Με το α.π. Οίκ. 237/31.8.2018 και ενόψει της επίσημης έναρξης της σχολικής χρονιάς 2018 – 2019, ο Αντιπεριφερειάρχης Δωδεκανήσου κ. Χ. Κόκκινος απέστειλε έγγραφο – παρέμβαση και ζητά από τον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου να επιτευχθεί το αυτονόητο και να ξεκινήσει ομαλά και χωρίς κενά η σχολική χρονιά. Επίσης συμφωνώντας με τα αιτήματα των συλλόγων των εκπαιδευτικών της περιοχής μας, ζητά από τον υπουργό Παιδείας να επανεξετάσει τις αποφάσεις αποχαρακτηρισμού από «δυσπρόσιτες» σχολικών μονάδων Α’θμιας και Β’θμιας Εκπαίδευσης στα Δωδεκάνησα, διότι δημιουργούνται πολλά προβλήματα.
Σας αποστέλλουμε το έγγραφο.
ΘΕΜΑ: Αποχαρακτηρισμός σχολικών μονάδων στα Δωδεκάνησα και προβλήματα που δημιουργούνται – Αίτημα για ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2018 – 2019
Κύριε Υπουργέ,
Eνόψει της επίσημης έναρξης της σχολικής χρονιάς 2018 – 2019 και της παρουσίας των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες στις 3.9.2018 και μεταφέροντας το δίκαιο αίτημα και τις αγωνίες των νησιωτών μας, ζητώ στην έναρξη της σχολικής χρονιάς (11.9.2018) να επιτευχθεί το αυτονόητο σε όλη τη χώρα αλλά και στην ακριτική περιοχή μας: Το σύνολο των εκπαιδευτικών να βρίσκεται στη θέση τους ώστε οι μαθητές των σχολείων της δημόσιας εκπαίδευσης να μη χάνουν ώρες διδασκαλίας και να τους διανεμηθούν εμπρόθεσμα τα σχολικά βιβλία.
Ενώνω τη φωνή μου και στηρίζω τις απόψεις των συναδέλφων της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, που εκτιμούν ότι αποτελεί τεράστιο πλήγμα η απόφασή σας να αποχαρακτηρίσει από «δυσπρόσιτα» τα σχολεία, όπως τα Γυμνάσια με λυκειακές τάξεις του Γενναδίου και Έμπωνα αλλά και όλων των τύπων σχολείων που βρίσκονται στη Λέρο,.
Στα σχολεία αυτά υπηρετούν αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, και επιλέγονται από αυτούς έχοντας το κίνητρο της αυξημένης μοριοδότησης. Αυτές οι σχολικές μονάδες κινδυνεύουν να μείνουν για μεγάλα χρονικά διαστήματα χωρίς εκπαιδευτικούς (πιθανά και μετά τα Χριστούγεννα) αφού αυτοί που θα τα επιλέξουν θα τα βάλουν σε δεύτερη προτίμηση επιλέγοντας σχολεία πιο κοντά στην πόλη της Ρόδου ή και σε άλλες κεντρικές περιοχές του νησιού.
Επισημαίνω ότι αντίστοιχο αίτημα έχει εκφράσει και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α’θμιας Εκπαίδευσης Ρόδου και ελοχεύουν τα ίδια προβλήματα, λόγω του αποχαρακτηρισμού από δυσπρόσιτα των Δημοτικών Σχολείων Έμπωνας, Κρητηνίας, Απόλλωνα, Διμυλιάς και των νηπιαγωγείων Έμπωνας, Κρητηνίας, Απόλλωνα και Ελεούσας. Επίσης ζήτημα προκύπτει και από το χαρακτηρισμό των σχολείων στο νησί της Λέρου, όπου σχεδόν τα μισά σχολεία του χαρακτηρίστικαν «δυσπρόσιτα», σε αντίθεση με τα υπόλοιπα του νησιού.
Κύριε υπουργέ,
στόχος και επιθυμία όλων μας είναι η στήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης και η παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών προς τα παιδιά μας. Οι μαθητές, οι γονείς οι εκπαιδευτικοί και οι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης συνεργάζονται γι’ αυτό το σκοπό και έχουν δίκαιες απαιτήσεις και προσδοκίες από την κεντρική εξουσία.
Με εκτίμηση,
Ρόδος, 31.8.2018