Ειδήσεις

Τελικώς ήταν υπερβολική η εντολή του λιμεναρχείου για αλλαγή πλεύσης του King Sharon λόγω υποψίας για ρύπανση

Γράφει ο
Νεκτάριος Καλογήρου

Το επιβατηγό πλοίο “King Sharon” δεν είχε προκαλέσει εκούσια ρύπανση στη θάλασσα, παρά μόνο από το σωλήνα εξάτμισης είχαν εκτιναχθεί υπολείμματα ατελούς καύσης.
Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από το αποτέλεσμα της εξέτασης δείγματος που είχε ληφθεί από τις λιμενικές αρχές, στη θαλάσσια περιοχή ανοικτά του Ενυδρείου Ρόδου, στις 30 Ιουνίου 2018. Οι άνδρες του λιμεναρχείου προχώρησαν στη συλλογή του δείγματος, καθώς είχαν θεωρήσει πως κάτι είχε απορριφθεί στο νερό από το πλοίο “King Sharon”, που εκείνη τη στιγμή βρισκόταν σε πλεύση προς το Μαρμαρίς. Μάλιστα οι λιμενικοί, σταμάτησαν το καράβι και παρά τις διαμαρτυρίες του καπετάνιου, όπως και της πλοιοκτήτριας εταιρείας, απαίτησαν αυτό να επιστρέψει στο λιμάνι της Ρόδου.
Πρέπει να σημειωθεί ότι το “King Sharon” εκτελούσε, γεμάτο επιβάτες, το δρομολόγιο Ρόδος -Μαρμαρίς -Ρόδος, μια γραμμή που ακολουθεί εδώ και πολλά χρόνια, χωρίς ουδέποτε να έχει προκαλέσει προβλήματα. Παρά τις διαμαρτυρίες για την αυστηρότητα της εντολής, το πλοίο επέστρεψε στην Ακαντιά και οι επιβάτες όλοι πήραν πίσω τα χρήματά τους.
Το δείγμα που είχε ληφθεί εκείνη τη μέρα εστάλη προς έλεγχο στο Γενικό Χημείο του Κράτους και μόλις πριν από λίγες ημέρες ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα. Αυτά έδειξαν πως εκείνο που οι λιμενικοί θεώρησαν ως ρύπανση ήταν “πολυκυκλικοί αρωματικοί υδρογονάνθρακες”. Κοινώς, επρόκειτο για υπολείμματα από τον σωλήνα εξάτμισης του σκάφους και εκτινάχθηκαν στη θάλασσα από μια απότομη αύξηση των στροφών του κινητήρα. Εκείνοι που γνωρίζουν από την πλοήγηση μεγάλων σκαφών αναφέρουν ότι κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή σε ένα ταξίδι και εξαρτάται από τον κυματισμό της θάλασσας.
Το ό,τι οι λιμενικοί εντόπισαν αμέσως ότι κάτι είχε συμβεί δείχνει ότι βρίσκονται σε διαρκή περιπολία και υπηρετούν με ζήλο τη δουλειά τους. Ωστόσο η αυστηρότητα με την οποία αντιμετώπισαν το γεγονός μπορεί να θεωρηθεί ως “υπερβολικός ζήλος”, δεδομένου ότι σε αυτές τις περιπτώσεις λαμβάνεται δείγμα από τη θάλασσα, το καράβι συνεχίζει το δρομολόγιό του και καταλογίζεται το πρόστιμο μόλις εξαχθούν τα αποτελέσματα του ελέγχου από το Χημείο.
Η Ναυτική Εταιρεία Αιγαίου, της οικογένειας Κακά, που κατέχει το “King Sharon” δραστηριοποιείται στη θάλασσα του νοτιοανατολικού Αιγαίου από τη δεκαετία του 1940. Από τότε μέχρι σήμερα έχει πολλές φορές τιμηθεί (από τους νησιωτικούς Δήμους και το Λιμεναρχείο) για την προσφορά της προς τους κατοίκους των ακριτικών νησιών και τους επισκέπτες τους.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου