Ειδήσεις

Ένα καινούργιο Μαντράκι ξεκινά στην Ακαντιά και ντόμινο επενδύσεων στο παραλιακό μέτωπο

Έντονο επιχειρηματικό ενδιαφέρον έχει αρχίσει να εκδηλώνεται για την παραλιακή ζώνη, από το τουριστικό λιμάνι Ρόδου μέχρι τα παλιά σφαγεία και από κει μέχρι σχεδόν το κτήριο της εφορίας. Σε αυτή τη ζώνη μήκους δύο χιλιομέτρων υπάρχουν ακίνητα εξαιρετικής προβολής και τεράστιας αξίας. Οι ιδιοκτήτες τους φαίνεται ότι έχουν αρχίσει να κινούν τα νήματα για την αξιοποίησή τους. Αν τελικά υλοποιηθούν τα σχεδιαζόμενα, δεν θα είναι υπερβολή να γραφτεί πως εκεί θα δημιουργηθεί ένα καινούριο Μαντράκι.
Πιο συγκεκριμένα, στην οδό Αυστραλίας υπάρχουν σήμερα τρεις μεγάλο-ιδιοκτήτες που ήδη έχουν αρχίσει να δρομολογούν την εκμετάλλευση των ακινήτων που κατέχουν. Ισραηλιτική Κοινότητα, Ελληνικό Δημόσιο και Τράπεζα Πειραιώς είναι οι πιο σημαντικοί “παίκτες”.
Η πρώτη κατέχει το οικόπεδο στη συμβολή των οδών Καναδά-Αυστραλίας (συμπεριλαμβανομένου του πρατηρίου καυσίμων), καθώς επίσης ένα από τα διώροφα κτήρια που υπάρχουν στο δρόμο για τα παλιά σφαγεία. Από την πλευρά του το Ελληνικό Δημόσιο κατέχει το κτήριο, όπου παλαιότερα στεγαζόταν η αντιπροσωπεία Nissan, ένα κομμάτι του ακινήτου όπου σήμερα βρίσκεται η Εμερυ, όπως και εγκαταλελειμμένο κτήριο ανάμεσα στο πρατήριο Shell και στην ταβέρνα Μουράγιο.
Σε ό,τι αφορά την τράπεζα Πειραιώς, κατέχει το παλαιό οινοποιείο της ΚΑΙΡ που αποτελεί και τη μεγαλύτερη, ενιαία ιδιοκτησία στην ευρύτερη περιοχή.


Οι “τρεις” είναι έτοιμοι για το μεγάλο βήμα. Πρώτο το Ελληνικό Δημόσιο βρίσκεται σε αναζήτηση ενοικιαστή και αυτή τη στιγμή καθορίζονται οι όροι με τους οποίους το ακίνητό του θα εκπλειστηριαστεί για μακροχρόνια μίσθωση. Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η Ισραηλίτικη Κοινότητα Ρόδου, η οποία έχει στόχο την αξιοποίηση της εκεί περιουσίας της. Για το οικόπεδο φιλέτο της συμβολής των οδών Αυστραλίας-Καναδά είχε γίνει προσπάθεια εκμετάλλευσης μέσα από μακροχρόνια μίσθωση και το σχέδιο εκείνα τα χρόνια προέβλεπε την ανέγερση μεγάλου εμπορικού κέντρου.
Η όλη διαδικασία είχε καταλήξει σε αδιέξοδο. Ωστόσο το ενδιαφέρον της Κοινότητας παραμένει ζωντανό και τώρα οι συνθήκες έχουν ωριμάσει αρκετά.
Σε ό,τι αφορά τις κινήσεις της τράπεζας Πειραιώς, αυτές είναι οι πιο φειδωλές. Το real estate του χρηματοπιστωτικού ιδρύματος τηρεί και θα τηρήσει στάση αναμονής μέχρι το τέλος. Ο τελευταίος που θα πουλήσει θα είναι εκείνος που θα πετύχει τη μεγαλύτερη δυνατή τιμή, μιας και κάθε καινούρια “πέτρα” που προστίθεται σε μια περιοχή ανεβάζει τις αξίες όλων των υπόλοιπων. Το σίγουρο είναι πως η “Πειραιώς” θα πουλήσει.

Το παζλ των
έργων προκαλεί
ντόμινο επενδύσεων
Δεν είναι σενάριο. Το παραλιακό μέτωπο της πόλεως Ρόδου είναι σήμερα το καλύτερο επενδυτικό φιλέτο. Η κατασκευή της προβλήτας 160 μέτρων στο τουριστικό λιμάνι θα οδηγήσει στην εκεί μεταφορά των ημερόπλοιων που μέχρι σήμερα αγκυροβολούν μέσα στο Μαντράκι. Αυτό θα φέρει διπλό αποτέλεσμα:
Από τη μία, θα απελευθερώσει θέσεις ελλιμενισμού απέναντι από το Ακταίον, γεγονός που αποτελεί απαιτούμενο για τον επενδυτή που θα κληθεί να εκμεταλλευθεί την καλύτερη, αστική μαρίνα της Μεσογείου.
Η αξία της τελικής επένδυσης θα αυξηθεί σημαντικά, όπως και η αξία της Νέας Αγοράς. Από την άλλη, η νέα προβλήτα (θα κατασκευαστεί παράλληλα με τον δρόμο, από το τουριστικό λιμάνι μέχρι το ύψος της εισόδου στο θέατρο της Τάφρου) θα μαζέψει επισκέπτες εκεί όπου σήμερα υπάρχει μόνο λάσπη.
Το λιμενικό έργο και ο νέος ξύλινος πεζόδρομος (μέχρι το εμπορικό λιμάνι) θα προκαλέσουν τη θρυαλλίδα των εξελίξεων.
Η αισθητική αναβάθμιση που θα επέλθει θα πυροδοτήσει την εκδήλωση της θέλησης από όλους τους επενδυτές. Πρέπει να σημειωθεί ότι η δημοτική αρχή εξετάζει τη δυνατότητα να δημιουργήσει ποδηλατόδρομο από το εμπορικό λιμάνι με κατεύθυνση τη λεωφόρο Ρόδου-Καλλιθέας. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκει να δώσει φως και ζωντάνια σε μια περιοχή (παλιοί αλευρόμυλοι μέχρι τον Αγιο Νεκτάριο) όπου σήμερα τα βράδια είναι θεοσκότεινη. Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, το επενδυτικό ενδιαφέρον για την περιοχή είναι έκδηλο. Υπάρχουν συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα που είναι έτοιμα να ρίξουν όσο χρήμα χρειαστεί ώστε να κερδίσουν ένα κομμάτι. Παρά την έρευνα που έγινε, δεν κατέστη δυνατόν να αποκαλυφθεί η ταυτότητα εκείνων που ομιλούν δια των εκπροσώπων που έχουν στο νησί.

Τα παλιά σφαγεία
Μετά από αυτά, θα μείνει σε εκκρεμότητα η αξιοποίηση του κτηρίων των παλαιών σφαγείων.
Για το κτήριο με την υπέροχη πρόσοψη εκκρεμεί η εξέταση της έφεσης που είχε ασκήσει ενώπιον της Δικαιοσύνης ο μισθωτής του ακινήτου. Πρόκειται για την εταιρεία “Κράτων” που το έτος 2010, μετά από δημόσιο διαγωνισμό είχε αναλάβει την εκμετάλλευση των παλαιών σφαγείων, καταβάλλοντας ως “αέρα” 75.000 ευρώ και μηνιαίο μίσθωμα 5000 ευρώ.
Ο επενδυτής τότε ετοίμαζε το έργο “Colossus center”, που συνδύαζε τον πολιτισμό, την ιστορία, την 7η τέχνη και τη σύγχρονη τεχνολογία. Το έργο ήταν προϋπολογισμού 3.000.000 ευρώ.
Τελικώς η επένδυση δεν προχώρησε, διότι το κτήριο χρησιμοποιούνταν ως αποθήκη και όπως επικαλείται ο ενάγων «ήταν αδύνατο να ξεκινήσουμε το έργο έχοντας μέσα στο κτήριο ξένα περιουσιακά στοιχεία και ένα περίπτερο κολλημένο στην είσοδο». Τα σφαγεία δεν καθαρίστηκαν ποτέ και η δημοτική αρχή προχώρησε σε έξωση του επενδυτή, που εν τω μεταξύ σταμάτησε να πληρώνει τα ενοίκια.
Η έφεση επί της έξωσης κατατέθηκε τον Νοέμβριο του περασμένου έτους. Εάν η Δικαιοσύνη αποφανθεί υπέρ του επενδυτή, τότε το “Colossus center” θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται. Εάν, η απόφαση δικαιώσει τη δημοτική αρχή, τότε θα γίνει νέα διαγωνιστική διαδικασία.
Πρέπει να σημειωθεί ότι ο επενδυτής που θα πάρει το κτήριο των σφαγείων, θα αναλάβει επίσης ένα ολόκληρο οικόπεδο περιμετρικά, που περιλαμβάνει και το χώρο των καραβομαραγκών (ταρσανάς).
Οι τελευταίοι θα πρέπει να απομακρυνθούν από το λιμάνι και η πρόταση που είχε γίνει στη μελέτη του 2010 ήταν να εγκατασταθούν στο καρνάγιο της περιοχής Κορακόνερο, σε ειδικό χώρο ο οποίος θα λειτουργεί και ως μουσείο ναυπηγικής τέχνης.


Θα ακολουθήσει
η αναβάθμιση
και των μηχανουργείων
Σε όλη τη διαδρομή της οδού Αυστραλίας υπάρχουν αρκετοί “μικροί” ιδιοκτήτες ακινήτων. Τα διώροφα στο μέτωπο της Ακαντιάς, το ημικυκλικό κτήριο απέναντι από τα σφαγεία (όπου στεγάζεται το MAXIM), τα κτήρια δίπλα στους παλιούς αλευρόμυλους, οι αλευρόμυλοι, το οικόπεδο με το ημιτελές κτήριο δίπλα στον Αγιο Νεκτάριο, το κτήριο με το μεγάλο οικόπεδο του Δημοσίου όπου στεγάζεται η Υπηρεσία Εγγείων Βελτιώσεων, ακόμα και τα κτήρια του Λιμενικού Ταμείου στον όρμο μετά τη νέα μαρίνα Ρόδου (απέναντι από την εφορία).
Όλα αυτά, θα “συμπαρασυρθούν” από τις επενδύσεις που θα γίνουν. Μαζί τους θα επηρεαστεί και ένα μεγάλο τμήμα της μεικτής ζώνης (μηχανουργεία και οικισμός) της οδού Καποδιστρίου και των λοιπών παρόδων. Η άνοδος των αξιών, θα προκαλέσει αύξηση των ενοικίων και όσοι δεν είναι ιδιοκτήτες, θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν τις έδρες τους. Το ίδιο ακριβώς έγινε με τους πεζόδρομους στο Μαντράκι, όπου έκλεισαν πολλές μικρές εμπορικές επιχειρήσεις, μιας και δεν μπόρεσαν να πληρώσουν την υπέρμετρη αύξηση των ενοικίων που έφερε η ζήτηση για τη δημιουργία καφετεριών και επιχειρήσεων εστίασης.

Το χρονοδιάγραμμα
Όπως σημειώθηκε πιο πάνω, θρυαλλίδα εξελίξεων θα είναι η νέα προβλήτα στο τουριστικό λιμάνι και ο νέος ξύλινος πεζόδρομος μέχρι την Ακαντιά. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει ανακοινωθεί, αυτά θα έχουν ολοκληρωθεί το επόμενο έτος.
Από τότε κι έπειτα θα ξεκινήσουν όλα.
Σταδιακά, σε βάθος πενταετίας, η αλλαγή της εικόνας στην οδό Αυστραλίας και όλου του παραλιακού μετώπου της βορειοανατολικής ανατολικής πλευράς της πόλεως Ρόδου θα έχει ξεκινήσει.

Θα ακολουθήσει
η αναβάθμιση και
των μηχανουργείων
Σε όλη τη διαδρομή της οδού Αυστραλίας υπάρχουν αρκετοί “μικροί” ιδιοκτήτες ακινήτων. Τα διώροφα στο μέτωπο της Ακαντιάς, το ημικυκλικό κτήριο απέναντι από τα σφαγεία (όπου στεγάζεται το MAXIM), τα κτήρια δίπλα στους παλιούς αλευρόμυλους, οι αλευρόμυλοι, το οικόπεδο με το ημιτελές κτήριο δίπλα στον Αγιο Νεκτάριο, το κτήριο με το μεγάλο οικόπεδο του Δημοσίου όπου στεγάζεται η Υπηρεσία Εγγείων Βελτιώσεων, ακόμα και τα κτήρια του Λιμενικού Ταμείου στον όρμο μετά τη νέα μαρίνα Ρόδου (απέναντι από την εφορία). Όλα αυτά, θα “συμπαρασυρθούν” από τις επενδύσεις που θα γίνουν. Μαζί τους θα επηρεαστεί και ένα μεγάλο τμήμα της μεικτής ζώνης (μηχανουργεία και οικισμός) της οδού Καποδιστρίου και των λοιπών παρόδων. Η άνοδος των αξιών, θα προκαλέσει αύξηση των ενοικίων και όσοι δεν είναι ιδιοκτήτες, θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν τις έδρες τους. Το ίδιο ακριβώς έγινε με τους πεζόδρομους στο Μαντράκι, όπου έκλεισαν πολλές μικρές εμπορικές επιχειρήσεις, μιας και δεν μπόρεσαν να πληρώσουν την υπέρμετρη αύξηση των ενοικίων που έφερε η ζήτηση για τη δημιουργία καφετεριών και επιχειρήσεων εστίασης.

Το χρονοδιάγραμμα
Όπως σημειώθηκε πιο πάνω, θρυαλλίδα εξελίξεων θα είναι η νέα προβλήτα στο τουριστικό λιμάνι και ο νέος ξύλινος πεζόδρομος μέχρι την Ακαντιά. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει ανακοινωθεί, αυτά θα έχουν ολοκληρωθεί το επόμενο έτος. Από τότε κι έπειτα θα ξεκινήσουν όλα. Σταδιακά, σε βάθος πενταετίας, η αλλαγή της εικόνας στην οδό Αυστραλίας και όλου του παραλιακού μετώπου της βορειοανατολικής ανατολικής πλευράς της πόλεως Ρόδου θα έχει ξεκινήσει.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου