«To Υπουργείο Παιδείας έχει δημιουργήσει σύγχυση σχετικά με τον τρόπο εξέτασης και βαθμολόγησης των μαθητών και μαθητριών του Γενικού Λυκείου», επισημαίνει σε Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο Τομεάρχης Τουρισμού και Βουλευτής Δωδεκανήσου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάνος Κόνσολας.
Ο κ. Κόνσολας αναδεικνύει ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, αφού από τις 11 Οκτωβρίου 2018 με ενημερωτικό του έγγραφο, το Υπουργείου Παιδείας και με αρ. πρωτ. 169626/Δ2, προέβλεπε την αλλαγή του τρόπου εξέτασης και του τρόπου βαθμολόγησης, καθώς προγραμματιζόταν επαναληπτικό διαγώνισμα όχι μόνο στο πρώτο τετράμηνο, αλλά και στο δεύτερο.
Έκτοτε, δεν υπήρχε ούτε σαφής οδηγία, αλλά ούτε και κανονιστικό πλαίσιο, από την πλευρά του Υπουργείου, για το αν θα εφαρμοστεί η αλλαγή αυτή ή αν θα συνεχιστεί η διαδικασία που ίσχυε μέχρι σήμερα, κατά την οποία προβλέπεται μόνο ένα επαναληπτικό διαγώνισμα στο πρώτο τετράμηνο και εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς, τουλάχιστον για τις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου.
Αποτέλεσμα αυτής της σύγχυσης και της ασάφειας είναι ότι σε ορισμένα Λύκεια έχει ήδη προγραμματιστεί η διεξαγωγή επαναληπτικών διαγωνισμάτων, με το σκεπτικό ότι, αν ψηφιστεί ο νέος νόμος, δεν θα υπάρχει ο απαιτούμενος χρόνος για να γίνουν.
Σε κάποια άλλα Λύκεια, όμως, δεν προγραμματίζονται διαγωνίσματα, από τη στιγμή που θεωρούν ότι ισχύει ο υφιστάμενος νόμος αφού δεν έχει ψηφιστεί νέος.
Ο Μάνος Κόνσολας ζητά από τον Υπουργό Παιδείας να ξεκαθαρίσει τι ακριβώς ισχύει.
Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της Ερώτησης του κ. Κόνσολα.
Προς
Κύριο Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ: «Σύγχυση και ασάφεια σχετικά με τον τρόπο εξέτασης και βαθμολόγησης των μαθητών του Γενικού Λυκείου»
Κύριε Υπουργέ,
Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να δώσει λύση στη σύγχυση και στην ασάφεια που επικρατεί σχετικά με τον τρόπο εξέτασης και βαθμολόγησης των μαθητών του Γενικού Λυκείου.
Συγκεκριμένα, από τις 11 Οκτωβρίου 2018, με ενημερωτικό του έγγραφο (αρ. πρωτ. 169626/Δ2), το Υπουργείο Παιδείας προέβλεπε την αλλαγή του τρόπου εξέτασης και του τρόπου βαθμολόγησης, καθώς προγραμματιζόταν επαναληπτικό διαγώνισμα όχι μόνο στο πρώτο τετράμηνο, αλλά και στο δεύτερο.
Μετά από τέσσερις (4) και πλέον μήνες, δεν υπάρχει σαφής οδηγία αλλά και κανονιστικό πλαίσιο από την πλευρά του Υπουργείου για το αν θα εφαρμοστεί η αλλαγή αυτή ή αν θα συνεχιστεί η διαδικασία που ίσχυε μέχρι σήμερα, κατά την οποία προβλέπεται μόνο ένα επαναληπτικό διαγώνισμα στο πρώτο τετράμηνο και εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς, τουλάχιστον για τις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου.
Σε πολλά σχολεία υπάρχει διφορούμενη αντιμετώπιση, κάτι που επιτείνει τη σύγχυση.
Συγκεκριμένα, σε ορισμένα Λύκεια έχει ήδη προγραμματιστεί η διεξαγωγή επαναληπτικών διαγωνισμάτων, με το σκεπτικό ότι αν ψηφιστεί ο νέος νόμος δεν θα υπάρχει ο απαιτούμενος χρόνος για να γίνουν.
Σε κάποια άλλα Λύκεια, δεν προγραμματίζονται διαγωνίσματα από τη στιγμή που θεωρούν ότι ισχύει ο υφιστάμενος νόμος αφού δεν έχει ψηφιστεί νέος.
Όλα τα παραπάνω, καθιστούν επιβεβλημένη την παρέμβαση του Υπουργείου Παιδείας για να γνωρίζουν όλοι τι ακριβώς θα ισχύσει.
Και είναι απαράδεκτο το γεγονός, τέσσερις (4) μήνες μετά την εγκύκλιο, να μην έχει επιλυθεί το ζήτημα αυτό και να επιτείνεται η σύγχυση και η αβεβαιότητα.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός
- Τι ακριβώς ισχύει για τον τρόπο εξέτασης και βαθμολόγησης των μαθητών των Γενικών Λυκείων;
- Με ποιο τρόπο προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας να ξεκαθαρίσει μια τόσο σοβαρή υπόθεση που απασχολεί ένα μεγάλος μέρος της σχολικής κοινότητας στα Γενικά Λύκεια της χώρα;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Μάνος Κόνσολας
Βουλευτής Δωδεκανήσου