Απομονωμένοι στο Αιγαίο και στο Ιόνιο θα παραμείνουν, για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα, εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες και δεκάδες χιλιάδες τόνοι εμπορευμάτων μετά τη νέα 24ωρη απεργία που αποφάσισε το μεσημέρι της Δευτέρας η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.
Μάλιστα, η νέα απεργία που γίνεται, μεταξύ άλλων, και για την υπογραφή νέων συλλογικών συμβάσεων εργασίας για τους εργαζόμενους στην ακτοπλοΐα, έγινε μετά και τη δεύτερη βελτιωμένη πρόταση της εργοδοσίας για αυξήσεις 2% αρχής γενομένης από την 1η Σεπτεμβρίου του 2018.
Η πρόταση αυτή υποβλήθηκε στην ΠΝΟ πριν τη συνεδρίαση της εκτελεστικής επιτροπής της Δευτέρας που αποφάσισε παράταση της απεργίας και σε συνέχεια άλλης πρότασης που προέβλεπε αυξήσεις 1% από 1 Σεπτεμβρίου το 2018 και επιπλέον 1% από 1 Ιουνίου του 2019, η οποία επίσης απερρίφθη,
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), υπολογίζει ότι κατά μέσο όρο το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου διακινούνται ημερησίως 150.000 επιβάτες (έναντι 200.000 τον Αύγουστο), 25.000 τόνοι εμπορευμάτων από και προς τα νησιά (οι προμήθειες – εξαγωγές) και δεκάδες χιλιάδες ΙΧ.
Με δομένου ότι τη Δευτέρα, πρώτη μέρα απεργίας, τα πλοία παρέμειναν δεμένα στα λιμάνια, σωρευτικά οι αποκλεισμένοι στα νησιά παραθεριστές, νησιώτες, φορτία αλλά και τα εμπορεύματα και οι επιβάτες που θέλουν να επιστρέψουν προς τα νησιά, υπερβαίνουν τις 300.000.
Ακόμα και αν η απεργία λήξει την Τρίτη, κάτι που επί του παρόντος δεν πιθανολογείται, η εξυπηρέτηση του σωρευμένου μεταφορικού φόρτου εκτιμάται ότι θα χρειαστεί αρκετά 24ωρα για να ολοκληρωθεί.