Για τα έργα τα οποία έχει δρομολογήσει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με σημείο αιχμής το έργο “Επέκταση και Βελτίωση του Δικτύου Ηλεκτροφωτισμού στο Εθνικό και Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο της Νήσου Ρόδου” αλλά και το αντίστοιχο της Κω, μίλησε χτες, σε συνέντευξη Τύπου, ο ειδικός συνεργάτης του Περιφερειάρχη επί τεχνικών θεμάτων, κ. Στέργος Στάγκας.
«Ένα μεγαλόπνοο έργο για το νησί της Ρόδου, είναι έτοιμο να πάρει σάρκα και οστά. Γίνεται μια προσπάθεια τριών ετών, στο πλαίσιο της αναβάθμισης, συντήρησης, επέκτασης του επαρχιακού και εθνικού δικτύου -αρμοδιότητας της ΠΝΑΙ, πέραν των έργων που εκτελούμε σε διάφορα σημεία στο νησί. Αυτή την περίοδο βρίσκονται σε εξέλιξη, έργα άνω των 20εκ. ευρώ για την Ρόδο. Μόλις την περασμένη Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2019 ήρθε η έγκριση με κοινοποίηση προς την ΠΝΑΙ σχετικά με το έργο: ‘Επέκταση και Βελτίωση του Δικτύου Ηλεκτροφωτισμού στο Εθνικό και Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο της Νήσου Ρόδου’ και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα για να υπογραφεί η σύμβαση. Ήταν μία μακροχρόνια διαδικασία που αφορά παρεμβάσεις σε πάνω από 60χλμ στο νησί».
Τα στοιχεία αναλυτικά
Το έργο έχει τις αντίστοιχες πεζοδρομήσεις, μία μελέτη την οποία ενσωματώσαμε για δίκτυα τα οποία δεν υπήρχαν.
Το έργο αφορά την επέκταση στις εξής περιοχές:
Ρόδου – Λίνδου, Ρόδου – Καλλιθέας, Καλλιθέα – Φαληράκι, από την Ρόδου – Καλλιθέας – Κοσκινού – Γιουρομέντικα – Λεωφόρος, από Πυλώνα – Λάρδο
Ένα τμήμα της Προφύλιας, Τσαϊρι – Αεροδρόμιο, ένα τμήμα της Παστίδας και από Κρητικά – Καλαβάρδα.
Συγκεκριμένα:
ΕΘΝΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
• Κολύμπια (έως ανηφόρα Τσαμπίκας) = 1.025 μέτρα, 35 ιστοί, 35 βραχίονες,1 πίλαρ, 800 στηθαία ασφαλείας
• Ανηφόρα Τσαμπίκας έως χαμηλή εκκλησία Π.Τσαμπίκας = 1.200 μέτρα, 40 ιστοί, 40 βραχίονες, 1 πίλαρ, 1.100 στηθαία ασφαλείας
• Χαμηλή εκκλησία Π. Τσαμπίκας έως Ιατρικό Κέντρο Αρχαγγέλου = 1.260 μέτρα, 42 ιστοί, 44 βραχίονες, 2 πίλαρ, 800 στηθαία ασφαλείας (αφαίρεση υφισταμένων ιστών 75)
• Κυκλικός κόμβος Αρχαγγέλου έως Κυκλικό κόμβο Μαλώνας = 4.500 μέτρα, 150 ιστοί, 170 βραχίονες, 3 πίλαρ, 2.800 στηθαία ασφαλείας (αφαίρεση υφισταμένων ιστών 15)
• Κυκλικός κόμβος Μαλώνας έως Κυκλικό κόμβο Μασάρων = 1.200 μέτρα, 40 ιστοί, 53 βραχίονες, 1 πίλαρ, 900 στηθαία ασφαλείας (αφαίρεση υφισταμένων ιστών 10)
• Κυκλικός κόμβος Μασάρων έως είσοδο Καλάθου = 5.180 μέτρα, 172 ιστοί, 178 βραχίονες, 4 πίλαρ, 2.400 στηθαία ασφαλείας
• Είσοδος Καλάθου (υφιστάμενοι τσιμεντοϊστοί) έως Κυκλικό κόμβο Πυλώνας = 1.800 μέτρα, 75 ιστοί, 90 βραχίονες, 2 πίλαρ, 1.400 στηθαία ασφαλείας (αφαίρεση υφισταμένων ιστών 25)
• Κυκλικός κόμβος Πυλώνας έως είσοδο Λίνδου = 3.700 μέτρα, 142 ιστοί, 155 βραχίονες, 3 πίλαρ, 2.200 στηθαία ασφαλείας (αφαίρεση υφισταμένων ιστών 95)
ΕΠΑΡΧΙΑΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
• Ιξιά (όριο σχεδίου πόλεως Ρόδου) έως Αστυνομία Ιαλυσού = 3.700 μέτρα, 149 ιστοί, 157 βραχίονες, 3 πίλαρ, (αφαίρεση υφισταμένων ιστών 86)
• Αστυνομία Ιαλυσού έως όρια δ.κ. Κρεμαστής = 2.200 μέτρα, 95 ιστοί, 100 βραχίονες, 2 πίλαρ, (αφαίρεση υφισταμένων ιστών 39)
• Επαρχιακή Οδός από Καλυθιές έως συμβολή με Εθνική Οδό (Κόμβος Κ8) = 2.700 μέτρα, 82 ιστοί, 82 βραχίονες, 2 πίλαρ, (αφαίρεση υφισταμένων ιστών 72)
• Αεροδρόμιο (μετά τα όρια δ.κ. Παραδεισίου) έως Καλαβάρδα = 10.676 μέτρα, 400 ιστοί, 410 βραχίονες, 9 πίλαρ, 3.200 στηθαία ασφαλείας
• Επαρχιακή Οδός από όρια Παστίδας προς νοσοκομείο = 1.600 μέτρα, 57 ιστοί, 67 βραχίονες, 2 πίλαρ, (αφαίρεση υφισταμένων ιστών 24)
• Ρόδου-Καλλιθέας (από Φ.Σημ. πλησίον καταστήματος ‘Παλιούρης’ έως Φαληράκι) = 10.000 μέτρα, 355 ιστοί, 67 βραχίονες, 9 πίλαρ, (αφαίρεση υφισταμένων ιστών 320), 700 στηθαία ασφαλείας
• Επαρχιακή Οδός από Πυλώνα προς Λάρδο= 3.000 μέτρα, 111 ιστοί, 111 βραχίονες, 2 πίλαρ, (αφαίρεση υφισταμένων ιστών 20), 300 στηθαία ασφαλείας
• Επαρχιακή Οδός Βάτι – Προφύλια (είσοδος Προφύλιας) = 850 μέτρα, 35 ιστοί, 35 βραχίονες, 2 πίλαρ, (αφαίρεση υφισταμένων ιστών 18)
• Euromedica – Κοσκινού – Φανάρια ξενοδοχείο Paradise = 4.250 μέτρα, 165 βραχίονες, 3 πίλαρ, (αφαίρεση υφισταμένων ιστών 115), 1.800 στηθαία ασφαλείας
ΣΥΝΟΛΟ: 60.000 μέτρα, 52 πίλαρ, 19.300 στηθαία ασφαλείας, (αφαίρεση υφισταμένων ιστών 914), 2.337 βραχίονες, 2.255 ιστοί (12μ., 9μ., 7 μ., τεμ. χωρίς δίκτυο μόνο αντικατάσταση), μερική αντικατάσταση πεζοδρομίων
«Με αυτό το έργο, θωρακίζουμε πλήρως ένα μεγάλο τμήμα του οδικού δικτύου του νησιού που πράγματι είχε ανάγκη όλα αυτά τα χρόνια. Το έργο αναβαθμίζει την ασφάλεια και την αισθητική του δικτύου» όπως είπε ο κ. Στάγκας, ενώ διευκρίνισε πως υπάρχει ειδική μελέτη για τα δίκτυα ομβρίων στην τουριστική ζώνη της Ιξιάς (Φανερωμένη) καθώς και από την περιοχή του Α.Τ. προς την Κρεμαστή.
Το έργο συνολικά θα κοστίσει 2,7εκ. ευρώ.
«Εάν το συνδέσουμε με το κεφάλαιο που αφορά τον ηλεκτροφωτισμό με λάμπες LED ύψους 4,5εκ. ευρώ και αφαιρέσουμε τα 3,8 εκ. ευρώ, δίνουν ένα αποτέλεσμα των 700.000 ευρώ. Η έκπτωση που πήραμε της τάξεως του 7,3%, που είναι διπλάσια σε σχέση με ό,τι δόθηκε στον Δήμο Ρόδου (4,3%) επί της ουσίας, (αγορά και τοποθέτηση των LED) θα έχει σχεδόν μηδενικό κόστος. Μέσα στη διαδικασία έχουμε βάλει και την συντήρηση του εθνικού και επαρχιακού δικτύου για 10 χρόνια από την εταιρεία που θα μας προμηθεύσει και θα τοποθετήσει τις λάμπες LED».
Είπε ακόμη ότι η ΠΝΑΙ θα εξοικονομήσει αρκετά εκατομμύρια ευρώ από τις εκπτώσεις με αποτέλεσμα να γίνουν έργα σχεδόν δωρεάν μαζί με την συντήρηση. «Με τα χρήματα που είναι από ίδιους πόρους – Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, θα γίνει η επέκταση και στο υπόλοιπο νησί της Ρόδου. Εκ παραλλήλου είναι σε εξέλιξη ένας διαγωνισμός και για το νησί της Κω, για το έργο ‘Αντικατάσταση, Επέκταση, Βελτίωση Ηλεκτροφωτισμού, με τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας’ –μία παρόμοια μελέτη, της τάξεως των 3.250.000 ευρώ συν ΦΠΑ και 1.145.000 για τα LED. Η διαδικασία είναι σε εξέλιξη. Πρόκειται για μεγαλόπνοα έργα που εκτελεί η ΠΝΑΙ που θα δώσουν άλλη ώθηση στην ασφάλεια, αισθητική και λειτουργικότητα στην Ρόδο και στην Κω. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Περιφερειάρχη κ. Γιώργο Χατζημάρκο να προχωρήσουμε στην κατασκευή ενός τόσο μεγάλου έργου», κατέληξε ο κ. Στάγκας.