Παρουσιάστηκαν στην διεθνή έκθεση τουρισμού Philoxenia στη Θεσσαλονίκη, τα πρώτα ευρήματα από την δεύτερη έρευνα ποιότητας της Ρόδου ως τουριστικού προορισμού που διεξάγει ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων του νησιού μας σε συνεργασία με το Αμερικάνικο Κολλέγιο της Θεσσαλονίκης.
Αυτή τη φορά συγκεντρώθηκαν περισσότερα από 3.000 ερωτηματολόγια από ξενοδοχεία σε όλο σχεδόν το νησί και τουριστικά πρακτορεία, είναι δηλαδή πιο αντιπροσωπευτικό το δείγμα σε σύγκριση με την έρευνα του 2017 που ξεκίνησε τον μήνα Ιούλιο χωρίς να συμπληρωθούν ερωτηματολόγια κατά την πρώιμη τουριστική σεζόν.
Ο κ. Ανέστης Αναστασίου, επίκουρος καθηγητής στο Αμερικανικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης, που ανέλαβε το 2017 την «πρόκληση» για την εκπόνηση της μελέτης ύστερα από πρόταση του προέδρου του ΣΔΞΡ Γιώργου Ματσίγκου, δήλωσε: «Φέτος χαίρομαι επειδή έχουμε ένα καλύτερο δείγμα. Συμμετείχαν στην έρευνά μας νέα ξενοδοχεία σε όλο το νησί και περισσότερα πρακτορεία. Είναι σαφώς πιο αντιπροσωπευτικό το δείγμα μας αυτή τη φορά.
Ήδη έχουμε επεξεργαστεί το 50% των ερωτηματολογίων και έχουμε εξάγει τα πρώτα συμπεράσματα. Προφανώς και θα διαφοροποιηθούν τα δεδομένα, όταν ολοκληρώσουμε την επεξεργασία των ερωτηματολογίων, μπορούμε όμως να δούμε ποιες είναι οι πρώτες τάσεις. Πιστεύω ότι λίγο πριν τις γιορτές θα έχει ολοκληρωθεί η δουλειά μας, ώστε κάποια στιγμή τον Ιανουάριο να παρουσιάσουμε τα ευρήματα σε ειδική εκδήλωση στη Ρόδο και να κάνουμε τη σύγκριση με το 2017».
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα αφορούν στην περίοδο από τον Μάρτιο μέχρι και τον Ιούλιο, ενώ γίνεται σύγκριση με την Χαλκιδική όπου ο Σύλλογος διεξήγαγε παράλληλα την ίδια έρευνα ποιότητας προορισμού.
Σύμφωνα με αυτά, το 71% του δείγματος επισκεπτόταν τη Ρόδο για πρώτη φορά ενώ οι επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες ήταν το 21%. Ο μέσος χρόνος παραμονής ανέρχεται σε 9,24 ημέρες ενώ το 29% του δείγματος ήταν από τη Γερμανία, το 22% από την Αγγλία, το 9% από τη Ρωσία, το 2% από τη Γαλλία. Το 40% του δείγματος προτίμησε πακέτα ημιδιατροφής, το 34% ήταν τουρίστες του bed and breakfast και μόλις το 19% το all inclusive.
Σε ό,τι αφορά το κόστος του πακέτου, το 26,22% κυμαινόταν από 1000 έως 1500 ευρώ, το 25% περίπου κυμαινόταν από 751 έως 1000 ευρώ. Το 18,86% του δείγματος απάντησε ότι πλήρωσε για το πακέτο 501-750 ευρώ και το 9,91% ξόδεψε από 251 έως 500 ευρώ μόλις! Καλύτεροι πελάτες φαίνεται να είναι αυτοί του bed and breakfast που πλήρωσαν για υπηρεσίες εκτός ξενοδοχείου 383,16 ευρώ έναντι αυτών του all inclusive που δαπανούν 212,28 ευρώ κατά μέσο όρο. Οι πελάτες του half board άφησαν 291,97 ευρώ στην τοπική αγορά και του full board 267,22 ευρώ. Στην συντριπτική τους πλειοψηφία (47%) οι ερωτώμενοι απαντούν ότι έκλεισαν στο πακέτο των διακοπών τους μέσω ταξιδιωτικού πρακτορείου, το 25% μέσω ηλεκτρονικού τουριστικού πρακτορείου και το 22% μέσω σάιτ όπως booking.com, expedia.com κλπ. Πάντως, το 72% του δείγματος απαντά ότι θα προτιμούσε ξανά τη Ρόδο!
Η έρευνα ποιότητας του προορισμού της Ρόδου θα συνεχισθεί και το 2019 από τον Σύλλογο Διευθυντών Ξενοδοχείων και το Αμερικανικό Κολλέγιο της Θεσσαλονίκης.