Ρεπορτάζ

Ατμοσφαιρικές εικόνες της Ρόδου και της Σύμης στην καινούρια έκδοση «Luxury is culture»

Γράφει ο
Νεκτάριος Καλογήρου

Με δεκάδες ατμοσφαιρικές φωτογραφίες της Ρόδου και της Σύμης, καθώς και δεκάδες κείμενα για τα δυο νησιά, κυκλοφόρησε το καινούριο βιβλίο της πρωτοβουλίας “Luxury is culture” και ήδη ταξιδεύει προς όλες τις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις. Η φετινή έκδοση έχει τον γενικό τίτλο «truly devoted people» και είναι επικεντρωμένη στο αποτέλεσμα της δουλειάς των ανθρώπων που έχουν με πάθος αφοσιωθεί στην επαγγελματική τους δραστηριότητα.
Στις 100 σελίδες του βιβλίου αποτυπώνονται μια σειρά από μεγάλες ενότητες. Η πρώτη αφορά στη Μεσαιωνική Πόλη, την ιστορία της, τον πολιτισμό που κρύβει στα τείχη της και τις ατελείωτες δυνατότητες που παρέχει για περιηγήσεις σε ανοικτούς και κλειστούς χώρους. Ειδική αναφορά γίνεται σε εμβληματικές εκδηλώσεις, όπως το «μεσαιωνικό φεστιβάλ», καθώς επίσης στη διαπολιτισμικότητα που χαρακτηρίζει την περιοχή. Τα 3.000 μέτρα τειχών περικλείουν μέσα τους τις πιο μεγάλες θρησκείες του κόσμου (Ορθοδοξία, Καθολικισμός, Μωαμεθανισμός, Ιουδαϊσμός) και αυτό αποτελεί χαρακτηριστικό στοιχείο κορυφαίας σημασίας.
Υπό τον τίτλο «Αν μπορούσες να πετάξεις», δίδεται στον αναγνώστη η μοναδική αίσθηση της κολύμβησης στις θάλασσες της Ρόδου, με ειδική μνεία στα νυχτερινά μπάνια. Τα τελευταία κέρδισαν τις εντυπώσεις των επισκεπτών στο περασμένο καλοκαίρι και αυτό φάνηκε στις παραλίες, που παρέμεναν γεμάτες και μετά τη δύση του ηλίου.
Οι ομορφιές των δυο νησιών, οι διαδρομές, η ασφάλεια, η φιλοξενία των ανθρώπων, το χαμόγελο και η εγκαρδιότητα έχουν ξεχωριστή προβολή στην νέα έκδοση.
Μεγάλο κεφάλαιο είναι αφιερωμένο στις εναλλακτικές αθλητικές και τουριστικές δραστηριότητες της Ρόδου. Στις σελίδες του παρουσιάζονται οι περιοχές για wind & kite surf, οι καταδυτικές επιλογές, οι διαδρομές για πεζοπορίες, ιππασία, ήπιας έντασης ορειβασία και όλα όσα μπορούν να γίνουν στην τοπική ύπαιθρο.
Όλα τα παραπάνω είναι δοσμένα με μια πλειάδα κειμένων και κυρίως με μεγάλες, πολύχρωμες, ατμοσφαιρικές φωτογραφίες, ορισμένες από τις οποίες κόβουν την ανάσα. Σε αυτό συνέβαλε μια ολόκληρη σειρά Ρόδιων επαγγελματιών και ερασιτεχνών φωτογράφων. Ολοι τους διέθεσαν αφιλοκερδώς τη δουλειά τους, θέλοντας με τον τρόπο αυτό να βάλουν το δικό τους λιθαράκι στην προβολή της Ρόδου και της Σύμης. Το αισθητικό αποτέλεσμα από τη χρήση των φωτογραφιών τους είναι ασύλληπτο και σε αυτό συνέβαλε καθοριστικά η εταιρεία marketing Beyond Group η οποία είχε την καλλιτεχνική ευθύνη του έργου.

Τα τοπικά προϊόντα έχουν κι αυτά ξεχωριστή θέση. Ένα σημαντικό μέρος του βιβλίου είναι αφιερωμένο στο τοπικό ελαιόλαδο, στο μέλι, το μελεκούνι, τα τοπικά παραδοσιακά ζυμαρικά, το κρασί, το τοπικό εξαίσιο παγωτό και τα γλυκά κουταλιού – μαρμελάδες. Για όλα γίνεται εκτενής αναφορά, με ιστορικές αναδρομές και γευστικές συγκρίσεις, ώστε να προκαλέσουν τον επισκέπτη να αναζητήσει τα προϊόντα τοπικής ετικέτας.
Το αφιέρωμα στη Σύμη έχει το γενικό τίτλο «Η Σύμη του Giorgio Armani» και ξεκινά με την αγάπη του διεθνούς φήμης ιταλού σχεδιαστή για το νησί του Νηρέα. Η διακριτική πολυτέλεια του μικρού νησιού, οι δεκάδες γαστρονομικές επιλογές, οι πεντακάθαρες θάλασσες, οι μοναχικές παραλίες, οι επιλογές για περιηγήσεις στο πευκοδάσος του, οι επιλογές για yachting ή fishing, καθώς και τα υπέροχα μικρά του αρχοντικά, προτείνονται ένα προς ένα μέσα από το νέο “Luxury is culture”.
Μεταξύ των αρθρογράφων, ξεχωρίζει το κείμενο του κ. Γιώργου Ματσίγκου. Ο ίδιος από τη θέση του προέδρου του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου περιγράφει την «Καινούρια εποχή φιλοξενίας» και αναλύει την τάση που επικρατεί στις ξενοδοχειακές μονάδες για την ανάδειξη των ταλέντων του προσωπικού. Είτε πρόκειται για κηπουρούς, ή για σερβιτόρους, είτε για σεφ ή διευθυντές, το ζητούμενο στις νέες ξενοδοχειακές μονάδες της Ρόδου είναι η αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού με γνώμονα τις ιδιαίτερες ικανότητες του κάθε προσώπου.Για την τοπική γαστρονομία γράφει ο γνωστός σεφ Γιάννης Κατσιμπράκης. Ο άνθρωπος που μαγείρεψε για τις πιο μεγάλες προσωπικότητες του πλανήτη, μιλάει για τα τέσσερα μυστικά συστατικά των συνταγών. Εξηγεί στο κείμενό του το πώς διαφοροποιείται η γεύση μιας συνταγής από τόπο σε τόπο, από παρέα σε παρέα και αναλύει την ελληνική κουλτούρα του μοιράσματος φαγητού στο τραπέζι. «Μη φοβηθείτε» γράφει ο Γιάννης Κατσιμπράκης «να αφήσετε στην άκρη την παραγγελία προσωπικής μερίδας και αντί γι’ αυτήν να ζητήσετε διάφορα πιάτα και να τα απολαύσετε σαν Ελληνες».
Από τη δική της πλευρά η πολιτισμολόγος Μαρία Ξανθογιώργη επέλεξε την ανάδειξη των φάρων του νησιού, της ιστορίας της Λίνδου, του έναστρου ουρανού και τη σχέση του πατέρα της αστρονομίας Ιππάρχου με τη Ρόδο. Όλα αυτά είναι δοσμένα μέσα από ένα «τοπογραφικό» διήγημα, που κρατά το ενδιαφέρον του αναγνώστη αμείωτο μέχρι την τελευταία λέξη. Οι φωτογραφίες που συνοδεύουν το κείμενο είναι εντυπωσιακές.

Η φιλοσοφία της
νέας έκδοσης
Το νέο βιβλίο “Luxury is culture” κυκλοφορεί σε 10.000 αντίτυπα, δύο εκδόσεων: Ελληνοαγγλική και Γαλλογερμανική. Εχει αποδειχθεί ότι οι γερμανόφωνοι και γαλλόφωνοι τουρίστες σπανίως διαβάζουν οτιδήποτε είναι γραμμένο στην αγγλική γλώσσα. Ετσι, η πρόσθετη γαλλογερμανική έκδοση τούς δίνει εκείνο που συνήθως επιζητούν μετ’ επιτάσεως.
Τα αντίτυπα αποστέλλονται στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις και διανέμονται δωρεάν από το περίπτερο του Δήμου Ροδίων. Προς την κατεύθυνση αυτή είναι σημαντική η υποστήριξη των στελεχών του γραφείου Τουρισμού Ρόδου, τα οποία αγόγγυστα μεταφέρουν τα μεγάλου βάρους κιβώτια, τακτοποιούν τα βιβλία και φροντίζουν ώστε να δοθούν προς τους επισκέπτες. Αντίτυπα βρίσκονται επίσης σε όλα τα δωμάτια των συνεργαζόμενων boutique καταλυμάτων και προσφέρονται προς τους επισκέπτες υψηλής εισοδηματικής στάθμης. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται μια αλυσίδα προβολής, ο ένας «μικροξενοδόχος» κερδίζει από τον άλλο και συνολικά ωφελείται ο προορισμός. Επιπρόσθετα, οι μικροί παραγωγοί έχουν τη δυνατότητα να προβάλουν το αποτέλεσμα της δουλειάς τους απευθείας σ’ ένα κοινό εξαιρετικά απαιτητικό, αλλά και αποδοτικό.
Επίσης, το βιβλίο διανέμεται από πλήθος άλλων σημείων του νησιού, έτσι ώστε τα θετικά του αποτελέσματα να έχουν αποδόσεις σε δύο σεζόν. Τη σεζόν του 2019 μέσα από την προβολή στη διάρκεια των εκθέσεων του χειμώνα και για τη σεζόν του 2020 μέσα από τη διανομή των βιβλίων στη διάρκεια του επόμενου καλοκαιριού.
Στις ευχαριστίες της προτελευταίας σελίδας γίνεται αναφορά στον Σύλλογο Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου για τη στήριξη της προσπάθειας, στο Εμπορικό – Βιομηχανικό Επιμελητήριο Δωδεκανήσου για την παροχή πληροφοριών ως προς τα τοπικά προϊόντα, στο Δήμο Ρόδου και στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για τη φιλοξενία στα περίπτερα.
Ο εκδότης φρόντισε ώστε η χρηματοδότηση των βιβλίων να γίνει αποκλειστικά από ιδιώτες. Συγκεκριμένα, συνολικά 30 ροδίτες επιχειρηματίες ανέλαβαν τη χρηματοδότηση της όλης δουλειάς, όπως αυτή οργανώθηκε και συντονίσθηκε από την ομάδα πρωτοβουλίας «Luxury is culture». Ο αριθμός των επιχειρηματιών είναι σχετικά περιορισμένος, έτσι ώστε να υπάρχει αρκετός χώρος για την ικανοποίηση του στόχου, που δεν είναι άλλος από την προβολή της ποιότητας των δυο νησιών.
Πρέπει να σημειωθεί πως και φέτος, ξεχωριστός υποστηρικτής της προσπάθειας στάθηκε η εταιρεία Blue Star Ferries, που επένδυσε στο οπισθόφυλλο του βιβλίου.
Το “Luxury is culture” βρέθηκε ήδη στις διεθνείς εκθέσεις του Λονδίνου και της Βαρσοβίας, ενώ θα ακολουθεί η συμμετοχή στις εκθέσεις της Αθήνας, της Μόσχας, του Ντίσελντορφ, της Βιέννης, του Μιλάνου, του Τελ Αβίβ, των Βρυξελλών και του Βερολίνου. Επίσης, είναι επιβεβαιωμένη η συμμετοχή του σε σειρά εκθέσεων για τα τρόφιμα και τη γαστρονομία.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου