Ειδήσεις

Σύννεφα στον τουρισμό από τις αναταράξεις σε TUI και Thomas Cook

Εξελίξεις στους δύο ισχυρότερους ταξιδιωτικούς ομίλους της ΕΕ δρομολογούν τα αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα 4ου τριμήνου. Στροφή στα ξενοδοχεία από τον όμιλο Thomas Cook. Στις online κρατήσεις και νέες αγορές στοχεύει ο όμιλος TUI.

Όταν οι δύο ισχυρότεροι ταξιδιωτικοί όμιλοι της Ευρώπης (TUI και Thomas Cook) ανακοινώνουν μέτρα για να αναστρέψουν την πορεία των οικονομικών τους μεγεθών, τότε ο… ουρανός της φετινής τουριστικής περιόδου μάλλον δεν προδιαγράφεται ανέφελος -με ό,τι αυτό συνεπάγεται για έναν από τους κύριους προορισμούς διακοπών της Μεσογείου όπως η Ελλάδα.

Πολύ περισσότερο όταν τα μέχρι στιγμής στοιχεία κρατήσεων στις βασικές ευρωπαϊκές αγορές δείχνουν πως το momentum του 2019 δεν φαίνεται ευνοϊκό για την Ελλάδα, καθώς οι προορισμοί με την υψηλότερη ζήτηση είναι -μέχρι στιγμής τουλάχιστον- η Τουρκία και οι προορισμοί της Βόρειας Αφρικής.

TUI και Thomas Cook έσπευσαν να αποδώσουν εν μέρει τα οικονομικά τους αποτελέσματα στο αρνητικό ωστικό κύμα από τον καύσωνα που επικράτησε σε αρκετές χώρες της Ευρώπης το περυσινό καλοκαίρι.

Ο όμιλος Thomas Cook εμφάνισε μείωση κρατήσεων από το Ηνωμένο Βασίλειο και τις αγορές της Βόρειας Ευρώπης στο τρίμηνο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου, με αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών του να αυξηθεί μόλις κατά 1%, στα 1.656 εκατ. στερλίνες (1,86 δισ. ευρώ). Στο ίδιο διάστημα, ωστόσο, οι ζημίες του αυξήθηκαν κατά 14 εκατ. στερλίνες (16,7 εκατ. ευρώ), φθάνοντας τα 60 εκατ. στερλίνες (67,3 εκατ. ευρώ).

Σε μια προσπάθεια να βελτιώσει τα οικονομικά του αποτελέσματα ο όμιλος Thomas Cook επέλεξε να μειώσει τις διαθέσιμες θέσεις του για το καλοκαίρι του 2019, προσδοκώντας να περιορίσει τα κόστη και να αυξήσει τα έσοδά του. Το αποτέλεσμα ήταν να καταγράψει μείωση κρατήσεων 12%, ενώ την ίδια στιγμή κατέγραψε αύξηση 4% στις τιμές πώλησης. Μείωση θέσεων και κρατήσεων εμφάνισαν και οι αεροπορικές εταιρείες του ομίλου, παρότι πέτυχαν να αυξήσουν 6% τις τιμές πώλησης των θέσεων.

Σε μια προσπάθεια δραστικής βελτίωσης των οικονομικών του ομίλου, η διοίκηση προανήγγειλε πώληση…ασημικών. Για την ακρίβεια, ανακοίνωσε την πρόθεσή της να πουλήσει μέρος ή το σύνολο του αεροπορικού της τομέα. Έναν τομέα που θεωρείται ισχυρό χαρτί του ομίλου και πόνταρε πολλά πάνω του για την ανάπτυξή του, ενοποιώντας σε έναν ξεχωριστό όμιλο την αεροπορική Condor και τις θυγατρικές που λειτουργούν σε Γερμανία, Σκανδιναβία και Βαλεαρίδες, με το εμπορικό όνομα Thomas Cook.

Οι αεροπορικές εταιρείες του ομίλου Thomas Cook συγκροτούν από κοινού στόλο103 αεροπλάνων, το 1/4 των οποίων πραγματοποιεί δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων και πέρυσι μετέφερε περισσότερους από 20 εκατ. επιβάτες. Στόχος, σύμφωνα με τους επικεφαλής της διοίκησης, είναι να βρεθούν κεφάλαια ώστε να χρηματοδοτηθεί η επέκταση του ομίλου στον χώρο των ξενοδοχείων.

Για τον λόγο αυτό, ο όμιλος Thomas Cook έχει δημιουργήσει το επενδυτικό όχημα Thomas Cook Hotel Investment (TCHI), το οποίο άντλησε την περασμένη εβδομάδα 51 εκατ. ευρώ από την ισπανική CaixaBank.

Προηγουμένως είχε εξασφαλίσει κεφάλαια 40 εκατ. ευρώ από την Τράπεζα Πειραιώς ΠΕΙΡ +2,79%. Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, τα 91 εκατ. ευρώ θα αξιοποιηθούν για την εξαγορά ενός ξενοδοχείου 250 δωματίων στα Κανάρια Νησιά και ενός άλλου 300 δωματίων στις Βαλεαρίδες. Με τις δύο προσθήκες, η TCHI θα έχει στην ιδιοκτησία της επτά ξενοδοχεία, με στόχο να τα αυξήσει σε 10-15 την επόμενη διετία.

Ο ξενοδοχειακός τομέας του Thomas Cook (Thomas Cook Hotels & Resorts) ελέγχει 7 αλυσίδες, στις οποίες έχουν ενταχθεί (κυρίως μέσω συμφωνιών franchise) 200 ξενοδοχεία σε 47 προορισμούς.

Ο όμιλος TUI, από την πλευρά του, αναθεώρησε επί τα χείρω τις προηγούμενες προβλέψεις κερδοφορίας. Έτσι, για το 2019 προβλέπει ότι η κερδοφορία του (EBITDA) θα παραμείνει στα περυσινά επίπεδα των 1.177 εκατ. ευρώ, εγκαταλείποντας την αρχική του πρόβλεψη για αύξηση κερδών πάνω από 10% το 2019 και 2020.

Η γραμμή άμυνας που επέλεξε να δημιουργήσει ο όμιλος TUI για τη βελτίωση των μεγεθών του περιλαμβάνει ακόμα πιο «σφιχτό» έλεγχο των δραστηριοτήτων του ομίλου από τη διοίκηση, με στόχο την περικοπή δαπανών. Ταυτόχρονα αποφάσισε περαιτέρω στροφή στις online κρατήσεις ενώ θα επιδιώξει να ενισχύσει τις πωλήσεις ακριβότερων πακέτων, κρουαζιερών, εκδρομών και δραστηριοτήτων. Δραστηριότητες από τις οποίες προήλθε το 70% των κερδών του ομίλου το 2018.

Ο όμιλος έχει επιλέξει, παράλληλα, την επέκτασή του σε νέες αγορές, στοχεύοντας σε 1 δισ. ευρώ πρόσθετα έσοδα από 1 εκατ. πελάτες μέχρι το 2022.

Παναγιώτης Δ. Υφαντής

πηγή euro2day.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου