Οι κατηγορίες προϊόντων bazaar, προσωπικής περιποίησης και οικιακής φροντίδας καταγράφουν τη μεγαλύτερη αύξηση σε πωλήσεις το α΄ εξάμηνο του 2018 στο οργανωμένο λιανεμπόριο σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, που διενεργεί έρευνα σε καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ. στην ηπειρωτική Ελλάδα και στην Κρήτη.
Έτσι οι κατηγορίες bazaar ( ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία. εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κ.ά.), δηλαδή είδη που «ταιριάζουν» με εξοχικά ή ανακαινιζόμενα σπίτια για βραχείες ενοικιάσεις και ,…. καλοκαίρι, εμφανίζουν άνοδο της τάξης του 7,5%. Δεν είναι τυχαίο ότι μεγάλες αλυσίδες του εμπορίου συστήνουν τμήματα πωλήσεων ειδικά για τους ενασχολούμενους με το Airbnb ή τις ενοικιάσεις πσιτιών για τουρίστες (βίλες κτλ).
Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα Τρόφιμα & Ποτά αναπτύσσονται κατά +1,8%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, καθώς και τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης παρουσιάζουν αύξηση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017 κατά +3,5% & +3,9% αντίστοιχα.
Συνολικά η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου σημείωσε αύξηση σε αξία της τάξης του 2,3% κατά το α’ εξάμηνο του τρέχοντος έτους (στοιχεία YTD έως 30 Ιουνίου 2018), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο.
Ειδικά από τις αρχές Ιουνίου, λόγω τουρισμού, όπως και πέρυσι, η τάση αύξησης των πωλήσεων γίνεται πιο ξεκάθαρη, καθώς σταθεροποιείται ακόμη και πάνω από το 2%.
Σημειώνεται ότι στο οργανωμένο λιανεμπόριο οι πρώτες εβδομάδες της χρονιάς, πάντα στη βάση των επεξεργασιών των ειδικών οίκων αναλύσεων, κατέγραφε πτώση -18,6%.
Γιώργος Αλεξάκης