Συνέβαλε καθοριστικά στην υπέρβαση που πραγματοποιήσαμε σύσσωμοι σαν κοινωνία τα προηγούμενα δύσκολα χρόνια. Και σήμερα, που η Ελλάδα εισέρχεται σε νέα αναπτυξιακή πορεία, έχει εξελιχθεί σε κεντρικό «πρωταγωνιστή».
Από την πρώτη στιγμή αντιληφθήκαμε αυτή τη μεγάλη αναπτυξιακή δυναμική του τουρισμού και σχεδιάσαμε μία ενιαία πολιτική για τον τουρισμό σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο. Δημιουργήσαμε νέους ορίζοντες για την εγχώρια τουριστική αγορά, επιχειρήσαμε το μεγαλύτερο τουριστικό άνοιγμα στην ιστορία του ελληνικού τουρισμού που οδήγησε εν μέσω αντίξοων συνθηκών στην κατακόρυφη αύξηση – άνω του 30% – του εισερχόμενου τουρισμού στην τετραετία 2015-2018 και σε διψήφια αύξηση των τουριστικών εσόδων, που ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο.
Επανατοποθετήσαμε την Ελλάδα στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη με ένα νέο στόχο, να την καταστήσουμε κορυφαίο προορισμό για τουρισμό 365 ημέρες τον χρόνο. Επεκτείναμε με επιτυχία την θερινή μας περίοδο και ενισχύσαμε σημαντικά την τουριστική κίνηση τους χειμερινούς μήνες.
Ταυτόχρονα ανοίξαμε νέες αγορές επισκεπτών υψηλής αγοραστικής δύναμης. Αναπτύξαμε τον θεματικό τουρισμό και προωθήσαμε νέους ελληνικούς προορισμούς. Προχωρήσαμε σε στρατηγικές συνεργασίες και κεντρικές συμφωνίες με τους μεγαλύτερους ταξιδιωτικούς οργανισμούς και αεροπορικές εταιρείες, εξασφαλίζοντας τη διαρκή αύξηση των τουριστικών μας μεριδίων κάθε χρόνο σε επισκέπτες και πτητικά προγράμματα.
Με τη στρατηγική μας σε βάθος τετραετίας δημιουργήσαμε το πλαίσιο, που οδήγησε στη μεγαλύτερη τουριστική ανάπτυξη στην ιστορία του ελληνικού τουρισμού, από την οποία επωφελήθηκε ο ιδιωτικός τομέας, οι τουριστικές επιχειρήσεις που ενίσχυσαν τον κύκλο εργασιών τους και την κερδοφορία τους, αλλά και πολλοί άλλοι παραγωγικοί κλάδοι της εθνικής μας οικονομίας που συνδέονται με τον τουρισμό όπως οι μεταφορές, η εστίαση, οι κατασκευές, η πρωτογενής παραγωγή, το λιανικό εμπόριο, το real estate. Οι υψηλές αυτές επιδόσεις κινητοποίησαν σημαντικό επιχειρηματικό ενδιαφέρον, και υπάρχει έκρηξη στις επενδύσεις υψηλής προστιθέμενης αξίας, που ενθαρρύνουμε για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε τα επόμενα χρόνια στις νέες ανάγκες που δημιουργεί η ολοένα και αυξανόμενη κίνηση.
Η επιτυχία μας, πρωτόγνωρη σε παγκόσμιο επίπεδο, αναγνωρίζεται από όλους τους διεθνείς οργανισμούς. Η Ελλάδα αποτελεί σήμερα παγκόσμιο πρότυπο βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και ένα άκρως πετυχημένο case study στη διαχείριση κρίσεων προορισμού, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδίων & Τουρισμού. Συμμετέχει ενεργά στη διαμόρφωση της ατζέντας του τουριστικού κλάδου σε παγκόσμιο επίπεδο και είναι σε θέση να βοηθήσει κι άλλες χώρες να αναπτυχθούν με αντίστοιχα υψηλούς ρυθμούς, προσφέροντας τεχνογνωσία.
Παρά τις δύσκολες οικονομικά συνθήκες και τους δημοσιονομικούς περιορισμούς, ισχυροποιήσαμε την εξωστρέφεια του ελληνικού τουρισμού. Εισαγάγαμε νέα διεθνή στάνταρ στρατηγικής επικοινωνίας, μάρκετινγκ και μπάτζετινγκ, μεγιστοποιώντας στο έπακρο την «έξυπνη» διαχείριση των διαφημιστικών κονδυλίων του εθνικού μας φορέα για την παγκόσμια τουριστική προώθηση και προβολή, του ΕΟΤ.
Συμμέτοχος σε αυτήν την επιτυχία με καθοριστική συμβολή στην ικανοποίηση των επισκεπτών μέσα από την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών, είναι ο ιδιωτικός τομέας. Με το σύνολο των Επιμελητηρίων και των τουριστικών φορέων προβάλλουμε με ενιαίο και δυναμικό τρόπο κάθε ελληνικό προορισμό στο εξωτερικό.
Η κυβέρνησή μας ήταν η πρώτη που αναγνώρισε την αξία του τουρισμού και ανέδειξε το ρόλο του ως ισχυρή κινητήρια δύναμη για την οικονομία και την κοινωνία. Ο ΣΕΤΕ υποστηρίζει την ευρεία διάχυση του μηνύματος αυτού και η Marketing Greece, από την πλευρά της, συμπληρώνει με δράσεις την προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Το 2018 είναι η χρονιά που η χώρα μας κεφαλαιοποίησε την υψηλή ζήτηση που δημιουργήσαμε τα προηγούμενα χρόνια. Συνολικά ως το τέλος του έτους υπολογίζεται οι διεθνείς αφίξεις να ξεπεράσουν τα 32,5 εκατ. – συμπεριλαμβανομένης της κρουαζιέρας – και τα έσοδα να ενισχυθούν με επιπλέον 2 δισ. ευρώ.
Δεν επαναπαυόμαστε. Θέλουμε να διευρύνουμε αυτήν την αυξητική πορεία, που δημιουργήσαμε με την τουριστική μας πολιτική, και την επόμενη χρονιά. Το 2019 έχουμε θέσει στρατηγική μας προτεραιότητα τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την εφαρμογή της καινοτομίας στον ελληνικό τουρισμό. Μία μεγάλη πρόκληση για τον τουρισμό σε παγκόσμιο επίπεδο. Μόνο μέσα από την εφαρμογή της καινοτομίας και την προώθηση των νέων τεχνολογιών μπορούμε να εξασφαλίσουμε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης για τον ελληνικό τουρισμό τα επόμενα χρόνια με βιώσιμο και υπεύθυνο τρόπο.