Έρευνα της Tranio, σε συνεργασία με την MR&H ερεύνησε τις τάσεις των διεθνών επενδυτών όσον αφορά την ξενοδοχειακή αγορά, αλλά και την αγορά real estate στη Μεσόγειο. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η οποία πραγματοποιήθηκε μέσα σε ένα μήνα με 60 συμμετέχοντες (πράκτορες real estate, επενδυτές κ.ά.), η Ελλάδα εμφανίζεται ιδιαίτερα ελκυστική, λόγω της αναπτυσσόμενης αγοράς με προοπτικές υψηλής απόδοσης.
Ειδικά για την την περίπτωση της Ελλάδας, ένας από τους ερωτηθέντες παρατήρησε: “Οι επενδυτές στην Ελλάδα αγοράζουν περιουσιακά στοιχεία για ανάπτυξή τους εξαρχής ή μετατροπή τους, αλλά το επενδυτικό περιβάλλον περιπλέκεται από χρονοβόρες νομικές διαδικασίες. Παρ‘όλα αυτά, εάν βελτιωθεί το όλο γραφειοκρατικό κλίμα, το ίδιο θα γίνει και με την επένδυση”. Όσον αφορά ποιοι είναι οι πλέον δημοφιλείς ελληνικοί προορισμοί για τους επενδυτές, το 55% των ερωτηθέντων ονόμασαν τις Κυκλάδες (Σαντορίνη, Μύκονο και Πάρο). Πολλοί θεωρούν επίσης ότι η Αθήνα (36%) και η Κρήτη (27%) είναι υποσχόμενες αγορές, ενώ κάποιοι αναφέρουν επίσης τη Ρόδο και τη Χαλκιδική”.
Άλλα συμπεράσματα της έρευνας είναι τα ακόλουθα:
- Η πλειοψηφία των επενδυτών (86%) σημείωσαν ότι η δραστηριότητα των διεθνών επενδυτών αυξάνεται στην περιοχή της Μεσογείου
- Ισπανία, Ελλάδα και Ιταλία βρίσκονται στην κορυφή των πλεόν ελκυστικών χωρών για τους επενδυτές
- Οι σημαντικότεροι παράγοντες που συνεισφέρουν στη δημοτικότητα μιας χώρας στους επενδυτές είναι η σταθερή οικονομία και οι χαμηλές τραπεζικές χρεώσεις (Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία), προσφορά κατοικίας ή υπηκοότητα μέσω επενδυτικών προγραμμάτων (Ισπανία, Πορτογαλία, Κύπρος) και η αναπτυσσόμενη αγορά με προοπτικές υψηλών αποδόσεων (Ελλάδα).
- Το 55% των ερωτηθέντων ονόμασαν τις Κυκλάδες (Σαντορίνη, Μύκονος και Πάρος) ως τους πιο δηοφιλείς προορισμούς για τους επενδυτές στην Ελλάδα
- Το 39% θεωρεί ότι η Costa del Sol και άλλοι προορισμοί στην ακτογραμμή της Ανδαλουσίας (Malaga, Marbella, Benalmadena, Torremolinos, Fuengirola) είναι ιδιαιτέρως ελκυστικοί προορισμοί
- Τα τρίστερα και τετράστερα ξενοδοχεία και θέρετρα είναι οι πιο δημοφιλείς τύποι επενδύσεων μεταξύ των διεθνών επενδυτών
- Τα δύο βασικά επενδυτικά κίνητρα στο χώρο του ξενοδοχειακού real estate είναι η προσωπική χρήση (ως εξοχική κατοικία) και η ποικιλομορφία του χαρτοφυλακίου των επενδυτών
- Το 72% των ερωτηθέντων θεωρούν ότι μια επένδυση στο ξενοδοχειακό real estate στη Μεσόγειο δε θα είναι προσοδοφόρα, λόγω αναποτελεσματικής διαχείρησης των ακινήτων.