Καταστροφική θα είναι η σαιζόν του 2014 για το θαλάσσιο τουρισμό

Σημαντική καθίζηση θα παρουσιάσει ο θαλάσσιος τουρισμός για τη Ρόδο και στη σαιζόν του 2014 και σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά, εάν δεν υπάρξουν άμεσες κινήσεις από τους τουριστικούς παράγοντες, τότε το λιμάνι της Ακαντιάς του χρόνου θα είναι πιο φτωχό σε προσεγγίσεις από κάθε άλλη χρονιά. Το έργο της ανατροπής του αρνητικού σκηνικού στο θαλάσσιο τουρισμό θα είναι εξαιρετικά δύσκολο καθώς ο προγραμματισμός των κρουαζιέρων έχει ήδη γίνει και έχουν ξεκινήσει οι προπωλήσεις εισιτηρίων.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές της «Δημοκρατικής», για του χρόνου έχουν προγραμματιστεί συνολικά 149 κρουαζιέρες με ενδιάμεσο λιμένα τη Ρόδο. Ο αριθμός αυτός αποτελεί ιστορικά το αρνητικότερο ρεκόρ, καθώς μέχρι πριν από πέντε χρόνια, τόσες προσεγγίσεις γινόντουσαν σε χρονικό διάστημα μόλις 45 ημερών κι όχι ενός ολόκληρου έτους. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα πως φέτος το Νοέμβριο θα προσεγγίσουν τη Ρόδο 18 κρουαζιερόπλοια και του χρόνου το Νοέμβριο θα προσεγγίσουν μόλις τέσσερα. Ο μήνας Αύγουστος του 2014, που είναι ο πιο σημαντικός μήνας της κρουαζιέρας, θα έχει συνολικά 19 κρουαζιερόπλοια!!!
Αυτό σημαίνει ότι η τοπική τουριστική αγορά θα έχει τεράστιες απώλειες εσόδων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Η κρουαζιέρα για την τοπική αγορά είναι η δεύτερη πιο σημαντική και κινητήριος δύναμη για όλα τα καταστήματα. Ακόμα και τα καταστήματα εκείνα που δεν βρίσκονται στις τουριστικές περιοχές, κερδίζουν από τους τουρίστες της μιας ημέρας.
Για το έτος 2014, οι κρουαζιέρες θα ξεκινήσουν δειλά τον Μάρτιο με μόλις δύο προσεγγίσεις στις 19 και 26 του μήνα, από το κρουαζιερόπλοιο Louis Olympia, το οποίο συνήθως φέρνει Κύπριους τουρίστες. Για ολόκληρο τον Μάρτιο δεν υπάρχουν άλλες προσεγγίσεις και αυτό είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει για την τουριστική Ρόδο.
Ο θαλάσσιος τουρισμός θα γίνει αισθητός από τον Απρίλιο του 2014, οπότε και έχουν προγραμματιστεί να γίνουν συνολικά 17 προσεγγίσεις.
Σε όλη τη σαιζόν του 2014 τα κρουαζιερόπλοια που θα δένουν στη Ρόδο θα είναι μικρού και μεσαίου μεγέθους, ενώ τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια και του χρόνου θα κάνουν μόνον ελάχιστες εμφανίσεις.
Τα στοιχεία που παρουσιάζει σήμερα η «Δημοκρατική» στηρίζονται στον επίσημο προγραμματισμό που έχουν κάνει οι πιο μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας και δεν έχουν περιθώριο αμφισβήτησης. Συγκεκριμένα, ο προγραμματισμός αφορά τις εταιρείες κρουαζιέρων Costa, MSC, Holland American Line, Regent Seven Seas, Cunard Line (με το μεγαθήριο καράβι Queen Elizabeth), Wind Star, Louis (με εξαίρεση τα πλοία Orient), AIDA, Silver Seas, Thomson, Disney, Oceania, Azamara Cruises κλπ. Πρόκειται δηλαδή για τις πιο μεγάλες εταιρείες του κόσμου της κρουαζιέρας.
Υπάρχει μια μικρή περίπτωση αυτός ο προγραμματισμός να ανατραπεί προς το θετικότερο, μόνο στην περίπτωση που στη διάρκεια του χειμώνα υπάρξει πάρα πολύ μεγάλος αριθμός κρατήσεων και απαιτηθεί η δρομολόγηση πρόσθετων σκαφών.
Στα στοιχεία αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται οι προσεγγίσεις της εταιρείας ETSTOURS, η οποία κάνει κυκλικές, τετραήμερες κρουαζιέρες στο Αιγαίο με αφετηρία την Τουρκία και έχει τη Ρόδο ως έναν από τους ενδιάμερους προορισμούς. Η εταιρεία αυτή, λόγω της υψηλής ζήτησης που υπάρχει στη γείτονα χώρα, για τη σαιζόν του 2014 θα δρομολογήσει τρία, μεσαίου μεγέθους κρουαζιερόπλοια. 
Στα ίδια στοιχεία δεν συμπεριλαμβάνονται οι προσεγγίσεις των κρουαζιερόπλοιων “Orient Queen 1 & 2”, τα οποία είναι μικρού μεγέθους και συνήθως φέρνουν κάθε εβδομάδα τουρίστες από το Ισραήλ.
Το όλο θέμα είναι εξαιρετικά σοβαρό και είναι επιτακτικό τώρα να καταβληθούν προσπάθειες από τους τουριστικούς και πολιτικούς παράγοντες του τόπου προκειμένου να υπάρξει βελτίωση των δεδομένων της επόμενης σαιζόν. Ο ίδιος ο δήμαρχος Ρόδου Στάθης Κουσουρνάς σε άτυπη συνάντηση που είχε την περασμένη εβδομάδα με καταστηματάρχες της Μεσαιωνικής Πόλης είχε εξηγήσει πως «φέτος το χειμώνα θα γίνει ειδική στόχευση για τη διαφήμιση και την ανάπτυξη της κρουαζιέρας». Ομως, από τέτοιου είδους δραστηριότητες δεν θα πρέπει να αναμένονται θετικές εξελίξεις, αφού ο προγραμματισμός της επόμενης σαιζόν έχει ήδη γίνει.
Για να ανατραπεί η κατάσταση της καταβαράθρωσης του θαλάσσιου τουρισμού της Ρόδου απαιτούνται λιμενικές υποδομές, διότι σε αντίθετη περίπτωση, το νησί μας θα καταντήσει ως φτωχός, ξεχασμένος συγγενής των προορισμών της Μεσογείου.