Καθολική αναμένεται να είναι η συμμετοχή των εμπορικών καταστημάτων της Ρόδου στην Black Friday. Καθημερινά, απευθύνονται στον Εμπορικό Σύλλογο Ρόδου, καταστηματάρχες και έμποροι προκειμένου να ζητήσουν οδηγίες για την «Μαύρη Παρασκευή» που τοποθετείται στις 23 Νοεμβρίου και αναμένεται να φέρει τους καταναλωτές στην αγορά με τη «διάλυση τιμών»!
Η ελληνική εκδοχή της αμερικανικής Black Friday ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια από συγκεκριμένες μεγάλες αλυσίδες που διατηρούν υποκαταστήματα και στη Ρόδο, γνωρίζοντας μεγάλη ανταπόκριση. Πέρυσι συμμετείχαν περισσότερες επιχειρήσεις (ντόπιες και καταστήματα πολυεθνικών) στην προωθητική αυτή ενέργεια, με τον κόσμο να ανταποκρίνεται ακόμη περισσότερο με αποτέλεσμα να αδειάσουν ράφια ολόκληρα με εμπορεύματα.
«Η συμμετοχή στην Black Friday αναμένεται μεγάλη αυτή τη φορά. Δεν αποκλείεται να λάβει μέρος ακόμη και ολόκληρη η τοπική αγορά. Καθημερινά χτυπά ασταμάτητα το τηλέφωνο στα γραφεία του Εμπορικού Συλλόγου από συναδέλφους οι οποίοι ζητούν να μάθουν λεπτομέρειες», δήλωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου, κ. Νίκος Μπόνης.
Ο καταναλωτές της Ρόδου έχουν αποδείξει ότι τιμούν δεόντως την Black Friday και για το λόγο αυτό πρόκειται να συμμετάσχουν στην ξενόφερτη προωθητική ενέργεια που έχει εξελιχθεί σε θεσμό όλη η αγορά, από τα καταστήματα με είδη ένδυσης και υπόδησης, κοσμηματοπωλεία μέχρι και καταστήματα με οικοδομικά υλικά. Βέβαια, όπως σημειώνει ο κ. Μπόνης, μόνο μία μέρα δεν αρκεί για να τονωθεί η αγορά, όπου η κίνηση είναι εξαιρετικά υποτονική αυτή την περίοδο. Ακόμη και οι ενδιάμεσες χειμερινές εκπτώσεις που λήγουν επίσημα σήμερα, δεν κατάφεραν να τονώσουν την ρευστότητα που μετά τη λήξη της τουριστικής σεζόν βρίσκεται σε κατακόρυφη πτώση.
«Όσο καλή και αν είναι η εμπορική κίνηση την Black Friday, δεν είναι αρκετή μόνο μία μέρα για να τονωθεί η αγορά. Η κίνηση αυτή την περίοδο είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Ούτε οι ενδιάμεσες εκπτώσεις κατάφεραν να τραβήξουν τον καταναλωτή στην αγορά. Βέβαια ανέκαθεν αυτή την περίοδο, αμέσως μετά τη λήξη της τουριστικής περιόδου δηλαδή, η κίνηση είναι μειωμένη. Το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Δεκέμβρη αναμένεται να αυξηθεί σταδιακά η εμπορική κίνηση που θα κορυφωθεί τις ημέρες των εορτών», επισημαίνει ο κ. Μπόνης.
H πλειονότητα των καταναλωτών βλέπει τις προσφορές της Black Friday ως μια μεγάλη ευκαιρία για να αποκτήσει νέα smartphone και tablet ή γενικά τεχνολογικά gadget, που έγιναν ανάρπαστα τις προηγούμενες χρονιές και στη Ρόδο με τα ράφια των καταστημάτων να αδειάζουν! Γενικώς στην πρώτη θέση της λίστας με τις αγορές κατά τη διάρκεια των προηγούμενων Black Fridays, βρέθηκε ο τομέας της τεχνολογίας και συγκεκριμένα οι ηλεκτρονικές συσκευές. Ακολουθούν τα παπούτσια και στην τρίτη θέση της λίστας είναι τα είδη ένδυσης.
Να σημειωθεί ότι οι προσφορές σε είδη ένδυσης και υπόδησης αφορούν κυρίως στα εμπορεύματα προηγούμενων σεζόν και όχι π.χ. στις τρέχουσες κολεξιόν ενδυμάτων-υποδημάτων. Στα προϊόντα τεχνολογίας, μπορούν να αφορούν ακόμη και τα πιο νέα μοντέλα, γι’ αυτό και ο κόσμος σχηματίζει ουρές…αξημέρωτα έξω από τα καταστήματα για να προλάβει να προμηθευτεί το αγαπημένο του κινητό τηλέφωνο, tablet ή ό,τι άλλο έχει βάλει στο …μάτι.
Πάντως οι καταναλωτές έχουν ξεκινήσει ήδη την έρευνα αγοράς, όπως αναφέρουν καταστηματάρχες της Ρόδου. Μπαίνουν στα καταστήματα χωρίς να ψωνίσουν και ρωτούν αν θα συμμετέχει η κάθε επιχείρηση στην Black Friday περιμένοντας ότι οι προσφορές θα είναι μεγαλύτερες από τις εκπτώσεις που ισχύουν αυτή την περίοδο.
Λεπτομέρειες για την Black Friday και τις επιχειρήσεις που θα πάρουν μέρος αναμένεται να ανακοινωθούν σύντομα από τον Εμπορικό Σύλλογο Ρόδου. Σε ό,τι αφορά τώρα τις πολυεθνικές και τις αλυσίδες που έχουν υποκαταστήματα στη Ρόδο και θα συμμετέχουν στην «Μαύρη Παρασκευή», είναι τα Public, Γερμανός, Kotsovolos, Γερμανός, e-shop.gr, Oysho, Prince Oliver, ενώ η λίστα ανανεώνεται καθημερινά.