Ειδήσεις

Το τοπ 10 των ξενοδοχειακών αλυσίδων στην ελληνική αγορά το 2018

Τρία ξένα και δύο ελληνικά ονόματα απαρτίζουν την πεντάδα των μεγαλύτερων ξενοδοχειακών ομίλων, με βάση τον αριθμό των ξενοδοχείων τους, στην ελληνική αγορά στο τέλος του 2018, έτος κατά το οποίο η παρουσία των αλυσίδων στη χώρα ενισχύθηκε με δεδομένο το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τον κλάδο του τουρισμού στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Thomas Cook, Grecotel, Marriott, όμιλος Μήτση και TUI απαρτίζουν την πεντάδα των μεγαλύτερων αλυσίδων στην ελληνική αγορά (πάντα με βάση τον αριθμό των ξενοδοχείων τους ανά την Ελλάδα, δεδομένου ότι η σειρά αλλάζει αν ληφθεί υπόψη ο αριθμός των δωματίων), ενώ από την 6η μέχρι τη 10η θέση οι εγχώριοι όμιλοι κυριαρχούν: ο όμιλος Ξένου βρίσκεται στην έκτη θέση, η Louis Hotels από την Κύπρο στην 7η και ακολουθούν Myconian Collection, Blue Lagoon Group και Ηersonissos Group, συμπληρώνοντας το τοπ 10.

Τα στοιχεία προέρχονται από την εφετινή έρευνα «European Hotel & Chains Report 2019», της Horwarth HTL, της γνωστής, διεθνώς, συμβουλευτικής εταιρείας παγκοσμίως με εξειδίκευση στον τουριστικό και ξενοδοχειακό κλάδο, η οποία μάλιστα απέκτησε πρόσφατα παρουσία και στη χώρα μας.

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα, στην οποία για πρώτη φορά συμπεριλαμβάνεται και η Ελλάδα,  το 2018 οι αλυσίδες ξενοδοχείων αύξησαν το μερίδιό τους κατά 4% στην ευρωπαϊκή ξενοδοχειακή αγορά, ενώ οι  ξενοδοχειακές μονάδες που ανήκουν σε brand, hotel group ή family group διαθέτουν το 38% της συνολικής δυναμικότητας δωματίων.

Ειδικά για την Ελλάδα, όπως επισημαίνεται στην έρευνα της Horwarth, οι ξενοδοχειακές αλυσίδες αντιπροσώπευαν στο τέλος του 2018 το 1/4 της συνολικής δυναμικότητας με βάση τον αριθμό των δωματίων, ωστόσο μόλις το 8% επί του συνολικού αριθμού των ξενοδοχείων ανήκουν σε κάποιον ξενοδοχειακό όμιλο ή brand. Το ποσοστό ανεβαίνει στο 25% αν ληφθεί υπόψη ο αριθμός των δωματίων δεδομένου ότι τα εν λόγω ξενοδοχεία είθισται να έχουν μεγάλο μέγεθος.

Αξίζει να σημειωθεί, πως το 2018 οι διεθνείς αλυσίδες ή brands αύξησαν την παρουσία τους στην ελληνική αγορά κατά 15% σε επίπεδο δυναμικότητας δωματίων και κατά 12.1% σε επίπεδο δυναμικότητας κρεβατιών αποτυπώνοντάς με αυτόν τον τρόπο τις ανοδικές τάσεις της ζήτησης του ελληνικού τουρισμού των τελευταίων ετών, καθώς και την ελκυστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Επιπλέον, κατά το 2018 ξεκίνησαν τη λειτουργία τους 150 luxury ξενοδοχεία φτάνοντας έτσι τα 550 ξενοδοχεία 5 αστέρων και τα 1.581 ξενοδοχεία 4 αστέρων, μέγεθος που αντιστοιχεί στο 21.6% του συνολικού αριθμού ξενοδοχείων της χώρας.

Ιδού μερικά από τα ευρήματα της έρευνας:

-Ο συνολικός αριθμός των ξενοδοχείων που αποτελούν μέρος κάποιας αλυσίδας (εγχώριας και ξένης) στην ελληνική αγορά αντιστοιχεί στα 730 έχοντας αυξηθεί κατά 5% έναντι του 2017.

-Κατά 5,5% έχει αυξηθεί ο συνολικός αριθμός των δωματίων σε αλυσίδες το 2018 ξεπερνώντας για πρώτη φορά τις 100 χιλιάδες. Το μέσο μέγεθος των εν λόγω ξενοδοχείων είναι τα 137 δωμάτια.

-Ο συνολικός αριθμός των brands στην ελληνική αγοιρά φθάνει τα 209 στο τέλος του 2018 από 198 το 2017, εκ των οποίων τα 159 είναι εγχώρια ονόματα και τα 50 ξένα.

Horwarth.JPG

Οσον αφορά ειδικότερα τους «παίκτες» της αγοράς, τη δεκάδα των μεγαλύτερων εγχώριων ομίλων απαρτίζουν οι όμιλοι Μήτση και Grecotel, με έναν συνολικό αριθμό δωματίων στα 5.737 και 5.523 αντίστοιχα και 17 και 29 ξενοδοχεία σε όλη την Ελλάδα, ακολουθούν ο όμιλος Ξένου με 13 ξενοδοχεία και 1.254 δωμάτια, Βlue Lagoon Group και Μυconian Collection με 10 ξενοδοχεία έκαστος, 1.340 και 754 δωμάτια αντίστοιχα, Ηersonissos Group με μεγαλύτερο αριθμό δωματίων, στα 1.408 αλλά μικρότερο αριθμό ξενοδοχείων, στα 9 και ακολουθούν οι Caldera Group, Vasia Hotels & Resorts, Diana Group Hotels και Domotel.

Εγχώριες_αλυσίδες.JPG

Στις διεθνείς αλυσίδες την πεντάδα των ομίλων με τη μεγαλύτερη παρουσία στη χώρα μας απαρτίζουν οι Thomas Cook (7.268 δωμάτια), Marriott (3.533 δωμάτια- 28 ξενοδοχεία), TUI (4.148 δωμάτια), Louis Hotels (2.694 δωμάτια) και η Wyndham (1.440 δωμάτια). Ακολουθούν οι Labranda, Best Western, Preferred Hotels & Resorts, Cronwell και Dessole Hotels.

Ξενες_αλυσίδες.JPG

Η εικόνα στην Ευρώπη

Έχοντας ως βασικό στόχο να διερευνηθεί σε βάθος η διείσδυση των Hotel Groups, Family Groups και Brands έναντι των ανεξάρτητων ξενοδοχείων στην ευρωπαϊκή αγορά, η Horwath HTL ανέλυσε συνολικά 22 ευρωπαϊκών αγορών με συνολική δυναμικότητα 150.000 ξενοδοχείων και πάνω από 6 εκατομμυρίων δωματίων. Σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων η αγορά των διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων κατέχει πλέον το 13% της συνολικής αγοράς, και το 38% της δυναμικότητας δωματίων, ενώ κάθε ξενοδοχείο που ανήκει σε αλυσίδα ή όμιλο διαθέτει κατά μέσο όρο 131 δωμάτια σε σύγκριση με τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία που διαθέτουν κατά μέσο όρο 61 δωμάτια.

Παράλληλα, η έρευνα χαρτογραφεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο τις επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2018, το ύψος τους καθώς και την προέλευση των κεφαλαίων δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη εικόνα της ξενοδοχειακής αγοράς στην Ευρώπη.

«Το εύρος και η ανάλυση που διαθέτει η φετινή έρευνα την καθιστά ένα πολύτιμο εργαλείο τόσο για τους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων όσο και για τους επενδυτές», αναφέρει ο κ. Ξενοφώντας Πετρόπουλος, Country Director του ελληνικού γραφείου της Horwath HTL. «Αποτυπώνει με ακρίβεια την θέση των ξενοδοχειακών ομίλων στην ευρωπαϊκή αγορά και χαρτογραφεί πλήρως την ανάπτυξη των εγχώριων επιχειρήσεων. Μας χαροποιεί ιδιαίτερα το γεγονός πως φέτος στην έρευνα, συμπεριλήφθηκε για πρώτη φορά και η Ελλάδα, χάρη στη συνεργασία με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος και τα στοιχεία που μας διέθεσε.»

πηγή newmoney.gr

Της Στεφανίας Σούκη

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου