Κι ενώ το Brexit μαζί με τη δυναμική επάνοδο προορισμών που αντιμετώπισαν θέματα ασφαλείας στο πρόσφατο παρελθόν, όπως η Τουρκία, είναι- κατά κοινή ομολογία- δύο από τις παραμέτρους που θα παίξουν καθοριστικό ρόλο το 2019 για τον ελληνικό τουρισμό, οι γείτονές μας φαίνεται ότι κερδίζουν πόντους στο Ηνωμένο Βασίλειο λόγω… τιμής.
Τα στοιχεία έρχονται από την ετήσια έρευνα για το 2019 του Post Office Travel Money, σύμφωνα με την οποία οι τοπ προορισμοί ως προς τη σχέση ποιότητας τιμής (value for money) φέτος για τους Βρετανούς- οι οποίοι ως γνωστόν αποτελούν μαζί με τους Γερμανούς τις δύο βασικότερες αγορές εισερχόμενου τουρισμού για τη χώρα μας- πανευρωπαϊκά αλλά και διεθνώς είναι τουριστικά θέρετρα της Βουλγαρίας, στην πρώτη θέση και της Τουρκίας στη δεύτερη θέση.
Η έρευνα μετρά πόσο φθηνοί είναι οι τουριστικοί προορισμοί σε όλο τον κόσμο για τους Βρετανούς τουρίστες με βάση τις τιμές σε οκτώ βασικά προϊόντα που αγοράζουν όταν κάνουν διακοπές (π.χ. μπουκάλι νερό, καφές, αναψυκτικό, δείπνο για δύο με ένα μπουκάλι κρασί, εντομοαπωθητικό), με την Ελλάδα να εκπροσωπείται από την Κέρκυρα και να βρίσκεται στην 21η θέση στο σύνολο των 42 προορισμών διεθνώς. Οι τιμές για το «καλάθι» των 8 προϊόντων του Βρετανού τουρίστα στην Κέρκυρα αποτιμάται στις 96 λίρες, έχοντας παρουσιάσει αύξηση σε σύγκριση με την περυσινή έρευνα και τις 78 λίρες που ήταν το αντίστοιχο «καλάθι» για το 2018.
Στη Βουλγαρία (Sunny Beach) που θεωρείται ο προορισμός με την καλύτερη σχέση ποιότητας -τιμής για τους Βρετανούς φέτος το αντίστοιχο νούμερο είναι στις 36 λίρες, στην Τουρκία (περιοχή Μαρμαρίδας) το νούμερο είιναι στις 45 λίρες.
Μαρμαρίδα
Στην τρίτη θέση στη διεθνή και ευρωπαϊκή κατάταξη ακολουθεί η Πορτογαλία (Algarve) με 50 λίρες, ενώ τέταρτος προορισμός στην Ευρώπη είναι η Ισπανία (Costa de Sol) με 54 λίρες. «Η ισοτιμία στην τουρκική λίρα αποτελεί την εξήγηση γιατί το πιο δημοφιλές τουριστικό θέρετρο της Τουρκίας βρίσκεται στο τοπ 3 της διεθνούς κατάταξης για το 2019. Οι τιμές έχουν πέσει φέτος κατά 18,7% στις 45 λίρες», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Costa del Sol
Τα νούμερα επιβεβαιώνουν τους εγχώριους τουριστικούς φορείς που κάνουν λόγο για «σκληρό» ανταγωνισμό φέτος στη Μεσόγειο και επαναλαμβάνουν σε όλους τους τόνους την ανάγκη για ένα ανταγωνιστικό τουριστικό προϊόν προκειμένου να διατηρηθεί, για τον ελληνικό τουρισμό, η δυναμική των τελευταίων ετών. Εξ’ ού και το μεγάλο ζητούμενο, να αντιμετωπιστεί η υψηλή φορολογία στο τουριστικό «πακέτο» που έχει αντίκτυπο και στην ανταγωνιστικότητα του προϊόντος.
Eκτός Ευρώπης για τους πιο μακρινούς προορισμούς, το Κείπ Τάουν είναι, σύμφωνα με την έρευνα έρευνα του Post Office ο πιο φθηνός προορισμός, ενώ Κένυα και Μπαλί μπήκαν για πρώτη φορά φέτος στο διεθνές τοπ 10. Στο διεθνές τοπ 10 περιλαμβάνεται και η Πάφος με το κόστος του «καλαθιού» να αντιστοιχεί σε 65 λίρες.
Αυτό που επισημαίνεται στην έρευνα είναι ότι στους 19 από τους 42 δημοφιλείς προορισμούς το φετινό καλοκαίρι έχουν σημειωθεί μειώσεις (έξι από αυτούς συμπεριλαμβανομένων και των τουριστικών θερέτρων της τοπ τριάδας), με τους αναλυτές της έρευνας να συνιστούν στους Βρετανούς τουρίστες να κάνουν τους υπολογισμούς τους πριν προγραμματίσουν τις διακοπές τους το φετινό καλοκαίρι και να επιλέξουν τον προορισμό που προσφέρει την καλύτερη σχέση ποιότητας- τιμής.
Της Στεφανίας Σούκη