Με την υπ’ αριθμ. 43238/5928/30 Σεπτεμβρίου 2013 απόφαση της γενικής γραμματέως της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου κ. Χρ. Καλογήρου, που δημοσιεύθηκε χθες στη «Διαύγεια», έγινε δεκτή, ως νόμω βάσιμη η από 30 Ιουλίου 2013 ειδική διοικητική προσφυγή της Ναυτικής Εταιρίας με την επωνυμία “ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗ Ν.Ε.”, κατά της υπ’ αρ. 118Α/18.07.2013 απόφασης του διοικητικού συμβουλίου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου, με την οποία της είχαν επιβληθεί κυρώσεις για τη χρήση εκδοτηρίου εισιτηρίων στο Μαντράκι.
Η κ. Καλογήρου ακύρωσε την απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου αποδεχόμενη τις θέσεις, που εξέφρασε και δημόσια, ο κ. Γ. Σπανός.
Με την απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου, επετράπη συγκεκριμένα η υπό περιοριστικούς όρους-προϋποθέσεις και σύμφωνα με την πιστή τήρηση της σχετικής νομοθεσίας, διάθεση εισιτηρίων στην Μαρίνα Μανδρακίου Ρόδου, αποκλειστικά και μόνο για τους πλόες εσωτερικού των πλοίων-σκαφών που ελλιμενίζονται στην Μαρίνα και δραστηριοποιούνται από εκεί.
Κατά την άποψη, όμως, της Ναυτιλιακής, το διοικητικό συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου προέβη στην παράνομη έκδοση πράξεων κανονιστικού και δεσμευτικού χαρακτήρα, με τη λήψη της ως άνω προσβαλλόμενης απόφασης.
Συγκεκριμένα, όπως επιχειρηματολογεί, η ανωτέρω προσβαλλόμενη απόφαση, άνευ ειδικής και πλήρους αιτιολογίας, πάσχει, καθώς όπως αναφέρεται, η αναγκαιότητα λήψης αυτής έγκειται στο γεγονός ότι “Επειδή τόσο η Υπηρεσία μας όσο και η οικεία Λιμενική Αρχή έχουν γίνει αποδέκτες καταγγελιών-παραπόνων σχετικά με την παρουσίαση κρουσμάτων αθέμιτου ανταγωνισμού κατά τη διάθεση εισιτηρίων πλοίων-σκαφών στην Μαρίνα Μανδρακίου Ρόδου”.
Επιπλέον, κατά την Ναυτιλιακή, απαραίτητα στοιχεία της αιτιολογίας είναι η ουσιαστική εκτίμηση των πραγματικών καταστάσεων, καθώς και τα κριτήρια και οι σκέψεις του οργάνου, σχετικά με την άσκηση της διακριτικής του ευχέρειας.
Η αιτιολογία, η οποία έχει τα παραπάνω χαρακτηριστικά, πρέπει να είναι ειδική και όχι γενική και αόριστη, δηλαδή να σχετίζεται άμεσα με την ήδη από μακρού χρόνου διαμορφωμένη πραγματική και νομική κατάσταση, προσέτι δε να είναι πλήρης και επαρκής, δηλαδή να περιέχει και να περιγράφει με σαφήνεια τα συγκεκριμένα πραγματικά περιστατικά, ώστε να μην υπάρχει αμφιβολία για την ορθότητα των αποφάσεων και πράξεων στις οποίες αυτή προβαίνει, για να ρυθμίσει μια συγκεκριμένη έννομη σχέση.
Παράλληλα, σύμφωνα με την Ναυτιλιακή, πρέπει και επιβάλλεται οι προσβαλλόμενες πράξεις να τηρούν τις αρχές της ισότητας, της χρηστής διοίκησης και της αναλογικότητας, διότι σε διαφορετική περίπτωση, υφίσταται, όπως εν προκειμένω, κακή χρήση της διακριτικής ευχέρειας, άλλως υπέρβαση των άκρων ορίων αυτής, αφού η ρύθμιση που επιβάλλεται με αυτές, δεν βρίσκεται σε αρμονία με τον κανόνα δικαίου που την προβλέπει.
Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου έκρινε ότι από τη μελέτη των στοιχείων του φακέλου προκύπτει ότι η προσβαλλόμενη απόφαση δεν περιέχει επί του σώματός της αιτιολογία, αλλά ούτε και προκύπτει η τελευταία από τα στοιχεία του φακέλου.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/egine-dekti-i-prosfigi-tis-dodsos-naftiliaki/