Ειδήσεις

Ανεβαίνουν οι προσδοκίες για την κρουαζιέρα, σημάδια βελτίωσης στην αγορά

Βγαίνει σταδιακά από τη “δίνη” η αγορά της κρουαζιέρας, που προκάλεσε κυρίως ο αποκλεισμός της Τουρκίας από τα προγράμματα των μεγάλων ομίλων μετά την απόπειρα πραξικοπήματος το 2016 και τις τρομοκρατικές επιθέσεις (σημειώνεται πως η πλειονότητα των πακέτων κρουαζιέρας συνδύαζαν ελληνικά και τουρκικά λιμάνια) και την οποία επέτεινε η έλλειψη υποδομών για την υποδοχή των νέων μεγάλων κρουαζιερόπλοιων.

Σύμφωνα με φορείς του κλάδου, φέτος αναμένεται μικρή άνοδος, περίπου 6%, στις προσεγγίσεις σε σύγκριση με πέρσι, στην οποία συμβάλλει η βελτίωση συνθηκών στην Τουρκία και γενικότερα στην Ανατολική Μεσόγειο, συμπεριλαμβανομένης της Αιγύπτου. Σημειώνεται πως το 2017, οι απώλειες στον κλάδο άγγιζαν το 20%.

Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος, πέρσι καταγράφηκαν στο σύνολο των προορισμών κρουαζιέρας 3.410 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων (έναντι 3.415 το 2017) και 4.788.642 επισκέψεις επιβατών κρουαζιέρας (έναντι 4.625.363 το 2017), ενώ η πρώτη δεκάδα των προορισμών διατηρείται η ίδια τα τελευταία οκτώ χρόνια (παρά τις μικρές ανακατατάξεις).

Ανεβαίνουν οι προσδοκίες για την κρουαζιέρα, σημάδια βελτίωσης στην αγορά

Όπως είχαν δείξει συμπληρωματικά τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Τράπεζα της Ελλάδος από 16 λιμάνια που καλύπτουν σχεδόν το 90% των συνολικών αφίξεων κρουαζιερόπλοιων στη χώρα μας, την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2018  οι συνολικές εισπράξεις από επιβάτες κρουαζιέρας μειώθηκαν κατά 2,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017 και ανήλθαν στα 384 εκατ. ευρώ. Το κυριότερο λιμάνι από πλευράς εισπράξεων κρουαζιέρας ήταν αυτό του Πειραιά, με συμμετοχή 44,3% επί του συνόλου. Ακολουθούν το λιμάνι της Κέρκυρας και το λιμάνι της Σαντορίνης, με 16,4% και 9,7% των εισπράξεων αντίστοιχα.

Επιπλέον, οι συνολικές διανυκτερεύσεις εκτός κρουαζιερόπλοιων μειώθηκαν κατά 1,2% και διαμορφώθηκαν στις 3.740 χιλ. διανυκτερεύσεις, ενώ οι συνολικοί επιβάτες κρουαζιέρας για την επισκοπούμενη περίοδο εκτιμώνται σε 2.444 χιλ., παρουσιάζοντας μικρή μείωση κατά 0,4%, γεγονός που επηρέασε αρνητικά τη διαμόρφωση των εισπράξεων από την κρουαζιέρα. Είναι επίσης επιβαρυντικό για τα έσοδα πως σχεδόν εννιά στου δέκα ήταν διερχόμενοι επισκέπτες, οι οποίοι κατά μέσο όρο πραγματοποίησαν 1,5 στάσεις σε ελληνικά λιμάνια, όσες και την αντίστοιχη περίοδο του 2017.

Φέτος πάντως φαίνεται πως το κλίμα έχει ξεκινήσει να αντιστρέφεται. Είναι ενδεικτικό πως η Celestyal Cruises, η οποία διατηρεί ως βάση των δραστηριοτήτων της την Ελλάδα με λιμάνια επι/αποβίβασης κατά κύριο λόγο τα ελληνικά νησιά και την Ανατολική Μεσόγειο, στο πλαίσιο της προσπάθειας επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, ξεκίνησε φέτος όπως ανακοίνωσε τις κρουαζιέρες στις 15 Μαρτίου, δύο εβδομάδες νωρίτερα, συγκριτικά με το 2018, ενώ τις ολοκληρώνει δύο εβδομάδες αργότερα, δηλαδή συνολικά ένα μήνα περισσότερο.

Επίσης η MSC Cruises θα έχει περίπου 400 προσεγγίσεις σε ελληνικά λιμάνια το 2019, ενώ μετά από μία πενταετία, το καλοκαίρι του 2020, επιστρέφει στη χώρα μας και η Disney Cruise Line, η οποία στο νέο πρόγραμμα δρομολογίων της περιλαμβάνει και ελληνικά λιμάνια. Συγκεκριμένα τα κρουαζιερόπλοια της Disney Cruise Line περιλαμβάνουν την Ελλάδα σε τρεις κρουαζιέρες στη Μεσόγειο. Κατά τη διάρκεια κρουαζιέρας με 12 διανυκτερεύσεις και δύο ακόμη με 9 διανυκτερεύσεις, οι επιβάτες των πλοίων θα αποβιβάζονται στον Πειραιά, το Κατάκολο, τη Σαντορίνη, τη Μύκονο και την Κρήτη.

πηγή capital.gr
Της Βίκυς Κουρλιμπίνη

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου