Έντονες αντιδράσεις σε όλη την χώρα, έχει προκαλέσει το νομοσχέδιο που περιλαμβάνει αλλαγές για τα μουσικά σχολεία. Οι εξελίξεις σε συνδυασμό με τα προβλήματα που ήδη καταγράφονται θέτουν σε κίνδυνο το μέλλον των συγκεκριμένων σχολείων.
Στην Ρόδο, δόθηκε χτες συνέντευξη Τύπου από τους εκπροσώπους του Μουσικού Σχολείου Ρόδου και από μέλη του δ.σ. της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου για το θέμα.
«Δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να γίνει υποβάθμιση των μουσικών σχολείων της χώρας. Σήμερα, γίνονται συντονισμένες κινητοποιήσεις από μαθητές, γονείς και καθηγητές στα μουσικά σχολεία όλης της Ελλάδας. Αυτή την στιγμή, παρατηρούμε ότι οι σπουδές που μέχρι τώρα ήταν κατάρτιση και μια επιπλέον επαγγελματική εξέλιξη των μαθητών που είναι μέσα στα σχολεία αυτά, μετατρέπονται σε μια ειδίκευση. Επιπλέον, θα καταργηθούν αναλυτικά προγράμματα ενώ θα γίνει κατάργηση και αντικατάσταση από άλλο –άγνωστο- σχήμα όπως το ΙΕΚ της καλλιτεχνικής επιτροπής των μουσικών σχολείων που είναι τα καλύτερα στην μουσική εκπαίδευση στην χώρα. Μην ξεχνάμε ότι μέχρι σήμερα τα μουσικά σχολεία έχουν δώσει τα καλύτερα μουσικά σύνολα κ.λπ. ενώ έχουμε θέματα με τον ηλεκτρονικό αλλά και τον μουσικό εξοπλισμό των καλλιτεχνικών που δεν θα υπάρχουν εφεξής με την υπάρχουσα μορφή. Επίσης, δημιουργούνται θέματα επιλογής διευθυντών» δήλωσε ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου κ. Ανδρέας Μαρίνος.
Στην τοποθέτησή της, η υποδιευθύντρια του Μουσικού Σχολείου Ρόδου κα Ελένη Κακογιάννη, τόνισε: «Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουμε στα παιδιά. Να μπορούν να εκπαιδεύονται σωστά και να έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν εάν θέλουν να ακολουθήσουν μια μουσική σταδιοδρομία. Ακόμη κι αν αντικαταστήσει το υπουργείο την καλλιτεχνική επιτροπή θα πρέπει να είναι καταρτισμένοι και καταρτισμένοι καθηγητές με τις κατάλληλες γνώσεις. Επιπλέον, οι διευθυντές και οι υποδιευθυντές, πρέπει να έχουν μουσική ειδίκευση».
Μιλώντας ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Μουσικού Σχολείου Ρόδου, κ. Γιάννης Δαδήρας, υπογράμμισε τα εξής: «Το Μουσικό Σχολείο Ρόδου, λειτουργεί 26 χρόνια και κάνουν εξαιρετική δουλειά τόσο στην μουσική παιδεία όσο και την μουσική κατάρτιση. Βέβαια, υπάρχουν πολλά προβλήματα και ελλείψεις τόσα χρόνια σε καθηγητές, μουσικά όργανα, σίτιση μαθητών κ.λπ. Επιπλέον, παραμένει κενό, η μη πιστοποίηση των σπουδών των παιδιών που αποφοιτούν από τα Μουσικά Σχολεία. Αντί λοιπόν να γίνει αυτό, μπαίνουν διατάξεις πολύ σημαντικές που αλλοιώνουν τον ιδρυτικό νόμο αυτών των σχολείων».
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι εκπρόσωποι της Α’ ΕΛΜΕ Δ/σου κ.κ. Δημήτρης Κλαδογένης και Δημήτρης Ρακόπουλος, που εξέφρασαν την ανησυχία τους για τις εξελίξεις.
Σημειώνεται πως χτες γύρω στις 11 το πρωί, γύρω στους 300 μαθητές του Μουσικού Σχολείου (γυμνάσιο και λύκειο) συγκεντρώθηκαν στην Πλατεία Κύπρου σε ένδειξη διαμαρτυρίας και χωρίς επεισόδια ούτε πορείες, επέλεξαν να τραγουδήσουν διάφορα τραγούδια με τα μουσικά τους όργανα.
Μιλώντας στην «δημοκρατική» ο πρόεδρος του 15μελούς κ. Λάζαρος Ισλάμης υπογράμμισε τα εξής: «Σήμερα γίνεται μια πανελλήνια διαμαρτυρία σε όλα τα μουσικά σχολεία της Ελλάδας. Αντιδρούμε στο νομοσχέδιο και δεν πρέπει να επιτρέψουμε να ψηφιστεί γιατί υποβαθμίζει όλα τα σχολεία».
Οι καταγγελίες από
την Πανελλήνια Ενωση
Γονέων Μουσικών
Σχολείων Ελλάδας
Υπενθυμίζεται πως η Πανελλήνια Ενωση Γονέων Μουσικών Σχολείων Ελλάδας κατήγγειλε ότι το υπουργείο Παιδείας, καταστρέφει ουσιαστικά τα μουσικά σχολεία της χώρας, με αποκορύφωμα το σχέδιο νόμου «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστηµίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστηµίου Αθηνών, Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας µε τα ΤΕΙ Θεσσαλίας», το οποίο φέρνει ριζικές αλλαγές στην εκπαιδευτική αλλά και τη διοικητική λειτουργία των Μουσικών Σχολείων.
Γονείς αλλά και μαθητές υποστηρίζουν ότι επιχειρείται η υποβάθμιση των συγκεκριμένων σχολείων και, παρά τις διαβεβαιώσεις του υπουργείου ότι δεν προτίθεται να καταργήσει ή να συγχωνεύσει τα μουσικά σχολεία, τονίζουν ότι θα προχωρήσουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις προκειμένου να μην υλοποιηθεί η επιχειρούμενη «άλωση» των σχολείων, ζητώντας παράλληλα την απόσυρση των επίμαχων διατάξεων.
Οι ρυθμίσεις που έχουν ξεσηκώσει αντιδράσεις εντοπίζονται στο άρθρο 40 του νομοσχεδίου και αφορούν κυρίως την κατάργηση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής Μουσικών Σχολείων, την απαλοιφή των μαθημάτων αισθητικής παιδείας από το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών καθώς και την αλλοίωση του σκοπού των Μουσικών Σχολείων.
Σε ό,τι αφορά την Καλλιτεχνική Επιτροπή, το υπουργείο Παιδείας τονίζει ότι δεν θα υπάρξει κανένα απολύτως κενό καθώς οι αρμοδιότητές της ανατίθενται στις επιστημονικές ομάδες του ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής), κάτι το οποίο δεν βρίσκει σύμφωνο τον κόσμο των σχολείων καθώς, όπως λένε, το ΙΕΠ δεν διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία για να διαχειριστεί και να αναμορφώσει το πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων αυτών.
Αντίθετα, η πολύπειρη Καλλιτεχνική Επιτροπή (αριθμεί 30 χρόνια λειτουργίας) έπαιξε καταλυτικό ρόλο στη διαμόρφωση του περιεχομένου των Μουσικών Σχολείων και απαρτίζεται από μέλη με αναγνωρισμένο κύρος, που προέρχονται από τη «ζώσα καθημερινότητα των σχολείων».
Ένα ακόμη βασικό σημείο που θίγουν γονείς και μαθητές είναι η αλλαγή στην ίδια τη φυσιογνωμία των Μουσικών Σχολείων, καθώς στο νομοσχέδιο δεν δηλώνεται πλέον ρητά ότι σκοπός τους είναι «η προετοιμασία και η κατάρτιση των νέων που επιθυμούν να ακολουθήσουν την επαγγελματική κατεύθυνση της μουσικής», αλλά «η ενθάρρυνση και στήριξη του ενδιαφέροντος των μαθητών για τις τέχνες, η καλλιέργεια και η ανάπτυξη των δεξιοτήτων και κλίσεων που διαθέτουν…» -όπως επισημαίνεται.