Ο τουρισμός αποτελεί τον σημαντικότερο τομέα της οικονομίας της ΠΝΑ όσον αφορά στη διαμόρφωση του ΑΕΠ, στην απασχόληση και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, συμπαρασύροντας και άλλους κλάδους οι οποίοι εμπλέκονται στις δραστηριότητες του τουρισμού.
Ως ένα πολύμορφο τουριστικό προϊόν η ΠΝΑ απευθύνεται σε όλους τους «εν δυνάμει» επισκέπτες εφόσον μπορεί να ικανοποιήσει όλων των ειδών και χαρακτήρων διακοπές (κοσμοπολίτικο περιβάλλον – ήρεμο περιβάλλον) φύση, πολιτισμό κλπ.
Τα τελευταία χρόνια ο τουρισμός στη ΠΝΑ παρουσίασε διακυμάνσεις που οφείλονται στην οικονομική κρίση αλλά και σε εγγενείς αδυναμίες του κλάδου.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που παρουσιάζεται τα τελευταία χρόνια στην ΠΝΑ είναι η συρρίκνωση της τουριστικής
περιόδου όπου συγκεντρώνει το 90% του εισερχόμενου τουρισμού στους μήνες αιχμής.
Οι στόχοι μας
· Η ΠΝΑ να συγκαταλέγεται μέσα στους πρώτους τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο
· Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου
· Αύξηση των θέσεων εργασίας στον τουριστικό κλάδο
· Αναβάθμιση του κοινωνικού ρόλου του τουρισμού (συνειδητοποίηση ότι κάθε νοικοκυριό στην ΠΝΑ συνδέεται άμεσα ή έμμεσα με τον τουρισμό)
Οι παράμετροι της ανάπτυξης
· Η ανάδειξη των αξιών και του τρόπου ζωής των νησιωτών της ΠΝΑ
· Η ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και της σύγχρονης ελληνικής νησιωτικής δημιουργίας
· Ο σεβασμός και η ορθολογική αξιοποίηση των φυσικών μας πόρων
· Η προβολή αυθεντικών εμπειριών για τους επισκέπτες
· Η ανάπτυξη της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων της ΠΝΑ
· Η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού μέσα από την παροχή υψηλών υπηρεσιών ποιότητας
· Επαύξηση των ακτοπλοϊκών και αεροπορικών δρομολογίων
· Η ισόρροπη ανάπτυξη εντός της ΠΝΑ και η δίκαιη κατανομή του πλούτου
· Η δημιουργία θετικού κλίματος για επενδύσεις στον τουρισμό
Δυναμική διεκδίκηση και συμμετοχή για:
· τη δημιουργία σταθερού επενδυτικού και φορολογικού πλαισίου για τις επιχειρήσεις του τουρισμού και όχι μόνο.
· τη μείωση των συντελεστών ΦΠΑ
· την καθολική εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου σε όλα τα νησιά
· την απλοποίηση της γραφειοκρατίας (έκδοση και επανέκδοση αδειών, διαδικασίες fast track, διαδικασίες θεώρησης)
· την τήρηση των κανόνων εργασίας και καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας
· την ενίσχυση και δημιουργία σύγχρονων και ανταγωνιστικών δομών τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης
· για την προώθηση και στήριξη επενδύσεων που στοχεύουν στην αναβάθμιση της ποιότητας και της διεύρυνσης των παρεχόμενων υπηρεσιών (ΕΣΠΑ)
Επενδύσεις στον τουρισμό
· Προώθηση και στήριξη επενδύσεων ειδικά σε υποδομές που ενισχύουν τον τουρισμό κρουαζιέρας και τον τουρισμό θαλάσσης
· Πύλη εισόδου κρουαζιέρας στη Ρόδο
· Δημιουργία cluster κρουαζιέρας σε συνεργασία με τους νησιωτικούς δήμους
· Αναβάθμιση των υποδομών ώστε τα τουριστικά αξιοθέατα, οι αρχαιολογικοί χώροι, τα μουσεία, οι παραλίες και όλες οι τουριστικές επιχειρήσεις να είναι προσβάσιμες και φιλικές στα ΑΜΕΑ
· Δημιουργία φορέα προώθησης και προβολής της ΠΝΑ ως τουριστικού προορισμού με την συνεργασία των δήμων και των φορέων του κλάδου παρέχοντας ευελιξία,
συνέπεια και συνέχεια, ενός οργανισμού DMO (Destination Management Organization)
Ανάπτυξη αγορών
· Διαφοροποίηση του παραδοσιακού προϊόντος (ήλιος- θάλασσα) με πρόσθετες υποστηρικτικές παροχές και ενίσχυση του με εναλλακτικές μορφές τουρισμού ώστε να καταστεί ανταγωνιστικό με:
· Ανάδειξη του πολιτιστικού τουρισμού μέσα από την ανάδειξη και αξιοποίηση του πολιτιστικών μνημείων και υποδομών
· Ενίσχυση των τουριστικών προορισμών της ΠΝΑ με την ανάπτυξη νέων τουριστικών προϊόντων και την προβολή ειδικών μορφών τουρισμού
· Σύνδεση αθλητικών διοργανώσεων με τον τουρισμό- προσέλκυση αθλητικού τουρισμού
· Διοργάνωση αθλητικών οργανώσεων (Τρίαθλο ) – διεκδίκηση διεθνών αθλητικών οργανώσεων
· Regatta- Συμμετοχή σκαφών από όλες τις χώρες
· Ανάδειξη της γαστρονομίας μας συνεχίζοντας ενισχύοντας και βελτιώνοντας τα προγράμματα της ΠΝΑ
· Ανάδειξη και ποιοτική αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών σε ανεπτυγμένες μορφές τουρισμού (κυρίως «ήλιος και θάλασσα»)
· Κατάκτηση ηγετικής θέσης στην Ανατολική Μεσόγειο σε τουρισμό κρουαζιέρας και τουρισμό θαλάσσης
· Επανάκτηση των ρυθμών ανάπτυξης παραδοσιακών Ευρωπαϊκών αγορών (Γερμανία, Αγγλία, Σκανδιναβία, κ.α.)
· Συνέχιση της ανάπτυξης των αγορών που προστέθηκαν πρόσφατα στο δυναμικό του Ελληνικού τουρισμού (Ρωσία, Τουρκία, Ισραήλ, χώρες Ανατολικής Ευρώπης)Ανάπτυξη νέων δυναμικών αγορών (Κίνα, Ινδία, Ανατολική Ευρώπη) και νέων κοινών (συνταξιούχοι, φοιτητές) από παραδοσιακές αγορές.
· Spring break – Μαθητικές εκδρομές. Προσέλκυση Ελλήνων και ξένων μαθητών στα νησιά της ΠΝΑ, σε περιόδους τουριστικά μη ενεργούς.
· Στοχευμένη προσέλκυση διεθνών κινηματογραφικών και τηλεοπτικών παραγωγών με απώτερο σκοπό την προβολή των νησιών.
· 3 on 3
· Φιλοξενία Bloggers προκειμένου να διαφημίσουν τα νησιά μας
· Αξιοποίηση όλων των σύγχρονων εργαλείων marketing, και επικοινωνίας και αναβάθμιση των συμμετοχών της ΠΝΑ στις τουριστικές εκθέσεις
· Προωθητικές ενέργειες για αύξηση των repeaters επισκεπτών και back to base
· Δημιουργία προγράμματος we care για την μέτρηση της ικανοποίησης των τουριστών που επισκέπτονται τα νησιά μας, ένα εργαλείο απαραίτητο για την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Υπάγεται στο ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
· Ενίσχυση του θαλάσσιου και συνεδριακού τουρισμού αφού ήδη υπάρχουν οι εγκαταστάσεις.
Απαραίτητες ενέργειες
· Νέος αναβαθμισμένος ΟΠΡΟΤΟΥΡ που εξασφαλίζει την συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
· Εξειδίκευση των στόχων μέσα από την συνεργασία φορέων και την έρευνα
· Κινητοποίηση όλων των δυνάμεων που εμπλέκονται με τον τουρισμό για την υιοθέτηση και προώθηση των στόχων μας
· Συνεργασία δημόσιου τομέα, ευρύτερου δημόσιου τομέα (αυτοδιοίκηση α΄και β΄βαθμού) με ιδιωτικό για την υλοποίηση των στόχων
· Ανάπτυξη δεσμεύσεων για την τήρηση των προτεραιοτήτων που θέτει το πλαίσιο.
Από το Γραφείο Τύπου