα βουλευτή της ΝΔ να επισημαίνει με έντονα κριτική διάθεση ότι η επί μακρόν άγνοια περί τα σχετικά κυβερνητικά σχέδια, καθώς και οι αντιφατικές δηλώσεις στελεχών της κυβέρνησης αναφορικά με τον νέο τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ, έχουν προκαλέσει απαράδεκτη σύγχυση στους μαθητές και τις οικογένειές τους.
«Με επιπολαιότητα η κυβέρνηση αντιμετωπίζει το όλο ζήτημα. Τα παιδιά της πρώτης Λυκείου δεν γνωρίζουν σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια» είπε αρχικά ο κ. Χαρακόπουλος. Ο κ. Γαβρόγλου επανέλαβε, κατ’ αρχήν, τις γνωστές θέσεις του ότι αν και αδιάβλητο δεν είναι παιδαγωγικά ορθό το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, ένα σύστημα το οποίο «έχει κακοφορμήσει».
Σημείωσε, στο πλαίσιο αυτό, ότι ουσιαστικά έχει «καταργηθεί η τρίτη Λυκείου, ότι «το κακό πάει πλέον και στην δευτέρα Λυκείου», και πως το σύστημα έχει πολλές αρνητικές επιπτώσεις: «Μόνο το 30% των παιδιών πάνε στις δέκα πρώτες επιλογές τους. Πρέπει να δούμε πιό σύστημα θα μπορέσει να αυξήσει τον αριθμό των παιδιών που σπουδάζουν αυτό που θέλουν» ανέφερε για να προσθέσει μεταξύ άλλων: «Εχει ενισχυθεί η παραπαιδεία και κάθε φουρνιά παιδιών που δίνουν εξετάζεις, κοστίζει 2,5 δις ευρώ».
Σχολιάζοντας την πρώτη απάντηση του υπουργού ο κ. Χαρακόπουλος σημείωσε ότι συγκεκριμένα στοιχεία αναφορικά με το κυβερνητικό σχέδιο ο κ. Γαβρόγλου δεν παρέσχε στην εθνική αντιπροσωπεία και δι’ αυτής στην κοινωνία, και υπενθύμισε ότι έχει υπάρξει επί του θέματος εξαντλητικός διάλογος, με πολλές πλευρές να έχουν καταθέσει σειρά προτάσεων. Ωστόσο, τόνισε, η κυβέρνηση κρατά κλειστά τα χαρτιά της τροφοδοτώντας την αβεβαιότητα.
Τούτου δοθέντος, ήρθε η προαναφερθείσα «δέσμευση» ως προς το χρόνο ανακοινώσεων, δίχως πάντως ο υπουργός Παιδείας να παρουσιάσει κάτι συγκεκριμένο. Από τα όσα είπε, προκύπτει μόνο πως το σχέδιο της κυβέρνησης «εστιάζεται» στην αξιοποίηση του απολυτηρίου Λυκείου.
«Αν στήσουμε μια «σωστή» τρίτη Λυκείου, τότε το απολυτήριο θα είναι εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο. Πρέπει να έχει μια αξία στη συνείδηση πολιτών. Πρέπει να παίζει κάποιο ρόλο, δεν λέω «αποκλειστικό» ρόλο. Το αντίβαρο στο σημερινό σύστημα είναι για εμάς το απολυτήριο. Και με εξετάσεις, με παρουσία, με εργασίες» ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας με αφορμή την κριτική που κατά καιρούς δέχεται πως ουδείς από την κυβέρνηση έχει ποτέ μιλήσει για «ελεύθερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια».