Μια νέα πτυχή του θέματος με τα υδατοδρόμια παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, στη Βουλή.
Μέχρι τώρα γνωρίζαμε, βάσει του νομοσχεδίου, ότι θα είναι διαφορετική η άδεια ίδρυσης και διαφορετική η άδεια λειτουργίας, με την πρώτη να είναι υποχρεωτικά σε δημόσιο φορέα π.χ. Οργανισμό Λιμένα ή Δήμο, ώστε αν σταματήσει ο ιδιώτης να λειτουργεί το υδατοδρόμιο, να πετά δηλαδή τα υδροπλάνα ή πτωχεύσει, να μην σταματήσει η λειτουργία του υδατοδρομίου. Επίσης, σύμφωνα με τον υπουργό, η άδεια ίδρυσης σε δημόσιο φορέα, θα μηδενίσει το φαινόμενο της εμπορίας των αδειών. Ωστόσο, επειδή κάποιοι μικροί δήμοι, που δεν έχουν την δυνατότητα να εκδώσουν άδεια ίδρυσης, μπορούν μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), να επιλέξουν ιδιώτη, να εκδώσουν από κοινού άδεια ίδρυσης και παράλληλα ο ιδιώτης να προχωρήσει στην άδεια λειτουργίας. Μάλιστα, τα παράβολα είναι 2.500 για την άδεια ίδρυσης και 2.500 για την άδεια λειτουργίας.
Τώρα, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Υπουργείου, οι μη τουριστικοί προορισμοί είναι αυτοί που διευκολύνονται με δράσεις και με υποδομές σαν των υδατοδρομίων. Πάντως, το καινούργιο στοιχείο που έχουμε, σύμφωνα με όσα είπε ο Χρήστος Σπίρτζης, είναι ότι «πριν τα Χριστούγεννα μπορούμε να έχουμε ένα ολοκληρωμένο πρώτο σχεδιασμό για το πού πρέπει να γίνουν υδατοδρόμια στη χώρα και όπου δεν υπάρχει ομαδοποίηση ή εμπορικό ενδιαφέρον ή ενδιαφέρον του ιδιωτικού τομέα, να αναλάβει το Υπουργείο μέσω της υπηρεσίας που ιδρύεται μέσα στο νομοσχέδιο για την αδειοδότηση, να βγάλει τις άδειες ίδρυσης. Και μετά να συζητήσουμε, αν αυτές οι ομάδες υδατοδρομίων, ειδικά στα απομακρυσμένα νησιά, μπορούν να λειτουργήσουν από μικτά σχήματα μαζί με τον ιδιωτικό τομέα ή μόνο με το Δημόσιο.»
«Μπορούμε να βάλουμε ένα στόχο, τέλος Φεβρουαρίου ή μέσα στο Μάρτιο, να υπάρχουν δεκάδες άδειες που θα τις βγάλει το Υπουργείο ή η υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας που είναι διεύθυνση του Υπουργείου, μαζικά, σε περιοχές που δεν υπάρχει ενδιαφέρον. Έχουμε μια στενή συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση γι’ αυτό το θέμα και αυτό μπορεί να γίνει και στην υλοποίηση, στην κατασκευή, των υδατοδρομίων,» είπε ο υπουργός κι αυτό είναι η καινοτομία, δηλαδή ότι το δημόσιο θα εκδίδει άδειες στο όνομά του και θα τις μεταβιβάζει.